گاهی باید مدل‌های معمول دستگاه‌های دیجیتال را فراموش کرد و یک چیز متفاوت خرید. چیزی که شاید تا همین دیروز هم به آن فکر نمی‌کردید. Gravastar Mars دقیقا چنین دستگاهی است. یک اسپیکر قوی و البته با ظاهری نا متعارف که انگار از یک آخر‌الزمان آینده‌نگرانه آمده است و می‌تواند هم یک اسپیکر قابل حمل برای شما باشد و هم یک اسپیکر دسکتاپ قدرتمند.

Gravastar Mars

این اسپیکر متفاوت و زیبا البته با تمام چیزهایی که در موردش گفتیم، اصلا ارزان نیست و نسخه زرد رنگ آن، 300 دلار قیمت دارد. اما از نظر فنی اوضاع آن چطور است؟

اطلاعات فنی

  • برند: Gravastar / Zoeao
  • اتصالات: Bluetooth 5.0 | 5mm Aux
  • باتری: 20 ساعت با یک بار شارژ کامل | شارژ با USB-C
  • مقاومت در برابر آب: خیر

نکات مثبت: طراحی خیره کننده | صدای بسیار خوب و با کیفیت

نکات منفی: قیمت بالا  |  کنترل صدا کمی زیادی حساس است

با این اوصاف Gravastar Mars را هم باید یک اسپیکر قابل حمل خیلی خوب و هم یک اسپیکر دسکتاپ مناسب محسوب کرد که در کنار ظاهر متفاوتش، صدای خیلی خوبی هم ارائه می‌کند. اما اگر بیشتر به طراحی آن بپردازیم، باید بگوییم که این اسپیکر بر روی سه پایه که به شکل پا درست شده است قرار می‌گیرد و LED‌‌های درون آن که به رنگ آبی تنظیم شده است، یک ترکیب عالی با رنگ بدنه‌اش ایجاد می‌کند.

این اسپیکر البته نسخه‌ی قرمز رنگ نیز دارد که مثل نسخه‌ی زرد رنگ حالت آسیب دیده در رنگ آن ایجاد شده تا بیشتر آخرالزمانی به نظر بیاید. اما اگر نسخه‌ی تمیز و بدون خط و خس بخواهید، می‌توانید نسخه‌های “خاکستری فضایی” و یا “آبی علمی تخیل” را سفارش دهید! این دو نسخه 100 دلار ارزان‌تر هستند و با قیمت 200 دلار به فروش می‌رسند.

اگر پایه‌های این اسپیکر را به صورت کامل باز کنید، ارتفاع آن به 19 سانتی‌متر می‌رسد و وزنش نیز 1.6 کیلوگرم بوده که برای یک اسپیکر قابل حمل، کمی سنگین به نظر می‌آید. اگر بخواهید، می‌توانید به ازای 60 دلار اضافه، یک پایه شارژ نیز برای این اسپیکر تهیه کنید.

قبلا گفتیم که تنظیم صدا در این اسپیکر کمی زیادی حساس است و خیلی یهو تغییر می‌کند، اما از طراحی لمسی و زیبای آن نیز نمی‌توان به راحتی گذاشت.

کیفیت صدا

 

برای یک اسپیکر 200-300 دلاری، انتظار از کیفیت صدای آن واقعا بالا است و با این که انتظار این امر را نداشتم، اما Gravastar Mars به خوبی انتظارات را برآورده می‌کند. این اسپیکر هم در پخش فیلم و هم در پخش موزیک، کیفیت خوبی از خود نشان می‌دهد. البته نباید آن را با اسپیکرهای حرفه‌ای مقایسه کرد، اما کاملا در حد یک اسپیکر قابل حمل گران‌قیمت عمل می‌کند.

آیا Gravastar Mars قابل تعمیر است؟

برای دستگاهی با این قیمت، حتما باید این گزینه را نیز در نظر گرفت. بدنه‌ی Gravastar Mars به وسیله‌ی چند پیچ به هم متصل شده‌اند و به همین دلیل به راحتی این دستگاه باز می‌شود. اما با توجه به چینش و تجهیزاتی که در این دستگاه به کار رفته، اگر چه قابل تعمیر است، اما تنها به دست متخصصان کاربلد باید این کار انجام شود.

عمر باتری

باطری داخلی 10 هزار میلی آمپری قابلیت پخش آهنگ تا 20 ساعت را برای شما امکان پذیر می‌کند که یک زمان بسیار خوب برای اسپیکر قابل حمل با این کیفیت به حساب می‌آید. شارژ کامل این دستگاه نیز چیزی حدود 4 ساعت به طول می‌انجامد.

در آخر

همه چیز در مورد این محصول جذاب است، غیر از قیمت آن. طراحی بدنه فوق‌العاده زیبا و جذاب است، صدای خوبی دارد و به واقع می‌توان آن را منحصر به فرد به حساب آورد. البته خرید این محصول نیز به همین سادگی نیست و تنها 6 هزار واحد از هر کدام از مدل‌ها ارائه شده که خرید این محصول را سخت‌تر هم می‌کند.

Join the Conversation

1 Comment

  1. این محصول را میشه از آمازون خرید من توی مالتینا دیدم؛ خیلی جالبه انگار داری به یه ربات از مریخ نگاه میکنی

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *