این روزها گوشی‌های هوشمند جای بسیاری از ابزارهای مختلف را گرفته‌اند، پس چرا برای اسکن اسناد یا عکس‌های قدیمی از آن‌ها استفاده نکنیم؟ اما همینجوری از اسناد یا چیزهایی که می‌خواهید اسکن کنید، عکس نگیرید. ما به شما برنامه‌ای معرفی خواهیم کرد که به خوبی می‌تواند برای انجام کار اسکن با گوشی، شما را یاری کنید.

Photomyne

این استارت‌آپ معروف سعی دارد تا یک مجموعه‌ی بزرگ از عکس‌های قبل از دوران دیجیتال جمع آوری کند. هوش مصنوعی که برای اسکن عکس‌ها استفاه می‌شود، در برنامه‌ی موبایلی آن‌ها گنجانده شده که قابلیت‌های زیر را برایتان به همراه خواهد داشت:

  • اسکن چند عکس قدیمی یا سند در یک برداشت
  • کراپ یا بریدن بخش‌های زائد به صورت خودکار
  • بهینه سازی عکس‌ها و اسناد
  • ذخیره عکس‌های جدید به صورت آلبوم‌های دیجیتال

در کنار همه‌ی این موارد، Photomyne یک پلت‌فرم تحت وب برای اشتراک‌گذاری عکس‌های قدیمی و همچنین دیدن عکس‌های دیگران نیز دارد که هر روزه بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شود و تا این جا بیش از 3 میلیون کاربر دارد که بیش از 50 میلیون عکس قدیمی را اسکن و وارد این مجموعه‌ی عظیم کرده‌اند.

دانلود Photomyne

شما برای دریافت نسخه iOS می‌توانید به این آدرس و برای دانلود نسخه اندروید به این آدرس مراجعه کنید.

نظرات کاربران و نمرات این اپلیکشین

اگر نگاهی به آمار اپ استور بندازید، می‌بینید که Photomyne در رتبه 42 برنامه‌های محبوب در لیست عکس و ویدیو قرار گرفته که برای یک برنامه‌ی اختصاصی اسکن، نتیجه‌ی خیلی خوبی است. کاربران به این برنامه‌ نمره‌ی 4.1 داده‌اند اما نقد ادیتور که با اسکن بیش از 100 عکس انجام شده، آن قدر خوب است که به آن نمره‌ی کامل 5 تعلق گرفته.

 اسکن کردن عکس‌ها

همانطور که گفتیم، شما می‌توانید در یک قاب، یک عکس یا چند عکس را بچینید و از آن‌ها عکس بگیرید. برنامه به صورت خودکار آن‌ها را از هم جدا کرده و به صورت عکس‌های تکی و بدون حاشیه زائد ذخیره می‌کند. در واقع روند انجام کار آنقدر چشم‌گیر و راحت است که باعث می‌شود، شروع به اسکن تمامی عکس‌های آلبوم خاطرات خود کنید.

کیفیت عکس

ما وقتی عکس‌های 3 در 4 را اسکن کردیم، آن‌ها به صورت عکس‌های 3264×2196 پیکسل ذخیره شدند و کیفیت آن‌ها نسبت  به فایل‌ها اولیه بسیار خوب بود. حتی با این که ما این کار را با آیفون 7 انجام دادیم، کیفیت عکس‌ها بسیار خوب بود و اگر گوشی شما مدرن‌تر و از دوربین بهتری برخوردار باشد، کیفیت کار نیز بسیار بهتر خواهد بود. پس بخش زیادی از کیفیت اسکن به دوربین موبایل بر می‌گردد، اما در نهایت هوش مصنوعی موجود در Photomyne، نتیجه نهایی را بهبود می‌بخشد.

اشتراک گذاری عکس‌ها

اگر دوست داشته باشید می‌توانید عکس‌های قدیمی خود را در مجموعه‌ی بزرگ Photomyne به اشتراک گذاشته تا دیگر کاربران نیز آن‌ها را ببینند. البته شما می‌توانید خیلی راحت عکس‌ها را از طریق شبکه‌های اجتماعی یا پیام‌رسان‌ها به اشتراک بگذارید و برای این کار گزینه‌هایی در خود برنامه‌ خواهید داشت.

کافی است مثل عکس بالا روی Share لمس کرده و مقصد خود را انتخاب کنید.

پشتیبان‌گیری از عکس‌ها بر روی فضای ذخیره سازی ابری

بر اساس این که کاربر اندروید باشید یا آیفون، از درایو استفاده می‌کنید یا دراپ باکس، می‌توانید به راحتی از طریق خود برنامه، از عکس‌های خود یک نسخه پشتیبان بر روی این فضاهای ابری بگیرید و دیگر نگران این نباشید که عکس‌های شما از دست بروند.

خود برنامه بعدا برای نمایش می‌تواند، عکس‌های شما را از فضای ابری یاد شده، دوباره اجرا و به نمایش بگذارد.

تماشای عکس‌های قدیمی دیگران

همانطور که پیش‌تر گفتیم، این پروژه در واقع برای جمع‌آوری عکس‌های قدیمی قبل از دوران دیجیتال پایه گذاری شده است. با ورود به برنامه می‌توانید به برگه discover رفته و عکس‌های قدیمی کاربران مختلف را ببینید که از دهه‌های قبل به جا مانده و حالا اسکن شده‌اند و برای همیشه باقی خواهند ماند.

نسخه‌های مختلف برنامه

Photomyne دو نسخه دارد که شامل نسخه رایگان بوده که محدودیت‌هایی دارد، اما اگر نسخه پولی آن را تهیه کنید، می‌توانید از تمامی امکانات آن از جمله امکان ارسال عکس‌ها به صورت فایل فشرده و یک جا، تصحیح رنگ و رنگ گذاری عکس‌های سیاه و سفید، فضای بیشتر ابری و …  استفاده کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *