ابزار Snipping Tool ابتدا در ویندوز 7 به سیستم عامل مایکروسافت اضافه شد. ابزاری رایگان که به صورت پیش‌فرض روی ویندوز وجود داشت و با آن‌ می‌توانستید، از بخشی از صفحه خود اسکرین شات بگیرید. قابلیت‌های این برنامه به مرور بیشتر شدند تا جایی که حالا می‌توان از آن برای فیلم‌برداری از صفحه نیز استفاده کرد. اگر شما هم از این برنامه بهره می‌برید اما نمی‌دانید چطور صدا را نیز هنگام ضبط ویدیو، ذخیره کنید، ما در این نوشته آن را به شما آموزش داده‌ایم.

قابلیت ضبط صدا در Snipping Tool

قابلیت‌های جدید زیادی در ویندوز 11 برای Snipping Tool ارائه شده است. برای مثال، حالا این ابزار امکان خواندن نوشته‌ها از عکس را دارد، در کنار گرفتن اسکرین شات، می‌تواند از صفحه فیلم‌برداری کند و در همین حین، صدای صفحه را نیز ضبط نماید.

فعال قابلیت ضبط صدا در Snipping Tool‌

در حال حاضر که این نوشته را برای شما می‌نویسیم، قابلیت ضبط صدا فقط برای کاربران Windows Insider فعال شده است، اما به مرور این قابلیت در به روزرسانی‌های بعدی برای بقیه نیز فعال می‌شود. در هر حال، حتما باید سیستم عامل خود را به آخرین نسخه ویندوز 11 به روز رسانی کنید.

بعد از به روز رسانی، حالا نوبت دادن دسترسی به برنامه برای ضبط صدا است. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • با کلیک و کشیدن، روی مکانی که می‌خواهید ویدیو ضبط کنید، کادری بکشید. اگر به روز رسانی شما شامل قابلیت مورد نظر باشد، دو آیکون جدید در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد که یکی از آن‌ها آیکون میکروفون دارد و دومی آیکون صفحه‌ای که کنارش نشانه‌ی صدا موجود است. اولی برای ضبط صدای میکروفون است و دومی برای ضبط صدای داخل کامپیوتر.
  • روی آیکون میکروفون بزنید. اولین باری که می‌خواهید صدا ضبط کنید، باید دسترسی لازم را به برنامه بدهید. رویلینک Open Microphone privacy settings که در زیر آیکون به نمایش در می‌آید کلیک نمایید.

  • به بخش Let apps and access your microphone بروید و با اسکرول کردن به گزینه‌ی Snipping Tool رسیده و سوییچ جلوی آن را روشن کنید.

حالا برنامه Snipping Tool را بسته و دوباره باز کنید. دوباره روی آیکون ویدیو زده و New را انتخاب نمایید و مکان مورد نظر خود را برای ضبط ویدیو انتخاب کنید. این بار روی آیکون کنار میکروفون زده و از لیست، میکروفونی که می‌خواهید صدای آن ضبط شود را انتخاب کنید.

در نظر داشته باشید به صورت پیش فرض، ضبط صدا در Snipping Tool غیر فعال است. شما می‌توانید در هنگام ضبط ویدیو و یا قبل از ضبط، با کلیک روی آیکون میکروفون و انتخاب Mute ، ضبط از میکروفون را غیر فعال نمایید. بعد از ضبط ویدیو، در نهایت روی آیکون توقف ضبط زده و با زدن کلیدهای Ctrl + S ویدیو خود را در جایی که مد نظر دارید، روی کامپیوترتان ذخیره نمایید.

تغییرت تنظیمات ضبط صدا در Snipping Tool‌

یک سری تنظیمات در Snipping Tool وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود، آن‌ها را تغییر دهید. برای این کار، بعد از باز کردن برنامه، روی سه نقطه بالای صفحه سمت راست کلیک کرده و سپس روی Settings بزنید. به پایین اسکرول کنید تا به بخش Screen recording برسید.

اگر می‌خواهید، در حالت پیش‌فرض، همیشه ضبط صدا فعال باشد، می‌توانید گزینه‌ی Include microphone input by default when a screen recording starts را فعال کرده و اگر می‌خواهید، ضبط صدای کامپیوتر را نیز فعال کنید، گزینه‌ی پایین یعنی Include system audio by default when a screen recording starts را روشن نمایید.

کیفیت صدای ضبط شده در Snipping Tool چطور است؟

اگر به جای میکروفون داخلی لپتاپ از یک میکروفون اختصاصی استفاده کنید، کیفیت ضبط صدا در Snipping Tool‌ مناسب خواهد بود. همچنین هر زمان از ضبط، می‌توانید صدا را قطع کنید. با این حال اگر قصد دارید کیفیت ضبط شده‌ بالا باشد، پیشنهاد می‌کنیم از برنامه‌های اختصاصی برای ضبط صدا استفاده کنید. ویدیوها در Snipping Tool به صورت MP4 ضبط شده و یک فشرده سازی حداقلی روی صدای ضبط شده انجام می‌شود. در نهایت بعد از ضبط ویدیو، می‌توانید با استفاده از برنامه‌های مختلف اقدام به ویرایش ویدیو و صوت کنید و کیفیت‌ آن‌ها را تغییر دهید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *