به اشتراک‌گذاری صفحه‌ی نمایش کامپیوتر امری قدیمی و تقریبا روزمره است که کاربردهای بسیاری دارد. اما این قابلیت هنوز راه خود را به اندروید به خوبی باز نکرده‌است و همین اخیرا، نرم‌افزارها و سایت‌هایی برای این کار راه‌اندازی شده‌اند. در این مطلب در ابتدا به معرفی یک مورد معروف و سپس دو جایگزین مناسب برای آن می‌پردازیم.

در آپدیت اخیر نرم‌افزار قابلیت‌های جدیدی از جمله امکان به اشتراک‌گذاری صفحه‌ی گوشی اضافه شد که البته هنوز نتیجه‌ی چندان دلچسبی را ارائه نمی‌کند. برای برخی از کاربران این گزینه اصلا فعال نبود و برخی با صفحه‌ای خاکستری یا بدون حرکت مواجه شدند.

بنابراین ما تصمیم گرفتیم که در این مطلب به معرفی Google Duo و چند برنامه‌ی دیگر جهت این امر بپردازیم.

Google Duo

پس از شروع تماس، دکمه‌ی دوربین در بالای صفحه را بفشارید تا با صفحه‌ی اصلی موبایل خود مواجه شوید. اگر این قابلیت برای شما به خوبی اجرا شده‌ باشد، در این صفحه کادری نارنجی مشاهده می‌کنید که نشانگر بخش نمایش داده‌شده به کاربر دوم است. همچنین دکمه‌ای نیز جهت لغو یا متوقف کردن اشتراک‌گذاری در این صفحه قرار دارد.

البته همانطور که پیش‌تر نیز گفتیم، این قابلیت هنوز به کاربری مورد نظر گوگل نرسیده‌است و بنابراین اگر نتیجه‌ی مورد نظر لحاظ نشد، دلسرد نشوید و به دو ابزار دیگری که در پایین معرفی کرده‌ایم رو بیاورید.

Join.me

این ابزار برای کامپیوتر و سیستم عامل اندروید در دسترس و برای مصارف مبتدی و پیشرفته قابل استفاده است پس اگر به دنبال آموزش کار با WhatsApp (حتی در حد طریقه‌ی ارسال تصاویر!)به مادر خود هستید، از Join.me دیدن کنید. قابلیت‌های پایه‌ی نرم‌افزار رایگان بوده و برای دیگر قابلیت‌ها باید مبلغی را بپردازید.

Join.me

برای استفاده از Join.me، پس از نصب آن در سایت عضو شوید تا لینکی یک‌بار مصرف و مخصوص خود دریافت کنید. حال پس از ملحق شدن دیگر افراد، گزینه‌ی مربوطه در گوشه‌ی پایین سمت راست را انتخاب کنید تا روند به اشتراک‌گذاری شروع شود.

Zoom.us

این ابزار نیز برای موبایل‌های دارای سیستم عامل iOS واندروید و کامپیوتر عرضه شده‌است و همانند Join.me علی‌رغم هدف گرفتن کاربران حرفه‌ای جهت مصارف پیشرفته، برای کارهای روزمره و مبتدی نیز قابل استفاده است. این ابزار با قصد ساخت محیطی مناسب برای همکاری چندنفره بر روی پروژه‌ها معرفی شد که البته همانطور که گفتیم، این هدف را می‌توان به مسائل ساده‌تر(حتی در حد اشتراک‌گذاری صفحه به صورت یک‌نفره) بسط داد.

Zoom.us

چندین قابلیت پولی نیز در Zoom.us در نظر گرفته شده‌اند که افزایش تعداد میزبانان یک مورد از آن‌هاست؛ اما متاسفانه به اشتراک گذاشتن صدای پخش‌شده هنوز جزئی از امکانات این برنامه نیست و در صورت اهمیت آن برای امر مورد نظر شما، بهتر است از دیگر ابزارها دیدن کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *