با بروزرسانی جدید که اینستاگرام چند ماه پیش منشتر کرد، سیستم لینک گذاری در استوری اینستاگرام را به کلی تغییر داد. در این روش دیگر خبری از دکمه کشیدن بالا نیست و لینک به صورت یک استیکر روی استوری می‌نشیند و شما می‌توانید آن را هر جای کار خود که خواستید قرار دهید. این قابلیت از خیلی لحاظ دست کاربران این شبکه اجتماعی را بازتر کرده و از لحاظ بصری نیز بهتر خواهد بود.

چه کسانی می‌توانند در استوری خود، لینک بگذارند

البته یک نکته بسیار مهم را در همین ابتدای کار باید در نظر بگیرید. تمامی کاربران امکان اضافه کردن لینک را ندارند و این گزینه برای کاربرانی که کم‌تر از 10 هزار فالور دارند، فعال نیست. البته روش دیگر برای به دست آوردن این قابلیت بدون داشتن 10 هزار فالور، تایید شدن و گرفتن تیک آبی است.

خود اینستاگرام اعلام کرده که با این روش بهتر می تواند از ارائه لینک‌های مخرب و همچنین ارجاع دادن به سایت‌هایی که اطلاعات غلط در اختیار کاربران قرار می‌دهند جلوگیری کند. قوانین اینستاگرام در این مورد بسیار سخت‌گیرانه است و بهتر است همه‌ی آن‌ها را رعایت کنید تا در نهایت موجبات از دست رفتن اکانت خود را فراهم نکنید.

نحوه اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام

خب پس اگر بالاتر از 10 هزار فالوور دارید یا از اینستاگرام تیک آبی دریافت کرده‌اید، برنامه را باز کرده و به سمت چپ بکشید یا روی آیکون اضافه کردن استوری بزنید تا به بخش آپلود استوری بروید. عکس و ویدیویی که می‌خواهید را آپلود کرده و تمامی تغییراتی که مد نظر دارید را روی آن اعمال نمایید.

حالا به بخش استیکرها بروید و موردی که آیکون یک زنجیر رویش دارد، پیدا کرده و آن را به استوری خود اضافه کنید. وقتی روی این استیکر لمس می‌کنید، جایی برای اضافه کردن آدرس سایت دارد که شما آدرس مورد نظر خود را در آن‌جا وارد نمایید.

بخشی از لینک در استیکر نمایش داده می‌شود تا کاربران یک ایده‌ی کلی در مورد سایتی که قرار است وارد آن شوند، داشته باشند. حالا می‌توانید این استیکر را تکان داده و در هر جایی از استوری که مد نظر دارید، قرار دهید.

در ادامه استوری خود را به اشتراک بگذارید و خواهید دید که استکیر مورد نظر قابل کلیک است و با لمس آن، کاربران به سایتی که شما لینکش را وارد کرده‌اید، می‌روند.

تنها جای دیگری که شما در اینستاگرام می‌توانید لینک قرار دهید، بخش بایو است که در آنجا نیز محدودیت اضافه کردن لینک خواهید داشت. مثلا از بعضی از سایت‌ها امکان اضافه کردن لینک را ندارید و تنها یک لینک به بایو می‌توانید اضافه کنید.

به همین دلیل، خیلی از کاربران از برنامه‌هایی که صفحه جداگانه برای لینک‌ها درست می‌کنند، استفاده کرده و لینک آن را در بایو قرار می‌دهند. ما قبلا در این نوشته، آموزش کاملا لینک گذاری در بایو را آموزش داده‌ایم.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *