استراتژی محتوای اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بتوانید محتوای قدرتمند برای کاربران خود تولید کنید و سبب می‌شود تا بتوانید تعامل کاربران خود را تا حد زیادی افزایش دهید. در این مقاله قصد داریم به بررسی استراتژی اینستاگرام بپرازیم تا بتوانید صفحه خود را تا حد زیادی بهبود ببخشید و کاربران را تشویق به اشتراک‌گذاری نظرشان در مورد پست‌هایتان کنید.

چرا استراتژی اینستاگرام برای رسیدن به اهداف و موفقیت مهم است؟

رسیدن به اهداف یک کسب‌وکار کار آسانی نیست و اولین قدم برای رسیدن به آن، داشتن هدف است! شما پیش از آن‌که بخواهید هر اقدامی انجام دهید، باید نقشه راه خود را داشته باشید؛ فرض کنید به دنبال گنج هستید و می‌خواهید به موفقیت در یافتن آن برسید! آیا بدون داشتن نقشه گنج، نیرو، امکانات و… قادر به یافتن آن هستید؟ قطعا خیر! برای رسیدن به چنین گنجی شما در ابتدا باید نقشه مناسبی را در اختیار داشته باشید، پس از آن باید نقشه‌خوانی یاد بگیرید و ابزار موردنظر خود را فراهم کنید. در مرحله بعد نیروهای خود را بر اساس وظیفه خود برای کار بر روی یافتن گنج مستقر کنید!

رسیدن به موفقیت در کسب‌وکارهای آنلاین نیز دقیقا چنین مواردی را در خود دارد. برای آن‌که بتوانید در شبکه اینستاگرام و صفحه مربوط به کسب‌وکار خود به موفقیت برسید، لازم است تا نقشه راه را داشته باشید؛ نقشه راه همان استراتژی شما است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید مسیری که قرار است طی کنید را در بازه‌های زمانی کوتاه و بلندمدت تعیین کنید. در استراتژی اینستاگرام شما ابتدا بودجه و سرمایه درنظر گرفته شده برای مدیریت صفحه اینستاگرام را مشخص می‌کنید! پس از آن باید نیروها و کارمندانی را که قرار است بر روی این پروژه (رساندن صفحه اینستاگرام تا حد مطلوب برای رسیدن به فروش بیشتر) را مشخص کنید. پس از آن باید برنامه منظمی برای انتشار پست در اینستاگرام مشخص کنید و در آن برنامه تا حد امکان سوژه‌های بهینه و پرمخاطب را پیدا کنید.

استراتژی اینستاگرام به صورت کلی از سه بخش تشکیل شده است:

  • برنامه‌ریزی: این بخش که اولین مرحله برای استراتژی اینستاگرام به شمار می‌آید، به شما کمک می‌کند تا بتوانید برای خرج کردن سرمایه خود در بخش‌های مختلف برنامه‌ریزی کنید. از طرف دیگر با استفاده از این بخش می‌توانید تعداد پست‌هایی را که قرار است در صفحه کسب‌وکار شما منتشر شوند را به همراه تولیدکننده محتوای آن مشخص کنید. اگر تجربه کافی در این زمینه را ندارید، کافی است با افراد متخصص و مشاوران کسب‌وکارهای اینترنتی صحبت کنید و این کار را به آنها بسپارید؛ اگر یک متخصص کاربلد را انتخاب کنید، تمامی سرمایه شما به همراه سود زیادی به شما بازخواهد گشت و البته این نرخ بازگشت به نوع محصول، سرمایه و… بستگی دارد.
  • مزایای استفاده از هشتگ‌ در شبکه‌های اجتماعی مختلف – بخش اول

  • اجرا: اجرا مهم‌ترین بخش استراتژی اینستاگرام است که می‌توان گفت این بخش بر اساس بخش برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد. در واقع اگر برنامه‌ریزی وجود نداشته باشد، اجرا نمی‌تواند به صورت کامل شکل بگیرد و این مسئله اگر به صورت ناقص صورت بگیرد، تنها وقت، انرژی و سرمایه شما را هدر خواهد داد! بنابراین سعی کنید بر روی بخش برنامه‌ریزی تمرکز زیادی کنید و سپس تیم اجرایی خود را برای اجرای آن بکار بگیرید. اجرا در استراتژی اینستاگرام به معنای درج پست‌های باکیفیت، تبلیغات، ایجاد تعامل بین کاربران و کسب‌وکار خود، ارائه خدمات مناسب و… است.
  • تحلیل و اندازه‌گیری فعالیت کاربران: آخرین مرحله تحلیل و آنالیز رفتار کاربران در صفحه است! در این بخش باید بدانید که بازدهی کاربران چقدر بوده است و میزان تعامل آنها را اندازه‌گیری کنید. این بخش تاثیر زیادی بر روی برنامه‌ریزی و بهبود کسب‌وکار شما خواهد داشت و باید این موضوع را در نظر بگیرید که برنامه‌ریزی‌های بعدی استراتژی اینستاگرام بدون تحلیل داده‌های قبلی بی‌فایده است.
  • راه‌کارهای استفاده از اینستاگرام برای موفقیت در یک کسب ‌و کار-بخش اول

کاربران در شبکه‌های اجتماعی سرگرم می‌شوند، مطالب جدید یاد می‌گیرند، محصولات برندها و صفحات مختلفی را مشاهده می‌کنند و در نهایت محصولات آن صفحه را خریداری می‌کنند. تمامی این موارد سبب شده است تا اینستاگرام که یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است، به محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای بازاریابی آنلاین باشد. بروزرسانی منظم و ارائه محتوای مفید، نیازمند داشتن استراتژی مناسب است و عدم آشنایی با استراتژی اینستاگرام باعث می‌شود تا نتوانید به اندازه موردنظر خود پیشرفت کنید. در مقالات بعدی به ادامه مبحث استراتژی محتوا خواهیم پرداخت که امیدواریم بتوانید یک صفحه اینستاگرام پر رونق و پرفروش را برای خود ایجاد کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *