ما قبلا در این پست درباره NFT برایتان گفته‌ایم، اما وجود پلت‌فرم‌های مختلف برای فروش آثار هنری باعث شده تا خیلی از هنرمندان برای انتخاب میان آن‌ها به مشکل بخورند. به همین دلیل در نوشته امروز ما لیستی از بهترین‌ها را به شما معرفی کرده‌ایم تا شاید بتوانید آثار خود را به قیمت مناسب در آن‌ها به فروش برسانید.

Nifty Gateway

زمانی که CROSSROAD در این پلت‌فرمی با قیمتی معادل 6.6 میلیون دلار به فروش رسید، نگاه خیلی از خبرگزاری‌های به Nifty Gateway افتاد. سایت بسیار محبوبی که به شما اجازه می‌دهد تا بدون محدودیت‌، نسخه‌های متعددی از یک اثر را ایجاد کنید و همچنین یک قیمت پایه برای NFT خود در نظر بگیرید. همچنین کاربران می‌توانند در Nifty Gateway‌ با کارت‌های اعتباری به خرید بپردازند که با توجه به عدم آشنایی خیلی‌ها با رمز‌ارز‌ها، این نکته خیلی به نفع هنرمندان خواهد بود.

Nifty Gateway

SuperRare

SuperRare این روزها برای هنرمندانی که در زمینه موسیقی کار می‌کنند، بسیار مفید بوده و از طرفی هنرمندان آثار تجسمی نیز توانسته‌اند فروش‌هایی عالی و پرتعداد در این پلت‌فرم داشته باشند. یکی از نکات بسیار مهم در مورد این سایت، حساسیت بالای آن‌هایی است که کارها را انتخاب می‌کنند و گفته می‌شود تنها 1 درصد از آثاری که درخواست داده می‌شود، در نهایت برای فروش به سایت راه پیدا می‌کنند. نکته دیگر این که شما تنها می‌توانید یک نسخه از هر اثر را ثبت کنید و در SuperRare امکان ایجاد نسخه‌های متنوع وجود ندارد.

SuperRare

Async Art

این سایت در سال 2020 کار خود را آغاز کرد و به جایی برای “آثار هنری قابل برنامه‌ریزی” بدل شده که نوع جدیدی از کارهای هنری است و به سرعت هم در حال رشد بوده. هنرمند کارهای خود را به صورت لایه‌های مجزا ارائه می‌کند و کسی که آن را خریداری کرده نیز نه تنها صاحب کل اثر بوده، بلکه لایه‌های جداگانه نیز به او تعلق خواهد گرفت و اگر بخواهد می‌توانید تغییراتی در آن‌ها دهد.برای درک بهتر می‌توانید نگاهی به Betty’s Notebook اثر Verdigris Ensemble بندازید که توانسته با قیمت بسیار بالای 56 اتریوم به فروش برسد.

Async Art

MakersPlace

این پلت‌فرم به خاطر همکاری با هنرمندان سنتی بسیار معروف، محبوبیتی دوچندان پیدا کرده که یکی از معروف‌ترین آن‌ها Shu Lea Cheang است. رکورد بالاترین فروش در MakersPlace حدود 70 میلیون دلار بوده و به طور کلی این سایت منزلگاه آثار هنری بسیار متنوعی است که البته این کار را برای دیده شدن نیز سخت می‌کند. با این حال خیلی از کلکسیون‌دارهای آثار NFT در MakersPlace به دنبال خرید جدید خود می‌گردند.

MakersPlace

KnownOrigin

مهم‌ترین ویژگی که KnownOrigin را با دیگر پلت‌فرم‌های NFT متمایز می‌کند، سیستم ریلیز متوالی آن است که باعث می‌شود، هنرمند بتواند کنترل تعداد نسخه‌های یک اثر و زمان عرضه آن‌ها را کنترل کند و همین کار باعث بالا رفتن قیمت آن آثار شود. متاسفانه در حال حاضر امکان ایجاد حساب کاربری برای هنرمندان جدید وجود ندارد، اما اگر قصد فروش آثار خود را در قالب NFT دارید، باید همیشه گوش به زنگ باشید تا با باز شدن سایت، سریعا یک اکانت برای خود بسازید.

KnownOrigin

Foundation

Foundation سایت بسیار محبوبی در بین هنرمندان آثار تجسمی و موزیسین‌هاست و به خاطر داشتن یک حالت شبکه اجتماعی، فعالیت هنرمندان در این پلت‌فرم بسیار اهمیت داشته تا بیشتر دیده شوند و در نهایت آثارشان در حراجی با قیمت بالاتری به فروش برسد. برای ملحق شدن به Foundation‌ شما حتما باید دعوتنامه‌ای از طرف یکی از تولیدکنندگان محتوا که در حال حاضر در Foundation حضور دارد، داشته باشید. متاسفانه همین باعث شده بعضی از هنرمندان دعوتنامه‌های خود را به فروش برسانند، اما اگر به خوبی در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشید، می‌توانید هنرمندانی را پیدا کنید که با توجه به آثار شما، دعوتنامه‌ای برایتان ارسال نمایند.

Foundation

Zora

این سایت نیز در گذشته فقط به صورت دعوتنامه‌ای قابل عضویت بود، اما در حال حاضر ثبت نام در آن به صورت عمومی در آمده و شما می‌توانید به راحتی در آن به فروش و خرید آثار هنری بپردازید. نکته جالب در مورد Zora، منعطف بودن این سایت در زمینه قبول رمزارزی است که کاربران به وسیله‌ی آن درخواست خرید خود را ثبت می‌کنند.

Zora

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *