شکی در این نیست که گوگل درایو یکی از بهترین سیستم‌های ابری در بین رقیبان پرتعدادش است و خیلی‌ها برای ذخیره سازی عکس‌ها، فایل‌ها و فیلم‌هایشان از این ابزار قدرتمند استفاهد می‌کنند.

با این که رابط کاربری گوگل درایو واقعا عالی‌ست، با این حال می‌توانید افزونه‌های زیر را نیز در کروم نصب کنید تا تجربه بهتر و ابزارهای بیشتری را موقع استفاده از گوگل درایو داشته باشید.

DocuSign

DocuSign
DocuSign

همانطور که از اسم افزونه پیداست، DocuSign برای امضای اسناد به صورت الکترونیکی ارائه شده است و شما برای امضای اسناد مختلف می‌توانید از آن استفاده کنید. یکی از قابلیت‌های جالب این افزونه، دادن دسترسی به دیگران است تا بتوانند آن‌ها نیز سند شما را امضا کنند.

Gantter for Google Drive

Gantter for Google Drive
Gantter for Google Drive

مهم نیست که پروژه‌ای پیچیده یا یک کار ساده را در حال انجام دارید، Gantter  امکانات بسیار خوبی برای مدیریت پروژه بر اساس فضاهای ابری را در اختیار شما قرار خواهد داد. این افزونه می‌تواند گوگل درایو را به جایگزینی مناسب برای Microsoft Project بدل کند.

Simple Invoicing

Simple Invoicing
Simple Invoicing

اضافه کردن صورتحساب نیز می‌تواند برای بسیاری یکی از امکانات غایب در گوگل درایو به حساب بیاید. خوشبختانه می‌توانید با اضافه کردن Simple Invoicing به کروم، این امکان را گوگل درایو استفاده کنید. یکی دیگر از قابلیت‌های این افزونه نیز، آرشیو شدن تمامی صورت‌حساب‌ها در گوگل درایو شماست.

Kami

Kami
Kami

Kami به عنوان یک نمایش دهنده عالی و همچنین ابزاری برای حاشیه‌نویسی در سیستم‌های ابری همچون گوگل درایو مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرمت‌های مختلف از جمله PDF، ورد، RTF، پاورپوینت و فایل‌های عکس در این افزونه قابل بازگشایی هستند و شما امکاناتی نیز برای اشتراک گذداری آن‌ها خواهید داشت.

PDF Compressor

PDF Compressor
PDF Compressor

فضا یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که در استفاده از سیستم‌های ابری باید از آن با وسواس استفاده کنید چون حجمی که برای شما در نظر گرفته می‌شود محدودیت دارد. یکی از چیزهایی که حجم زیادی از فضای شما را اشغال می‌کند، فایل‌های PDF، عکس و … است که به وسیله‌ی این افزونه می‌توانید آن‌ها را فشرده کنید.

Translate for Drive

Translate for Drive
Translate for Drive

عموما کسانی که می‌خواهند متنی را در گوگل درایو ترجمه کنند، آن را به گوگل ترنسلیت می‌فرستند. اما شما می‌توانید از این افزونه استفاده کرده و درجا آن را ترجمه کنید. کافی است متن مورد نظر خود را انتخاب کنید و می‌بینید که ترجمه آن به شما نمایش داده می‌شود.

Text Editor

این افزونه برای توسعه‌دهندگانی که از گوگل درایو استفاده می‌کنند، می‌تواند بسیار کاربردی باشد. جدا از امکان ویرایش فایل‌های تسکت، شما می‌توانید تاریخچه‌ی تغییرات را نیز در این افزونه تماشا کنید.

Save to Google Drive

Save to Google Drive
Save to Google Drive

این افزونه خارج از گوگل درایو برای شما ابزاری بسیار کارآمد خواهد بود و شما به وسیل‌ی آن به راحتی می‌توانید نوشته‌ها، عکس، موسیقی، ویدیو یا حتی اسکرین شات را به صورت مستقیم به گوگل درایو استفاده کنید تا در آن‌جا ذخیره شود. به این ترتیب در زمان شما صرفه جویی شده و نیاز نیست که هی هر بار گوگل درایو را باز کنید و دستی این کار را انجام دهید.

Shortcuts for Google

Shortcuts for Google
Shortcuts for Google

شما به وسیله‌ی این افزونه می‌توانید به راحتی ابزارهای مختلف گوگل درایو را به عنوان میانبر در بالای کروم استفاده کنید و به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

Drive Template Gallery

Drive Template Gallery
Drive Template Gallery

با استفاده از این افزونه، می‌توانید به جای ساخت سند از ابتدا، از طرح‌های از پیش طراحی شده استفاده کرده و از ساختار آن‌ها استفاده کنید. این ساختارها برای رزومه، فرم‌های مختلف، فایل‌های متنی و … ارائه شده‌اند.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *