استفاده از خوراک خبری در سایت‌های مختلف کاربردهای زیادی دارد که مهم‌ترین آن برای کاربران سایت است. کاربران با استفاده از عضویت در خوراک خبری سایت به آسانی می‌توانند از آخرین مقالات مطلع شوند. فروشگاه‌های ووکامرس نیز می‌توانند چنین امکانی را ایجاد کنند تا کاربران وب‌سایت بتوانند پس از ارسال یک کالای جدید بر روی فروشگاه در کمترین زمان ممکن از آن مطلع شوند. یکی از کاربردهای خوراک خبری، استفاده از آن به صورت مستقیم در نمایش محصولات شما در گوگل است!قبلا تعدادی از افزونه‌های کاربردی جهت بهبود عمکرد ووکامرس را به شما معرفی کردیم. در این مطلب افزونه کاربردی برای فروشگاه‌ساز ووکامرس را معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن قادر به نمایش مستقیم محصولات خود در بخشی از نتایج جستجوی گوگل خواهید بود.

بررسی اهمیت سئوی داخلی در سایت

اگر بخواهیم برای سئو و بهینه‌سازی سایت دو دسته اصلی را در نظر بگیریم، باید آن را به دو دسته‌ی سئوی داخلی و سئوی خارجی تقسیم‌بندی کنیم. برای موتورهای جستجو نظیر گوگل هر دو اهمیت یکسان و البته زیادی دارند که باید برای آن استراتژی منظم و دقیقی را در سایت خود پیاده کنید.

سئوی داخلی سایت(On Page SEO)

برای درک کامل سئو داخلی وخارجی مطلب سئوی داخلی، سئوی خارجی و تفاوت‌های آنها در چیست؟ را مطالعه کنید اما به صورت خلاصه می‌توان گفت سئوی داخلی به تمامی مواردی که شما در سایت خود اعمال می‌کنید گفته می‌شود و  تنها با عناصر داخلی سایت شما ارتباط دارد. بهینه بودن کدهای سایت، استفاده از افزونه‌های سئو، ظاهر بصری، معماری سایت، محتوای بصری و متنی و… همگی در این دسته از سئو قرار می‌گیرند. پس از بهینه‌ بودن کدهای سایت شما مهم‌ترین موردی که برای موتور جستجو و رتبه‌بندی آنها اهمیت دارد، محتوای با کیفیت است! دقت کنید که گوگل و سایر موتورهای جستجو به کاربرپسند بودن سایت شما اهمیت می‌دهند و در واقع طرفدار کاربران سایت هستند. به همین علت شما باید محتوا و خدماتی که ارائه می‌کنید و مرحله اول برای کاربران مفید و حرفه‌ای باشد تا گوگل نیز شما را مورد تایید قرار دهد. با رضایت کاربران، معمولا گوگل نیز شما را در رتبه‌های برتر نتایج جستجو قرار می‌دهد که البته باید به قوانین گوگل نیز اهمیت زیادی بدهید.

اگر شما مدیر یک سایت هستید، باید تمامی موارد در دسترس خود را به بهینه‌ترین شکل ممکن ایجاد کنید. در سئوی داخلی سایت لینک‌ها مهم نیستند اما اگر می‌خواهید سئوی خارجی خوبی داشته باشید، باید بک‌لینک و اهمیت آن در بهینه‌سازی سایت را جدی بگیرید . این افزونه نیز به بهینه‌سازی داخلی محصولات ووکامرس برای نمایش در بخش نتایج گوگل می‌پردازد که اهمیت زیادی دارد. البته این افزونه را می‌توان به عنوان یاری‌گر سئوی خارجی سایت نیز در نظر گرفت که با بهینه‌سازی داخلی سایت می‌توانید به رتبه‌های مناسبی با استفاده از آن برسید. با اینکار علاوه بر ایندکس صفحه محصول، می‌توانید خود محصول را به صورت مستقیم در گوگل نمایش دهید که بسیار موثر خواهد بود و کاربران می‌توانند تصاویر محصول را به صورت مستقیم مشاهده کنند.

افزونه YITH Google Product Feed for WooCommerce

افزونه YITH Google Product Feed for WooCommerce یک افزونه کاربردی برای وردپرس است که با استفاده از آن قادر به نمایش محصولات فروشگاه ووکامرسی خود خواهید بود. باتوجه به اینکه این افزونه بر پایه ووکامرس طراحی شده است، برای استفاده ازآن ابتدا نیاز به نصب و راه‌اندازی فروشگاه‌ساز ووکامرس در سایت وردپرسی خود دارید. این افزونه کاربردی توسط تیم YITH ارائه شده است که دارای دو نسخه رایگان و تجاری است. در این مقاله نسخه رایگان آن را بررسی می‌کنیم که امیدواریم مفید واقع شود.

برخی از ویژگی‌های افزونه

  • قابلیت نمایش محصولات فروشگاه ووکامرس در نتایج جستجوی گوگل
  • قابلیت ایجاد خوراک‌های خبری شخصی‌سازی‌شده و چندگانه
  • قابلیت ایجاد خوراک خبری با فرمت‌ها .xml و  .txt
  • قابلیت مشاهده نمایش خوراک خبری فروشگاه با آدرس‌های مرتبط
  • قابلیت فیلتر کردن محصولات در خوراک خبری سایت

نصب و راه‌اندازی افزونه

برای استفاده از این افزونه وردپرس ابتدا نسخه فارسی‌سازی شده آن را دانلود کرده و آن را در سایت وردپرسی خود نصب و فعال‌سازی نمایید. پس از نصب بخشی به نام خوراک محصول google در ووکامرس ایجاد می‌شود که تنظیمات افزونه از طریق آن قابل دسترسی است. با ورود به این بخش، گزینه‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید که باید آنها را متناسب با نیاز و سلیقه خود شخصی‌سازی کنید.

مدیریت خوردها

در این بخش می‌توانید خوراک سایت خود را دانلود کنید و در بخش‌های دیگری که به آن نیاز دارید استفاده کنید. همچنین در صورت استفاده از این افزونه در هاست می‌توانید آن را به صورت آنلاین مشاهده کنید.

زمینه های خوراک عمومی گوگل

در این بخش تنظیمات اصلی افزونه در دسترس شما خواهند بود که می‌توانید آنها را شخصی‌سازی کنید.

  • نام تجاری: در این بخش نام فروشگاه آنلاین یا سایت فروشگاهی خود را وارد کنید تا در بخش نمایش محصولات شما برند شما نیز نمایش داده شود.
  • وضعیت: در این بخش باید نحوه نمایش محصولات در بخش نتایج جستجوی گوگل را مشخص کنید که می‌توانید جدیدترین محصولات خود را در آن نمایش دهید.
  • دسته گوگل: در این بخش نیز می‌توانید دسته‌بندی محصولات ووکامرسی خود را مشخص کنید.
  • به حد رشد رسیده: با استفاده از این گزینه باید تعیین کنید محصولات شما مناسب نمایش در نتایج جستجوی گوگل هستند یا خیر! اگر مناسب باشند در نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند.

نتیجه‌گیری: یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی که گوگل برای فروشگاه‌های اینترنتی در نظر گرفته است، قابلیت نمایش محصولات شما به صورت مستقیم در نتایج جستجوی گوگل است. این امکان اگرچه در گوگل وجود دارد اما تعداد بسیار کمی از فروشگاه‌های اینترنتی از آن استفاده می‌کنند که می‌تواند برگ برنده شما باشد!

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *