اکثر کسب‌وکارهای فعال در حوزه وب مبتنی بر کارهای گروهی هستند که مدیریت یک سایت نیز به عنوان کسب‌وکار حوزه وب در دسته کارهای گروهی قرار می‌گیرد. مدیریت سایت‌های گروهی مبتنی بر وردپرس نیازمند برخی از امکانات است که باید در سایت خود اضافه کنید. در مقاله گذشته به بررسی و معرفی برخی از افزونه‌هایی که برای مدیریت گروهی سایت‌های وردپرسی به آن نیاز خواهید داشت پرداختیم که در این مقاله قصد داریم تعدادی دیگر از این افزونه‌ها را خدمت شما کاربران وردپرسی معرفی کنیم.

ضروری بودن انتخاب تصویر شاخص در وردپرس با افزونه Require Featured Image

یکی از امکاناتی که توابع وردپرس به طراحان سایت در هنگام طراحی قالب اجازه استفاده از آن را می‌دهد، قابلیت استفاده از تصاویر شاخص در مطالب سایت است. نویسندگان وردپرس نیز با استفاده از چنین تصاویری معمولا نظر کاربران مختلف را جلب می‌کنند و رضایت آنها را افزایش می‌دهند؛ گاهی نویسندگان فراموش می‌کنند که از چنین تصاویری استفاده کنند و نویسندگان تازه‌کار نیز از وجود چنین امکانی اطلاع ندارند که نمایش مطلب نیز جذابیت خود را از دست می‌دهد. افزونه Require Featured Image به شما کمک می‌کند تا بتوانید چنین بخشی را به صورت ضروری در بیاورید و نویسندگان سایت شما نیز بدون انتخاب این تصاویر نتوانند اقدام به انتشار مطلب کنند. این افزونه کاربردی توانسته است از میان +۵,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۴ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

تهیه لیست ایمیل کاربران خاص در وردپرس با از افزونه Email Users

یکی از مواردی که در سایت‌های گروهی اهمیت دارد، ارسال ایمیل‌هایی با محتویات خاص برای گروه‌های کاربری خاص نظیر نویسندگان یا مدیران سایت است!مدیریت ایمیل اعلان نظرات کاربران در وردپرس را آموزش دادیم .اما در برخی از سایت‌ها مدیریت سایت در بازه‌های زمانی مختلف نیاز به ارسال محتوای آموزشی یا خبری به نویسندگان سایت خود دارد که در اینصورت نیاز به تهیه لیست نقش‌های کاربری دارد. افزونه Email Users به شما کمک می‌کند تا بتوانید لیست ایمیل کاربران خاص نظیر نویسندگان سایت را تهیه کنید. با اینکار می‌توانید برای نویسندگان یا برخی از آنها ایمیل‌های مختص آنها را تهیه کنید و هر هفته یا هرماه برای بهبود کار آنها محتوای آموزشی ارسال کنید. این افزونه توانسته است از میان +۱۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۵ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

شخصی‌سازی نقش‌های کاربری وردپرس با افزونه Adminimize

اگر از کاربرانی باشید که از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده می‌کنید، حتما تاکنون مشاهده کرده‌اید که وردپرس امکان ایجاد حساب‌کاربری جدید را بر اساس نقش‌های کاربری متفاوت نظیر مدیر، نویسنده، ویرایشگر و… در اختیار شما قرار می‌دهد. گاهی اوقات شما نیاز به شخصی‌سازی نقش‌های کاربری در سایت وردپرسی خود خواهید داشت که این امکان به صورت پیشفرض در وردپرس وجود ندارد! افزونه وردپرس Adminimize در این زمینه به شما کمک می‌کند و می‌توانید برای سطوح دسترسی مختلف برخی از محدودیت‌ها را اعمال کنید یا محدودیت‌ها را بردارید. این افزونه کاربردی توانسته است از میان +۲۰۰,۰۰۰ نصب امتیاز ۴/۸ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

جلوگیری از دسترسی به پیشخوان وردپرس توسط نویسندگان با افزونه WP User Frontend

یکی از مشکلاتی که برخی از مدیران سایت‌ها بدلیل مسائل امنیتی به آن نیاز دارند، جلوگیری از دسترسی به پیشخوان وردپرس برای نویسندگان سایت است! در چنین مواقعی کاربران با افزونه‌ای نیاز دارند تا بتوانند بدون آنکه دسترسی پیشخوان را به نویسندگان بدهند، قابلیت ارسال مطلب توسط آنها را فراهم کنند. افزونه WP User Frontend به شما کمک می‌کند تا بتوانید دسترسی کاربران و نویسندگان خود به پیشخوان وردپرس را محدود کنید و تنها به آنها قابلیت ارسال مطلب را بدهید. این افزونه کاربردی توانسته است از میان +۱۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۳/۷ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

ایجاد نقش ناظران بخش نظرات به وردپرس با افزونه Moderator Role

یکی از مواردی که در سایت‌های مختلف اهمیت زیادی دارد، بخش نظرات کاربران است؛ این بخش به کاربران سایت شما کمک می‌کند تا بتوانند مشکلات و سوالات خود را مطرح کنند و پاسخ آن را از پشتیبان سایت یا سایر کاربران دریافت کنند. همین امر سبب می‌شود تا مدیر سایت به دنبال فردی باشد تا نظرات کاربران را بررسی کند و با نظارت بر روی آنها بتواند پاسخ کاربران را بدهد! با استفاده از افزونه‌های قبلی می‌توانید نقش کاربری را ایجاد کنید تا یکی از اعضای سایت شما بتواند نقش ناظر نظرات را بر عهده بگیرد و به بخش‌های دیگر سایت شما دسترسی نداشته باشد. افزونه Moderator Role یک افزونه کاربردی برای وردپرس است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید نقش کاربری نظارت بر روی نظرات را ایجاد کنید و بدون دسترسی به بخش‌های دیگر سایت، کاربر موردنظر به نظرات کاربران پاسخ بدهد. این افزونه توانسته است از میان +۴۰۰ نصب خود امتیاز ۳/۵ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

تعیین وضعیت نگارش مطالب سایت با افزونه Content Progress

در نگارش یک مقاله جامع ممکن است چندین نویسنده سایت همکاری داشته باشند که در اینصورت باید وضعیت نگارش آن مقاله مشخص باشد! برای مشخص کردن آن می‌توانید از افزونه‌های مربوط به آن که یک نوع برچسب به نوشته شما اضافه می‌کند، استفاده کنید. افزونه Content Progress یک افزونه حرفه‌ای و کاربردی برای وردپرس است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید نوار پیشرفت یک مقاله را مشخص کنید تا نویسندگان دیگر سایت بتوانند وضعیت آن را مشاهده کنند. این افزونه کاربردی توانسته است از میان +۳۰۰ نصب خود امتیاز ۵ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

اگر شما نیز مدیریت یک سایت جامع با چند نویسنده را برعهده دارید، برای مدیریت حرفه‌ای و آسان‌تر سایت نیاز به چندین افزونه مکمل دارید که در این مقاله و مقالات گذشته به بررسی آن پرداختیم. در مقاله بعدی نیز به بررسی سایر افزونه‌های کاربردی برای مدیریت سایت‌هایی با چند نویسنده خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *