اگر از مرورگر برای کار با اینستاگرام استفاده می‌کنید، حتما می‌دانید که نسخه تحت وب این شبکه اجتماعی، از امکانات کم‌تری نسبت به موبایل برخوردار بوده و امکان پست گذاشتن با کیفیت و یا گذاشتن ریلز و استوری در آن وجود ندارد. به همین دلیل ما آموزشی را برایتان تدارک دیده‌ایم که در آن به شما نحوه گذاشتن پست، استوری و ریلز با کیفیت از طریق نسخه وب را یاد خواهیم داد.

برای این کار ما از افزونه‌ای به نام INSSIST استفاده می‌کنیم که قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که پست گذاری تنها بخشی از آن‌هاست.

معرفی و نصب افزونه INSSIST

اول از همه، باید بدانید که افزونه INSSIST به صورت رایگان عرضه شده است ولی دارای یک نسخه پولی با امکانات اضافه‌تر نیز می باشد. اما خیلی از کارهای مهم و اساسی برای اینستاگرام، در همان نسخه رایگان گنجانده شده. نکته دیگر این که، متاسفانه INSSIST تنها برای مرورگر کروم است و امکان نصب آن روی دیگر مرورگرها وجود ندارد.

برای شروع به لینکی که در بالا گفته شد مراجعه کرده و روی Add to Chrome بزنید.

پیغامی در بالای صفحه نمایش داده می‌شود که این بار باید روی Add extemsion کلیک کنید.

با توجه به حجم پایین INSSIST ، این افزونه خیلی سریع نصب و به مرورگر شما اضافه می‌شود.

پست‌گذاری در اینستاگرام با کمک INSSIST

بعد از نصب افزونه، وقتی به اینستاگرام برگردید و صفحه خود را رفرش کنید، یک گزینه پایین صفحه سمت راست می‌بینید که رویش نوشته شده، Open in INSSIST که با کلیک روی آن به صفحه اصلی افزونه می‌روید.

می‌بینید که محیط داخلی افزونه، کاملا شبیه به نسخه موبایل است و حتی بخش‌هایی مثل اکسپلورر که در نسخه مرورگر محدودیت‌هایی دارد در اینجا به همان شکلی که در موبایل مشاهده می‌کنید، عمل می‌کند. برای پست گذاشتن، شما می‌توانید روی علامت +  در پایین صفحه بزنید و سپس هر کدام از گزینه‌هایی که مد نظر دارید، اعم از استوری، ریلز و پست را انتخاب کنید.

با انتخاب هر کدام از گزینه‌ها، باید از دستگاه خود، آدرس عکس یا ویدیو را بدهید تا روند آپلود انجام شود. بعد از این کار، تمامی مراحل پست گذاری شبیه به چیزی است که در نسخه موبایل وجود داشته و همه‌ی آن امکانات در اختیارتان قرار می‌گیرد. اما یکی از امکانات اضافه و بسیار پر کاربرد INSSIST ابزار Hashtag Assistant هست که هم در صفحه اول افزونه و هم در زمان پست گذاری می‌توانید از آن استفاده کنید. وقتی Hashtag Assistant کلیک می‌کنید، می‌توانید هشتگ مورد نظر خود را سرچ کرده و هشتگ‌های پر کاربرد و محبوب را در پایین ستون سمت راست مشاهده کنید.

نکته بسیار خوب دیگر این است که با کلیک روی هر کدام از این هشتگ‌ها، آن را به پست خود اضافه خواهید کرد و نیاز نیست هر بار آن‌ها را تایپ کنید. Hashtag Assistant مخصوصا برای افرادی که به مدیریت اکانت‌های فروشگاهی می‌پردازند یا دارای صفحه‌ی بلاگری هستند، کاربرد زیادی دارد.

دیگر قابلیت‌های افزونه INSSIST

همان طور که گفتیم، INSSIST با این که به شما امکان پست گذاری با بهترین کیفیت روی مرورگر را می‌دهد، اما تنها به این منظور مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و تجربه کامل یا حتی بهتری از نسخه موبایل را برایتان به ارمغان می‌آورد. در همان صفحه اول افزونه، در سمت راست موکاپ موبایل، شما چند آیکون را مشاهده می‌کنید. پایین‌ترین آن حالت روح را فعال خواهد کرد. وقتی این حالت روشن باشد، اگر از پست‌ها و استوری‌های دیگران بازدید کنید، صاحب پست، متوجه آن نخواهد شد و اسم شما در لیست بازدیدکنندگان قرار نمی‌گیرد!

در بالای این آیکون، حالت تاریک، حالت تمام صفحه، چرخاندن صفحه و همچنین برگشت به عقب را مشاهده می‌کنید. در سمت چپ صفحه نیز آیکون‌هایی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها، آیکون تقویم است که امکان برنامه‌ریزی برای پست گردن محتوا را به شما می‌دهد. به این ترتیب که شما پست یا استوری را آماده کرده و تاریخ مد نظر خود را درون این تقویم مشخص می‌کنید. سپس در موقع مقرر، این پست روی صفحه شما قرار خواهد گرفت.

در پایین همین بخش هم گزینه‌ی Pro قرار گرفته که امکانات پولی افزونه INSSIST در آن قرار دارد. همان طور که گفتیم، تمامی قابلیت‌های مهمی که برای کارهای روزانه احتیاج دارید در نسخه رایگان وجود دارد و قابلیت‌های نسخه پولی شامل موارد زیر خواهد بود:

  • زمان بندی برای پست کردن ریلز
  • اضافه کردن موزیک به پست ها
  • کاورهای دلخواه برای ویدیوها
  • آمار دقیق از وضعیت هشتگ‌ها

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *