اگر چه این روزها به واسطه‌ی کیفیت بالای دوربین‌هایی که روی گوشی‌های هوشمند نصب شده، هر فردی می‌تواند عکس‌های زیبا بگیرد، اما عکاسی حرفه‌ای ماجرایی دیگر است. حتی همین امر نیز باعث شده تا خیلی از عکاسان حرفه‌ای از اینستاگرام فاصله گرفته و عکس‌های خود را بر روی پلت‌فرم‌های دیگری منتشر کنند.

جایگزین‌های بسیاری برای اینستاگرام وجود دارد که برای عکاسان مناسب خواهند بود و سایت‌های زیر، تنها 6 نمونه از آن‌ها به شمار می‌آیند.

Behance

از بسیاری جهات، Behance بهترین گزینه برای عکاسان به شمار می‌آید. با این سایت می‌توانید یک پورتفولیو کامل و جذاب برای خود بسازید و از امکانات گسترده‌ای که در اختیارتان گذاشته می‌شود نیز بهره ببرید. در Behance هم می‌توانید، عکس‌هایتان را به صورت واحد منتشر کرده یا در قالب مجموعه عکس پست کنید.

Behance

قابلیت‌های شبکه اجتماعی این سایت نیز گسترده بوده و هنرمندان زیادی هستند که در این سایت می‌توانید دنبال کنید. امکانات گسترده در زمینه‌ی انتشار، اشتراک گذاری و شخصی سازی صفحه در کنار سیستم جستجوی پیشرفته و بسیاری ویژگی‌های دیگر، Behance را به یک انتخاب ویژه برای عکاسان و هنرمندان بدل کرده است.

SmugMug

یکی از دو گزینه‌ لیست امروز ما که پولی هستند، SmugMug بوده و به این دلیل آن را جزو گزینه‌هایمان قرار داده‌ایم که پلتفرمی حرفه‌ای برای عکاسان است که در آن‌جا، حتی امکان فروش عکس‌های خود را نیز دارند. با ثبت نام رایگان در SmugMug به مدت 14 روز اکانت رایگان در اختیارتان قرار می گیرد و سپس بر اساس پلنی که انتخاب می‌کنید، باید هزینه ماهانه ای از 10 دلار پرداخت نمایید.

SmugMug

در SmugMug می‌توانید، عکس‌های خود را با بهترین کیفیت ممکن پست کنید و همچنین گالری‌ها را برای مرور آفلاین، ذخیره نمایید. امکان اشتراک گذاری از شبکه‌های اجتماعی مختلف و حتی ایمیل، شبکه اجتماعی بسیار قوی، محافظت از عکس‌های شما و امکان فروش عکس‌ها از قابلیت‌های این سرویس به حساب می‌آید.

EyeEm

EyeEm با داشتن 20 میلیون کاربر فعال روزانه، یکی دیگر از جایگزین‌های عالی برای اینستاگرام به حساب آمده و با امکان فروش عکس‌ها به صورت مستقیم در خود برنامه، توانسته عکاسان زیادی را نیز به سمت خود بکشاند.

EyeEm

فید شما در EyeEm مملو از عکس‌های عالی از عکاسان مختلف در تمام جهان بوده و هر روز ایده‌های جدید را مشاهده خواهید کرد و سیستم پیشنهاد گالری و کاربر EyeEm نیز با الگوریتم خیلی خوبی که دارد، کمک شایانی به پیدا کردن عکس‌های جذاب جدید به شما می‌کند. EyeEm امکاناتی از جمله گذاشتن فیلتر روی عکس، گذاشتن متن و … را نیز دارد که همه به صورت کاملا رایگان در اختیار شما گذاشته می‌شود.

500px

برای آن‌هایی که به دنبال یک سایت جدی عکاسی با قابلیت‌های شبکه اجتماعی و همچنین کاربران زیاد (بیش از 15 میلیون نفر) هستند، ما 500px را پیشنهاد می‌کنیم. جدا از گستردگی محتوای این سایت و البته محبوبیت آن نزد کاربرانی از سراسر جهان، نظرات خیلی خوبی در مورد عکس‌هایتان از طرف دیگر هنرمندان دریافت خواهید کرد و در یک اجتماع بسیار عالی، مناسب با کارتان قرار خواهید گرفت.

500px

این سایت همچنین در طول سال، چندین مسابقه عکاسی نیز برگزار می‌کند که شامل جوایز نقدی، تجهیزات و حتی سفرهای گردشگری می‌شود. این سایت تمامی امکانات پایه خود را به صورت رایگان ارائه می‌کند اما یک سری امکانات پولی نیز در برنامه گنجانده شده که برای استفاده از آن‌ها باید به صورت ماهانه، مبلغی را پرداخت نمایید.

VSCO

VSCO بیشتر از این که به عنوان یک شبکه اجتماعی معروف باشد، به عنوان یک نرم‌افزار ویرایش عکس و عکاسی بر روی گوشی شناخته می‌شود. برنامه‌ای که با آن، می‌توانید تنظیمات دستی را بر روی گوشی‌های هوشمند تجربه کرده و عکس‌های حرفه‌ای بگیرید و سپس با امکانات مختلف جهت ویرایش عکس، عکسی در خور روی گوشی ثبت کنید.

VSCO

با این وجود، یک شبکه اجتماعی بسیار خوب نیز در پس VSCO وجود دارد که امکان اشتراک گذاری عکس‌ها را از موبایل برایتان ممکن می‌کند و کاربران زیادی هم هستند که در این شبکه اجتماعی به فعالیت می‌پردازند و خیلی از آن‌ها عکاسان بسیار خوبی نیز هستند. البته مشکل اساسی VSCO پولی بودن آن است که بعد از یک هفته اکانت رایگان، باید 25.99 دلار به صورت سالیانه، برای بهره بردن از امکانات کامل آن استفاده کنید.

Retrica

در پایان این نوشته ما سایتی را به شما معرفی می‌کنیم که کاملا برای عکاسان در نظر گرفته نشده و در واقع شیوه‌ای خاص از عکاسی را مد نظر دارد و آن هم سلفی است! Retrica به صورت اختصاصی برای اندروید و آیفون در دسترس بوده و فیلترها و امکانات گسترده‌ای برای گرفتن سلفی پیش روی شما می‌گذارد.

Retrica

Retrica این روزها محبوبیت بالایی دارد و بد نیست شما هم، در کنار عکاسی حرفه‌ای، در این سایت نیز به ارائه سلفی‌های هنری بپردازید! Retrica نیز به صورت رایگان ارائه شده و اغلب خدمات آن به همین شکل است، اما امکاناتی پولی با پرداخت ماهیانه نیز دارد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *