همیشه شرایط طوری نیست که کسب و کارمان رونق داشته باشد! گاهی اوقات شرایط بحرانی می شود و رونق کسب و کارمان از بین می رود. بسیاری از کسب و کارها از اینستاگرام به عنوان یک کانال بازاریابی عالی استفاده می کنند و البته موفق هم می شوند اما در شرایط بحرانی، اینستاگرام مارکتینگ بسیار سخت است. شرایط بحرانی شرایطی است که مخاطبان کمتری به اینستاگرام دسترسی دارند و خرید محصول توسط آن ها کمتر می شود. در حال حاضر هم چنین اتفاقی برای کسب و کارهای اینستاگرام به وجود آمده است. باید چه کار کرد؟

در این مقاله می خواهیم به بررسی مهم ترین نکاتی که در شرایط بحرانی باید رعایت کنید تا الگوریتم اینستاگرام شما را در صدر نشان دهد، می پردازیم.

الگوریتم های اینستاگرام و شرایط بحرانی!

اگر به تاریخچه اینستاگرام نگاه کنید، متوجه می شوید که در گذشته الگوریتم های اینستاگرام بسیار ساده بودند و خبری از هوش مصنوعی نبود. در واقع صفحات اینستاگرامی با انجام برخی کارهای ساده به راحتی می توانستند به اکسپلور راه پیدا کنند و با کمی تبلیغات، صفحات خود را به بهترین صفحات اینستاگرام تبدیل کنند. چند سالی است که اینستاگرام تمرکز ویژه ای روی الگوریتم های خود کرده است و این یعنی رسیدن به صدر نتایج کار مشکلی است. رقابت سنگین صفحات باعث می شود تا نتوانید به راحتی در دید مخاطبان قرار بگیرید و گاهی اوقات در برخی حوزه ها، رقابت مانند میدان جنگ واقعی است!

در شرایط بحرانی که مخاطبان کمتری به اینستاگرام دسترسی دارند، تنها چیزی که به شما کمک می کند شناخت الگوریتم های اینستاگرام است. اگر الگوریتم های اینستاگرام را به درستی بشناسید، به راحتی می توانید رشد کنید و بهترین شرایط را برای خود به وجود بیاورید. روزانه هزاران محتوا در حوزه شما منتشر می شود و شما در روز نهایتاً یک یا چند محتوای با کیفیت می توانید تولید کنید. پس راز موفقیت تنها محتوا نیست، بلکه مسائل دیگری هستند که در الگوریتم های اینستاگرام وجود دارد.

آشنایی کلی با الگوریتم های اینستاگرام

یکی از مهم ترین سوالاتی که احتمالاً برای هر کسی پیش می آید، این است که چطور می توان الگوریتم های اینستاگرام را شناخت! گاهی اوقات الگوریتم های اینستاگرام خیلی واضح نیستند و با آزمون و خطا باید آن را پیدا کنید. اما آیا همه کاربران باید آزمون و خطا انجام دهند؟ خیر. برخی تیم ها همیشه در حال آزمون و خطای فاکتورهای مختلف هستند تا ببینند که الگوریتم های اینستاگرام بر چه اساسی به نمایش صفحات و پست ها می پردازند. باید از طریق اطلاعاتی که چنین تیم هایی ارائه می کنند، الگوریتم های اینستاگرام را بشناسید. به صورت کلی شما 3 راه برای شناخت الگوریتم های اینستاگرام خواهید داشت که عبارتند از:

  • اطلاعات منتشر شده توسط اینستاگرام

گاهی اوقات اینستاگرام در سایت خود اطلاعاتی منتشر می کند که می توانید تا حدودی با الگوریتم های آن آشنا شوید. کافی است هر از گاهی سایت اینستاگرام را ببینید تا متوجه شوید که چه اطلاعات جدیدی در آن پیدا می شود. گاهی اوقات هم این اطلاعات در صفحه رسمی اینستاگرام منتشر می شود. بنابراین بهتر است همیشه صفحه رسمی اینستاگرام را دنبال کنید تا اگر اطلاعات جدیدی در دسترس قرار گرفت، به راحتی از آن مطلع شوید. البته در اکثر مواقع اینستاگرام الگوریتم های خود را به صورت سر بسته در اختیار شما قرار می دهد! پس بهتر است به سراغ دو راه بعدی بروید.

  • اطلاعات منتشر شده در سایت های حوزه اینستاگرام

سایت ها و صفحاتی هستند که در حوزه اینستاگرام فعالیت می کنند و اطلاعات بسیار مفید و ارزشمندی در اختیار شما قرار می دهند. یکی از بهترین راه های کسب اطلاعات در مورد الگوریتم های اینستاگرام این است که چند مورد از سایت ها و صفحاتی که در حوزه اینستاگرام و الگوریتم های مربوط به آن فعالیت می کنند را زیر نظر داشته باشید. در این صورت می توانید جدیدترین اطلاعات و تغییرات الگوریتم های اینستاگرام را داشته باشید. در شرایط بحرانی هم به راحتی می توانید از رقیبان خود سبقت بگیرید و زمانی که آن ها درجا می زنند، شما فروش خوبی داشته باشید.

  • تجربه شخصی خودمان از فعالیت در اینستاگرام

بسیاری از کسب و کارها سال های زیادی است که در اینستاگرام فعالیت می کنند. در طی این سال ها تجربه های زیادی کسب کرده اند و بسیاری از مسائل را در مورد اینستاگرام می دانند. در بسیاری از مواقع صفحات اینستاگرامی می دانند که چه کار باید کنند و مشکلات را چطور رفع کنند اما گاهی اوقات هم شرایط به قدری بحرانی می شود که واقعاً کاری از دست آن ها بر اساس تجربیات شخصی ساخته نیست. در چنین شرایطی بهتر است به سراغ دیگر راه کارهای شرایط بحرانی بروید تا نتیجه خوبی دریافت کنید.

  • قرار گرفتن در صدر فید کار سختی است!

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در مورد الگوریتم های اینستاگرام باید بدانید، این است که رعایت الگوریتم های اینستاگرام خیلی هم کار ساده ای نیست! بلکه باید روی آن تمرکز ویژه ای داشته باشید. بنابراین قرار گرفتن در صدر فید کار چندان ساده ای نیست و نباید تنها روی آن تمرکز کنید. راه های زیادی برای دیده شدن پست ها وجود دارد و تقریباً سخت ترین گزینه ممکن دیده شدن پست از طریق فید است. چرا که باید تعامل بالایی برای پست های خود ایجاد کنید تا چنین شانسی داشته باشید.

اگر پست های اینستاگرام شما از طریق فید دیده نمی شود، نگران نباشید. راه های دیگری را امتحان کنید. استوری می تواند راه کار بسیار عالی برای بازنشر پست و کمک به دیده شدن آن باشد. چرا که استوری ها معمولاً دیده می شوند و کاربران به راحتی می توانند آن را ببینند و سپس به سراغ پست بازنشر شده بروند.

  • زمان ماندگاری کاربر در پست شما اهمیت زیادی دارد!

یکی از مهم ترین موضوعاتی که صفحات اینستاگرامی کمی به آن دقت می کنند، زمان ماندگاری کاربران است. مفهوم تعامل به عبارت ساده یعنی این که کاربران با شما ارتباط خوبی برقرار کنند. حال اگر شما یک پست در اینستاگرام منتشر کنید و کاربران زمان طولانی در آن بماند، به این معنی است که در تعامل بهتری با پست برقرار کرده است. این موضوع بیشتر برای پست های چند اسلایدی و ویدیو اهمیت دارد. اینستاگرام به خوبی این موضوع را در الگوریتم های خود پیاده سازی کرده است و شما می توانید از آن بهترین نتیجه را بگیرید.

در زمان های بحرانی سعی کنید به سمت ویدیوهای ارزشمند و جذاب بروید. این ویدیوها توسط کاربران زیادی دیده می شود و زمان زیادی را برای دیدن آن پست می گذرانند. در چنین شرایطی می توانید شانس بیشتری برای دیده شدن پست خود داشته باشید.

  • تعامل مهم ترین و تعیین کننده ترین مسئله است!

تعامل، تعامل و باز هم تعامل. اینستاگرام بر پایه تعامل بنا شده است و هر چقدر که جلوتر می رویم، اهمیت تعامل از قبل بیشتر می شود. در حال حاضر هیچ چیزی نمی تواند به اندازه تعامل کاربران با صفحه اینستاگرام ارزش داشته باشد. در واقع تعامل همان چیزی است که منجر به رشد شما خواهد شد و می تواند وضع صفحه اینستاگرام شما را تا حد بسیار زیادی بهبود ببخشد. پس فراموش نکنید که یکی از مهم ترین وظایف شما این است که تعامل صفحه اینستاگرام خود را بیشتر کنید. هر چقدر تعامل بیشتر باشد، در شرایط بحرانی صفحه شما دچار رکود کمتری می شود.

البته تعامل چیزی نیست که بخواهید یک شبه آن را بیشتر کنید، بلکه باید ماه ها روی آن زمان صرف کنید. مسائل مختلفی در افزایش تعامل صفحه مهم هستند، از ارتباط برقرار کردن صحیح با کاربران گرفته تا تولید محتوای جذاب و ارزشمند.

  • فالوور فیک منجر به شکست شما می شود!

فالوور فیک همان طور که از نامش پیداست، فالوور تقلبی است. فالوور تقلبی همان فالووری است که هیچ تعاملی با صفحه شما برقرار نمی کند و در نهایت هیچ سودی به نفع پیجتان نخواهد داشت. پس چرا باید از فالوور فیک استفاده کنید؟

جالب است بدانید که فالوور فیک به دلیل آن که هیچ ارزش و اهمیتی ندارد، منجر به پس رفت پیج هم می شود. چرا که کاربران با شما تعامل برقرار نمی کنند و تعامل نسبت به تعداد فالوور سنجیده می شود. هر چقدر فالوورهای فیک بیشتر باشد، تعامل کمتری خواهید داشت. پس در نهایت فالوور فیک می تواند منجر به شکست صفحه شما شود. هر چقدر هم که تلاش کنید، نمی توانید با فالوور فیک تعامل خوبی بگیرید و در نهایت پیج اینستاگرام شما رکود شدیدی خواهد داشت. به خصوص که در شرایط بحرانی این موضوع کاملاً مشخص می شود و مجبور می شوید صفحه اینستاگرام خود را رها کنید.

  • استوری مهم ترین راز موفقیت در اینستاگرام است!

احتمالا برای شما هم بیشترین قابلیتی که از آن در اینستاگرام استفاده می کنید، استوری است. استوری اینستاگرام در واقع جذاب ترین و بهترین ابزاری است که با استفاده از آن می توانید به رشد صفحه اینستاگرام خود کمک کنید. در شرایط بحرانی، استوری می تواند بهترین روش برای بالا نگه داشتن صفحه اینستاگرامتان باشد. اگر تا کنون برای استفاده از استوری اینستاگرام برنامه ریزی نکرده اید، اکنون زمان بسیار خوبی است. چرا که بسیاری از صفحات اینستاگرام با در شرایط بحرانی قرار دارند و شما می توانید برای رشد اینستاگرام خود از این قابلیت استفاده کنید.

حتی اگر تعامل پست های شما کاهش پیدا کرده است، باز هم با کمک استوری اینستاگرام می توانید به رشد آن کمک کنید. مثلاً می توانید پست های قدیمی و جدید خود را در استوری اینستاگرام بازنشر کنید. این موضوع می تواند به بهبود تعامل کمک کند و تعامل بخش مهمی از الگوریتم اینستاگرام است.

  • زمان انتشار پست هم اهمیت پیدا کرده است!

تا به حال در مورد زمان انتشار پست های خود فکر کرده اید یا هر زمان مهم دلتان بخواهد آن را منتشر می کنید؟ شاید کمی عجیب باشد اما زمان انتشار پست اینستاگرام هم مهم است. در برخی از زمان های روز کاربران اینستاگرام فعالیت بیشتری دارند و آنلاین هستند. اگر بتوانید در چنین زمان هایی فعالیت کنید و پست منتشر کنید، می توانید بهترین نتیجه را بگیرید. البته فراموش نکنید برای انتشار استوری هم می توانید در زمان های مناسب استفاده کنید. معمولاً صفحاتی که استوری های زیادی منتشر می کنند، با این موضوع مشکلی ندارند و در تمام زمان های ممکن استوری خود را در دسترس کاربران قرار می دهند.

بنابراین در الگوریتم اینستاگرام زمان انتشار پست هم مهم است. با کمی زیر نظر گرفتن پیج به راحتی می توانید زمان فعالیت کاربران خود را بررسی کنید و در بهترین زمان پست مورد نظر خود را منتشر کنید.

  • ارتباط و تعامل واقعی مهم است!

همیشه گفته می شود که در الگوریتم های اینستاگرام تعامل خیلی مهم است اما آیا هر نوع تعاملی مد نظر است؟ مثلاً آیا خرید لایک فیک می تواند تاثیری داشته باشد؟ قطعاً خیر. تعامل باید واقعی باشد. به عبارت ساده تر، تعامل باید توسط فالوورهای واقعی صورت بگیرد و نباید به فکر خرید یا ایجاد تعامل فیک باشید. هر چقدر تعامل واقعی بیشتر باشد، شانس بیشتری برای نجات از شرایط بحرانی خواهید داشت. هر چقدر هم که تعامل کمتر باشد، کاربران صفحه شما با رشد کمتری روبرو خواهد بود.

برای داشتن تعامل واقعی هم مسائل مختلفی نقش دارند! از تولید محتوای عالی گرفته تا برگزار کردن مسابقات مختلف. البته هر کاری که انجام می دهید، باید برنامه ریزی شده باشد تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

  • اکسپلور شخصی سازی شده است!

اگر وارد اکسپلور خود شوید، متوجه می شوید که اکسپلور دقیقاً همان محتوایی است که به آن علاقه دارید. برای همه کاربران همین اتفاق می افتد. در واقع اینستاگرام رفتار کاربران را زیر نظر می گیرد تا ببیند که چه نوع محتوایی را دوست دارند. سپس همان محتوا را در بخش اکسپلور به کاربران نمایش می دهد. به این طریق راحت تر می تواند رضایت کاربران را جلب کند و تجربه کاربری بهتری برای آن ها می سازد. شما هم اگر محتوای جذابی برای مخاطبان هدف خاص تولید کنید، شانس این را خواهید داشت که محتوای شما در اکسپلور کاربرانی قرار بگیرد که واقعاً به حوزه کاری شما و پست های شما علاقه دارند.

این کار باعث می شود تا وارد صفحه شما شوند، تعامل برقرار کنند و در نهایت به نجات پیدا کردن شما از شرایط بحرانی کمک کنند.

  • ریلز در شرایط بحران نجات دهنده است!

ریلز یکی از جذاب ترین پست هایی است که می توانید در اینستاگرام منتشر کنید؛ ویدیوهای بسیار جذاب و البته کوتاه. در شرایط بحرانی ریلز بسیار نجات دهنده است. چرا که کاربران به راحتی می توانند به آن دسترسی داشته باشند و برای دیدن آن با توجه به سرعت پایین اینترنت در شرایط بحرانی با مشکل خاصی روبرو نمی شوند. پس در چنین شرایطی شما به راحتی می توانید از ریلز استفاده کنید و بهترین نتیجه را بگیرید. ریلزها باید همراه با خلاقیت و جذابیت باشند تا بتواند نظر کاربران را جلب کند. پس فراموش نکنید که حتماً برای ریلزها هم اهمیت ویژه ای قائل شوید تا نتیجه خوبی از آن بگیرید.

الگوریتم های اینستاگرام در طی سال های طولانی فعالیت بسیار هوشمند شده اند و رشد زیادی داشته اند! در حال حاضر بخش زیادی از الگوریتم های اینستاگرام به همراه هوش مصنوعی است و دور زدن آن کار بسیار سختی است. در برخی مواقع حتی غیر ممکن است و نمی توانید نتیجه خوبی از آن بگیرید. بنابراین فکر تقلب را از سرتان بیرون کنید. به جای تقلب، به فکر این باشید که چطور می توانید تعامل مخاطبان با صفحه خود را بیشتر کنید. ایده های بسیار خوبی وجود دارد که می توانید به رشد صفحه اینستاگرام خود در شرایط بحرانی فکر کنید. مثلاً می توانید نگاهی به پیج های موفق بیندازید و ایده بگیرید تا نتایج خوبی برای خود رقم بزنید.

  • نظارت روی محتوا توسط الگوریتم های اینستاگرام بیشتر است!

الگوریتم های اینستاگرام هر چقدر بروزتر می شوند، محتوا هم برایشان مهم تر می شود. البته که اینستاگرام ممکن است نتواند به صورت مستقیم روی کیفیت محتوا نظارت کند، بلکه بر اساس رفتار کاربران تصمیم می گیرد. پس اگر می خواهید نتایج خوبی بگیرید، باید به مخاطبان هدف خود توجه کنید. اگر اینستاگرام ببیند که فالوورهای شما ارتباط خوبی با صفحه و پست هایتان برقرار می کنند، جایگاه ویژه ای برای شما در نظر می گیرد. اما اگر مخاطبان تعامل خوبی با شما نداشته باشند، در چنین شرایطی اینستاگرام هم به رشد صفحه شما در شرایط بحرانی کمکی نمی کند.

برای رسیدن به نتایج عالی، چطور رفتار کنیم؟

حال اگر در آین شرایط بودیم باید چه کار کنیم تا نتایج عالی کسب کنیم؟ در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی چند مورد از مهم ترین راه کارهایی که در شرایط بحرانی به شما کمک می کند تا نتایج خوبی بگیرید، می پردازیم:

  • تمرکز روی محتوا را فراموش کنید!

در شبکه های اجتماعی محتوا همان چیزی است که کاربران را جذب می کند! در واقع اگر در صفحات اجتماعی شما محتوایی وجود نداشته باشد، کاربران شما را دنبال نمی کنند. البته اگر محتوای جذابی نداشته باشید، باز هم شانس این که کاربران شما را دنبال کنند بسیار کم است. بنابراین همیشه روی محتوا تمرکز کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. سعی کنید محتوایی که منتشر می کنید، بر اساس سلیقه و نظر کاربران باشد. به این صورت به راحتی می توانید نظر کاربران را نسبت به محتوا و در نهایت صفحه اینستاگرام خود جلب کنید و نتایج خوبی بگیرید.

  • کامنت ها را جدی بگیرید!

یکی دیگر از مهم ترین مسائلی که باید جدی گرفته شود، کامنت ها هستند. کاربران برای شما کامنت درج می کنند و انتظار دارند که پاسخ آن ها را بدهید. حتی اگر تعداد کامنت ها زیاد است، باید کامنت هایی که نیاز به تعامل دارند را پاسخگو باشید. در غیر این صورت کاربران حس می کنند که برای شما مهم نیستند و به مرور زمان تعاملی با صفحه شما نخواهند داشت. فراموش نکنید که رشد یک صفحه وابسته به کاربران و تعامل آن ها با صفحه شما است! بنابراین نباید کامنت ها و پاسخ دادن را آن را بی ارزش بدانید و با کمک آن می توانید رشد کنید.

  • مخاطبان خود را رها نکنید!

گاهی اوقات صفحات اینستاگرامی که کمی رشد می کنند، دیگر مخاطبان را مهم نمی دانند. با وجود آن که می دانند همه چیز به کاربران بستگی دارد اما برای آن ها اهمیت و ارزش زیادی قائل نمی شوند. در چنین شرایطی ممکن است مخاطبان خود را رها کنند و کار خودشان را ادامه دهند. در چنین شرایطی محتوایی که تولید می کنید، پس از مدتی بدون توجه به علاقه کاربران است و به مرور زمان تعامل خود را از دست خواهید داد. پس نباید فراموش کنید که مخاطبان شما مهم هستند و باید بر اساس سلیقه آن ها فعالیت کنید. همچنین پاسخ کامنت ها و دایرکت آن ها را تا جایی که امکان دارد، بدهید.

  • مخاطبان ناراضی را راضی کنید!

گاهی اوقات برای کاربران شما مسائلی پیش می آید که ممکن است از شما ناراضی باشند. درست مانند پاسخ ندادن به کامنت آن ها که در بالا به آن اشاره کردیم! اگر صفحه شما تجاری است و در حال ارائه خدمات یا محصولات هستند، باید حتماً به این موضوع توجه زیادی داشته باشید. رقابت در میان صفحات و کسب و کارها بسیار زیاد است و نباید مخاطبان ناراضی را فراموش کنید. با کارهای کوچک می توانید مخاطبان خود را راضی کنید! حتی ممکن است پاسخ دادن به کامنت یا دایرکت آن ها هم باعث رضایت آن ها شود؛ در حالی که زمان زیادی هم نمی گیرد اما در شرایط بحرانی کمک زیادی به شما می کند.

  • ترندها را جدی بگیرید!

ترندها همان چیزهایی هستند که کاربران به دنبال آن هستند! هر از گاهی موضوعاتی داغ می شود که مخاطبان زیادی علاقه دارند تا در مورد آن چیزی بدانند. اگر صفحه اینستاگرام دارید، روی ترندها تمرکز کنید. ترندها می تواند فرصت بسیار خوبی باشد تا در شرایط بحرانی به صفحه اینستاگرام شما شوک وارد شود و رشد کند. حتی در صفحات تجاری که محصول یا خدماتی ارائه می دهند، ترندها می تواند فرصت خوبی برای ارائه خدمات شما باشد. می توانید به واسطه ترندها تخفیفی به مشتریان خود بدهید و فروش خود را چند برابر کنید.

شاید فکر کنید که دیگر هشتگ ها اهمیت زیادی ندارد و استفاده از آن ها چیزی غیر از وقت تلف کردن نیست. این طرز تفکر اشتباه است، چرا که هنوز هم کاربران زیادی به کمک هشتگ ها به پست مورد نظر خود دست پیدا می کنند. پس نباید فراموش کنید که در فرآیند تولید محتوا هشتگ ها اهمیت زیادی دارند و نباید آن را از دست بدهید. سعی کنید از هشتگ های مختلفی استفاده کنید که کاربران به دنبال آن هستند. هشتگ هایی که رقابت کمتری در آن ها وجود دارد، کمک زیادی به شما می کند و می توانید با کمک آن حداکثر رشد را تجربه کنید.

  • محتوای قدیمی را به حال خود رها نکنید!

تولید محتوا فرآیند یکباره نیست، بلکه مسیری است که باید همیشه به آن توجه داشته باشید. گاهی اوقات صفحات با وجود هزینه های زیادی که برای تولید محتوای خود می کنند، یک پست را تنها یک بار منتشر می کنند و دیگر آن را رها می کنند. در حالی که شما می توانید با روش های مختلفی پست خود را بارها و بارها تبلیغ کنید. ساده ترین راه آن، بازنشر پست در استوری است. محتوای قدیمی شما بی ارزش نمی شود، بلکه اگر دیده شود ارزش زیادی برای مخاطبان دارد. برنامه ریزی ویژه ای برای بازنشر محتوای قدیمی صفحه اینستاگرام خود داشته باشید.

  • داستان سرایی در استوری را فراموش نکنید!

انتشار محتوایی که رسمی است، ممکن است نتواند نظر کاربران را جلب کند. در حالی که اگر همان محتوا به کمک داستان سرایی منتشر شود، جذابیت زیادی برای کاربران و فالوورهای شما دارد. استوری اینستاگرام محلی عالی برای داستان سرایی است تا بتوانید داستان های جذابی برای کاربران خود تعریف کنید. گاهی اوقات کاربران تنها به واسطه داستان سرایی صفحه شما به طرفدار پر و پا قرصتان تبدیل می شوند. پس نباید فراموش کنید که داستان سرایی یکی از کارهایی است که می تواند به رشد شما در شرایط بحرانی اینستاگرام کمک کند. چرا که برای شما تعامل بالایی می آفریند و این موضوع اهمیت زیادی دارد.

  • مخاطبان را تشویق به فعال کردن نوتیفیکیشن صفحه کنید!

در گذشته پست های اینستاگرام بر اساس زمان انتشار به کاربران نمایش داده می شد اما در حال حاضر این اتفاق نمی افتد. پست های اینستاگرام بر اساس میزان تعامل کاربران نمایش داده می شود. به همین دلیل ممکن است کاربران پست های صفحه شما را نبینند و با آن تعامل برقرار نکنند. یکی از ساده ترین راه کارهایی که برای دیده شدن پست های اینستاگرام خود می توانید انجام دهید، این است که مخاطبان خود را تشویق به فعال کردن نوتیفیکیشن صفحه خودتان کنید. در این صورت اگر پست یا استوری در صفحه شما منتشر شود، کاربر نوتیفیکیشن آن را می بیند و پست را از دست نمی دهد.

  • قابلیت های اینستاگرام نجات دهنده هستند!

اینستاگرام چندین سال است که در میان کاربران وجود دارد و در حال حاضر یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است. بخشی از این اتفاق به خاطر قابلیت هایی است که در اینستاگرام در خود جای داده است. در طی سال ها، اینستاگرام قابلیت های زیادی به صفحه خود اضافه کرده است و شما به راحتی می توانید از آن ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. گاهی اوقات قابلیت های اینستاگرام به شما کمک زیادی می کند تا بتوانید نتایج خیلی خوب بگیرید. البته که نباید فراموش کنید استفاده از قابلیت ها باید به شکل درست انجام شود تا برای شما نجات دهنده باشد.

  • بروز باشید!

همیشه سعی کنید صفحه خود را به روز نگه دارید! هنگامی که اینستاگرام ببیند به صورت منظم و همیشگی در حال تولید محتوا هستید، شما را در صدر نتایج قرار می دهد. در این صورت کاربران بیشتری پست شما را می بینند و شانس بیشتری برای ورود به اکسپلور خواهید داشت. پس فراموش نکنید که به روز بودن یکی از مهم ترین مسائل برای نجات پیدا کردن از شرایط بحرانی است که نباید آن را فراموش کنید. با محتوای جذاب صفحه خود را بروزرسانی کنید تا بتوانید بهترین ارزش ها را برای فالوورهای خود ارائه کنید و در نهایت رشد حداکثری را تجربه کنید.

مدتی است که بسیاری از ما استفاده از لوکیشن را فراموش کرده ایم و دیگر از آن استفاده نمی کنیم. شاید فکر کنید که استفاده از لوکیشن دیگر ارزشی ندارد اما کاربران از طریق آن هم می توانند شما را پیدا کنند. گاهی اوقات کاربران از طریق لوکیشن مناطق خاص به دنبال صفحات آن منطقه می گردند. در این صورت شما می توانید شانس زیادی برای دیده شدن از طریق لوکیشن داشته باشید. البته که نباید فراموش کنید باید لوکیشن درست قرار دهید تا اتفاقات خوبی برای صفحه شما بیفتد. اگر صفحه تجاری دارید، این کار به افزایش فروشتان کمک می کند.

  • نظم داشته باشید!

به روز بودن مهم است اما به شرط آن که منظم باشید. گاهی اوقات صفحات اینستاگرام خود را آپدیت می کنید اما بدون آن که برنامه داشته باشید. به روز بودن می تواند کمک زیادی به شما کند اما از آن مهم تر، داشتن نظم است. اگر بتوانید صفحه اینستاگرام خود را بر اساس نظم خاصی به روز کنید، کمک زیادی به رشد آن خواهید کرد. نباید فراموش کنید که باید پست های خود را در روزهای مشخصی منتشر کنید و همیشه از استوری اینستاگرام استفاده کنید. داشتن یک استراتژی و تقویم محتوایی کمک زیادی به شما می کند تا رشد کنید و بهترین نتایج را بگیرید.

در شرایط بحرانی، همچنان صفحه اینستاگرام خود را رشد دهید!

مدت زمان زیادی است که اینستاگرام به بخش مهمی از زندگی ما تبدیل شده است! حتی بسیاری از ما کسب و کار اینستاگرامی داریم و شرایط بحرانی می تواند زندگی ما را به خطر بیندازد. قطعی اینترنت، محدود شدن، از دسترس خارج شدن اینستاگرام و… همگی از این دسته مسائل هستند. اگر شما هم صفحه اینستاگرام دارید و در چنین شرایطی ممکن است به خطر بیفتد، نباید دست روی دست بگذارید. بلکه باید کاری کنید تا صفحه شما در شرایط بحرانی هم با رشد مواجه باشد یا حداقل زحمات چندین سال شما هدر نرود. 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *