کروم به تازگی نسخه جدیدی از مرورگر خود را عرضه کرده که در آن ویژگی‌های بحث برانگیزی گنجانده است. مثلا شما حالا می‌توانید در نسخه ویندوز به راحتی از پشتیبانی کروم در برنامه‌های لذت ببرید. یا مثلا به نسخه جدید ویژگی تصویر در تصویر هم اضافه شده است. با این که به نظر می‌رسد تمام تغییرات و ویژگی‌های جدید عالی اعمال شده اما در هر حال این ویژگی‌ها تنها در برخی سایت‌ها کار می‌کنند. مثلا همین ویژگی تصویر در تصویر تنها برای یوتیوب و یکی دو سایت دیگر فعال است و به همین دلیل باید به سراغ افزونه‌ای بروید که قابلیتی تا این حد ویژه و عالی را به دیگر سایت‌ها نیز اضافه کند.

این افزونه که به طور کلی Picture-in-Picture، یا همان تصویر در تصویر نامیده می‌شود، توسط متخصص و توسعه‌دهنده کروم فرانسوا بوفورت، کسی که خبر انقضای گوگل پلاس را منتشر کرد طراحی شده است. خوشبختانه این افزونه دارای منبع باز است که به شما این امکان را می‌دهد در صورت کنجکاوی در کدهای آن دست ببرید.

برای نصب آن ابتدا روی این لینک کلیک کرده و بعد بر روی Add To Chrome کلیک کنید.

پس از نصب، یک آیکون در نوار میانبرهای کروم ظاهر خواهد شد که امکان تکمیل پیپ با یک کلیک را به شما می‌دهد.

بنابراین اگر در حال تماشای تریلر یک فیلم جدید در IMDb هستید، که به طور معمول از تصویر در تصویر پشتیبانی نمی کند، به سمت بالای مرورگر بروید و بر روی دکمه این افزونه کلیک کنید. به این ترتیب تریلر در حال پخش ما در بالای صفحه به صورت شناور ظاهر می‌شود و شما در همین وضعیت می‌توانید به کارهای دیگر بپردازید و هر جایی که دوست را باز کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *