حجم بازی‌های Xbox One واقعا زیاد است. کافیست به Red Dead Redemption 2 نگاه بندازید که به تنهایی ۱۰۷ گیگابایت حجم دارد و اگر به هر دلیلی بخواهید کنسول خود را تغییر دهید و بازی‌ها را به صورت مجازی خریده باشید، باید همه‌ی این حجم  از اطلاعات را دوباره دانلود کنید. شما می‌توانید از روشی که می‌گوییم، با استفاده از هارد اکسترنال به راحتی فایل‌ را جا به جا کنید. خوشخبتانه این کار برای کپی کردن دیتا از کنسول‌های دیگر نیز امکان پذیر است.

کپی کردن بازی‌ها

وقتی شما بازی را به صورت دیجیتال تهیه می‌کنید، تمامی دیتای لازم از بازی روی دستگاه شما کپی می‌شود. این اطلاعات در بازی‌های بزرگ همانطور که گفتیم گاهی به بالای ۱۰۰ گیگ خواهد رسید. شما می‌توانید دیتای این بازی‌ها را از کنسول دیگری که ممکن است برای شما یا شخص دیگری باشد کپی کرده و در کنسول جدید مورد استفاده  قرار دهید. خوشخبتانه Xbox One از هاردهای اکسترنال پشتیبانی کرده و شما برای این کار به یک هارد ترجیحا بالاتر از یک ترابایت احتیاج دارید.

برای انجام این کار مراحل ساده‌ای پیش رو دارید. ابتدا باید هارد اکسترنال را به دستگاه متصل کنید (بهتر است هارد از USB 3 بهره‌مند باشد). سپس از چرخ دهنده‌ی بالای صفحه‌ی خانگی گزینه Settings را انتخاب کنید.

سپس از منوی سمت چپ Storage را انتخاب نمایید.

حالا باید هاردی که بازی‌ها در آن نصب شده را انتخاب کنید که هارد اینترنال در این بخش مورد نظر ما است. هاردی که xbox نام گذاری شده هارد اینترنال دستگاه است.

در زیر منوی این بخش شما گزینه Transfer را انتخاب کنید.

حلا بازی‌ مورد نظرتان را انتخاب کرده یا اینکه از Select All برای انتخاب تمامی بازی‌ها استفاده کنید و سپس Copy Selected را بزنید تا بازی‌ها به هارد اکسترنال منتقل شوند. می‌توانید از گزینه Move Selected نیز استفاده کنید که در این باره بازی‌ها از هارد اصلی پاک شده و به هار اکسترنال منتقل می‌شوند. در نظر داشته باشید که اگر تمام بازی‌ها را انتخاب نکرده باشید، باز هم مقدار فایل‌ها اندازه‌ی تمام بازی‌های گفته می‌شود اما نگران نباشید، تنها بازی‌هایی که انتخاب می‌کنید به هارد اکسترنال می‌روند.

در پنجره بعدی هاردی که می‌خواهید فایل‌ها را در آن بریزید انتخاب کنید.

اگر Move Selected را انتخاب کرده باشید یک پنجره دیگر می‌آید تا از پاک کردن اطلاعات در مبدا مطمئن شوید.

اگر همه چیز درست باشد دستگاه شروع به انتقال اطلاعات می‌کند.

حالا اگر بخواهید همین بازی‌ها را در دستگاهی دیگر داشته باشید، دقیقا باید همین مسیر را طی کنید، فقط باید مبدا هارد مورد نظر را این بار هارد اکسترنال در نظر گرفته و هارد مقصد را هارد داخلی Xbox One.

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *