اگر کسب و کار فعالی داشته باشید و به دنبال یک منبع عالی برای جذب ترافیک و مشتری هستید نباید سئو را دست کم بگیرید. با رسیدن به رتبه های اول گوگل به راحتی می توانید مشتریان هدفمند زیادی جذب کنید و در نهایت درآمد بسیار خوبی از آن داشته باشید. یکی از مهم ترین فاکتورهایی که روی سئو تاثیر زیادی دارد، لینک سازی است. اگر بتوانید لینک های باکیفیت برای سایت خود ایجاد کنید، به راحتی می توانید رتبه های اول گوگل را کسب کنید؛ البته در کنار محتوای ارزشمند و مفید. گاهی اوقات کاربران نمی خواهند بابت لینک سازی هزینه کنند؛ آیا امکان دارد که بدون هزینه بتوان لینک های ارزشمند ساخت؟

در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل این موضوع بپردازیم تا ببینید که چطور بدون هزینه کردن می توانید لینک های ارزشمند و مفید که در نهایت به رشد سایت شما کمک می کند، بسازید. پس اگر به دنبال لینک سازی رایگان هستید، در این مقاله همراه ما باشید تا بهترین منابع برای ایجاد بک لینک رایگان را به شما معرفی کنیم.

بک لینک رایگان و اهمیت آن

همه شما به خوبی می دانید که لینک ها چقدر می تواند روی سئو سایت تاثیر داشته باشد. همچنین می دانید که ایجاد لینک در سایت های دیگر هزینه بر است و مسئله اصلی، نگهداری آن لینک ها است. اگر شما در سایت های مختلفی لینک ماهانه اجاره کرده باشید، هر ماه باید هزینه آن را پرداخت کنید که قطعاً در طول یک سال هزینه بسیار زیادی می شود. همین مسئله باعث می شود تا بسیاری از کسب و کارهای کوچک نتوانند از پس هزینه های لینک سازی بر بیایند. پس باید چه کار کنند؟ آیا باید قید لینک سازی را بزنند یا راه کاری وجود دارد؟

قطعاً راهکاری برای کسب و کارهای کوچک وجود دارد و آن هم ایجاد بک لینک رایگان است. بک لینک رایگان بر خلاف نامش، اگر با دقت ایجاد شود می تواند نتایج بسیار خوبی برای شما حاصل کند. گاهی اوقات کاربران از بک لینک های رایگان استفاده می کنند و نتیجه نمی گیرند! در این صورت مقصر خودشان هستند که بک لینک بی کیفیت می سازند. اگر می خواهید بهترین نتیجه را بگیرید، باید پیش از ایجاد بک لینک سایت مورد نظر را بررسی کنید تا اگر نتیجه خوبی دارد، در آن لینک قرار دهید. در غیر این صورت بک لینک بی کیفیت می سازید که بدردتان نمی خورد.

بک لینک رایگان یا بک لینک پولی؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است برای هر کاربر پیش بیاید، این است که بک لینک رایگان بسازیم یا بابت ایجاد بک لینک هزینه کنیم؟ این موضوع کاملاً بستگی به هدف و کسب و کارتان دارد. گاهی اوقات کاربران اقدام به خرید بک لینک می کنند اما نتیجه خوبی از آن نمی گیرند. گاهی اوقات هم کاربران بدون هزینه بک لینک ایجاد می کنند اما بهترین نتیجه را می گیرند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که بک لینک رایگان از بک لینک پولی بهتر است؟ قطعاً خیر. اما چرا نمی توان چنین نتیجه ای گرفت؟

دلیل آن، این است که درج بک لینک در سایت هایی که از شما هزینه دریافت می کنند اگر به درستی انجام شود، نتیجه خوبی دارد. در واقع اگر سایت مورد نظر قدرت دامنه بالایی داشته باشد، به رشد سایت شما کمک می کند. این در حالی است که اگر سایت مورد نظر قدرت پایینی داشته باشد، هر چقدر هم که هزینه کنید باز هم تاثیر زیادی روی سایت شما نخواهد داشت. بنابراین موضوعی که باید دقت کنید، این است که پولی یا رایگان بودن بک لینک لزوماً به معنای باکیفیت یا بی کیفیت بودن آن نیست! شما می توانید ترکیبی از هر دو را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

مهم ترین اصول دریافت بک لینک کدام هستند؟

اگر قصد ایجاد بک لینک برای سایت خود را دارید، چند اصل مهم و ضروری وجود دارد که اگر آن ها را رعایت کنید سایت شما بهترین نتیجه را می گیرد. با رعایت این اصول به خوبی می توانید لینک های باکیفیت بسازید و در مدت زمان کوتاهی شاهد رشد رتبه سایت خود در گوگل باشید.

اصل اول) دریافت بک لینک از سایت های مرتبط

اولین اصلی که برای دریافت بک لینک باید دقت کنید، این است که سایت مورد نظر با سایت شما مرتبط باشد. اگر سایت مرتبط نباشد، گوگل متوجه می شود که شما بک لینک را خریداری کرده اید و در نهایت باعث لطمه خوردن سایت می شود. این در حالی است که اگر بک لینک را در سایت مرتبط انتشار دهید، گوگل شک نمی کند! بلکه ممکن است به این موضوع فکر کند که سایت شما به قدری ارزشمند است که سایت های دیگر به آن لینک می دهند. پس اگر می خواهید بک لینک باکیفیت و ارزشمند ایجاد کنید، حتماً از سایت های مرتبط با سایت خود لینک دریافت کنید.

اصل دوم) دریافت بک لینک از دامنه های مختلف

دومین اصلی که هنگام دریافت بک لینک باید رعایت کنید، این است که بک لینک خود را از دامنه های مختلف بگیرید. یکی از اشتباهاتی که برخی افراد انجام می دهند، این است که از یک دامنه هزاران بک لینک می گیرند که اصلاً کار درستی نیست. همه چیز باید متعادل جلو برود و نباید تمام قدرت خود را از یک دامنه دریافت کنید. شما می توانید لینک خود را در هزاران سایت درج کنید؛ هیچ محدودیتی وجود ندارد. مخصوصاً که اگر بک لینک رایگان باشد، جای نگرانی نیست و با رعایت اصول به راحتی می توانید بهترین نتایج را بدون هزینه بگیرید.

اصل سوم) دریافت بک لینک برای صفحات مختلف سایت

سومین اصلی که برای ایجاد بک لینک در سایت ضروری است، این است که بک لینک را برای صفحات مختلف سایت خود بگیرید. اگر تنها روی یک یا چند صفحه خاص تمرکز کنید، گوگل متوجه می شود که قصد بالا آوردن همان صفحه را دارید. اگر گوگل به شما شک کند، احتمالاً شما را جریمه می کند. حساسیت گوگل می تواند جریمه های سنگینی برای شما داشته باشد که برای هیچ کسب و کاری خوشایند نیست. لینک سازی مکرر از یک دامنه باعث می شود که قدرت و کیفیت بک لینک پایین بیاید و در نهایت نتوانید حداکثر رشد را تجربه کنید.

اصل چهارم) جلوگیری از لینک سازی بیش از حد

اصل چهارم در ایجاد بک لینک این است که لینک سازی بیش از حد انجام ندهید! زیاده روی کردن در ایجاد بک لینک در نهایت می تواند به ضرر شما تمام شود. چرا که لینک سازی بیش از حد نمونه بارز سئو کلاه سیاه است و گوگل با توجه به حساسیت بالایی که دارد، متوجه آن می شود. بنابراین سعی کنید روند عادی در ایجاد بک لینک برای سایت خود داشته باشید تا مشکل خاصی برای شما به وجود نیاید. استمرار لینک سازی از تعداد لینک های ایجاد شده اهمیت بسیار بیشتری دارد! چرا که همیشه در حال افزایش قدرت دامنه و سایت خود هستید.

اصل پنجم) آماده کردن سایت برای دریافت بک لینک

گاهی اوقات کاربران برای سایت تازه تاسیس خود لینک سازی انجام می دهند که کار درستی نیست. پیش از آن که بخواهید برای سایت خود لینک سازی انجام دهید، ابتدا باید مطمئن شوید سایت شما برای دریافت بک لینک آماده است. اگر سایت آماده نیست، باید ابتدا آن را کامل کنید. ممکن است بخواهید محتوای ارزشمند به آن اضافه کنید یا محصولات جدیدی را در آن قرار دهید. پس از آن که سایت شما آماده شد و کمی راه افتاد، می توانید محتوای مفید در آن قرار دهید و سپس به فکر لینک سازی باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

اصل ششم) تولید محتوای ارزشمند در کنار لینک سازی

یکی دیگر از مسائلی که در ایجاد بک لینک اهمیت زیادی دارد، تولید محتوای ارزشمند است. هنگامی که گوگل به بررسی یک صفحه می پردازد، ابتدا محتوای آن را می بیند و سپس به سراغ لینک های آن صفحه می رود. پس اگر شما قصد ایجاد بک لینک برای سایت خود را دارید، ابتدا به فکر تولید محتوای ارزشمند باشید. محتوای کپی شده به درد لینک سازی نمی خورد و باید حتماً محتوای مفید و جذاب تولید کنید تا بتوانید لینک های خود را در آن قرار دهید.

اصل هفتم) بررسی اعتبار سایت ها پیش از دریافت بک لینک

آخرین اصلی که برای دریافت بک لینک باید رعایت کنید، بررسی اعتبار سایت ها پیش از دریافت بک لینک است. شما با کمک ابزارهایی که در اختیارتان است به راحتی می توانید اعتبار سایت ها را بررسی کنید. هر چقدر دامین اتوریتی بالاتر باشد، قدرت دامنه بیشتر است و می توانید از آن برای انتخاب جایگاه قرار دادن لینک استفاده کنید. البته در کنار دامین اتوریتی اسپم اسکور هم اهمیت زیادی دارد. سایتی که اسپم اسکور پایین و دامین اتوریتی بالا داشته باشد گزینه مناسبی برای ایجاد بک لینک هستند.

با رعایت 7 اصلی که در بالا بررسی کردیم، به راحتی می توانید رسانه مناسب را برای ایجاد بک لینک را پیدا کنید. پس از آن لینک های خود را در سایت های باکیفیت درج کنید و منتظر نتایجی که قرار است حاصل شود باشید. بک لینک مدت زمان کوتاهی طول می کشد تا اثرگذار باشد و پس از آن هم باید حواستان باشد که حذف نشود یا تغییر رتبه در سایت خود نداشته باشید.

چگونه بک لینک رایگان دریافت کنیم؟

یکی از مهم ترین مسائلی که برای هر کسب و کاری اهمیت دارد، دریافت بک لینک است. شما می توانید بک لینک پولی در سایت های مختلف ایجاد کنید یا از لینک سازی رایگان استفاده کنید. در هر صورت باید دقت کنید که لینک های باکیفیتی بسازید. حال اگر بتوانید لینک سازی را به صورت رایگان انجام دهید، چه لزومی دارد که بخواهید بابت لینک سازی هزینه کنید؟ لینک سازی رایگان در هزینه های کسب و کارتان صرفه جویی می کند، در حالی که نتایج بسیار خوبی هم از آن حاصل می شود. بسیاری از کسب و کارها ترجیح می دهند به جای بک لینک پولی، اقدام به لینک سازی باکیفیت و رایگان کنند.

در چنین شرایطی می توانید هزینه هایی که قرار است بابت بک لینک هزینه کنید را در بخش دیگری از کسب و کارتان هزینه کنید. در این بخش از مقاله به بررسی چند مورد از بهترین راهکارهایی که می توانید با استفاده از آن لینک رایگان بسازید، می پردازیم:

یک) استفاده از انجمن های گفتگو

یکی از بهترین راه ها برای ایجاد بک لینک رایگان استفاده از انجمن های گفتگو است. انجمن های گفتگو سایت هایی هستند که در آن هزاران کاربر فعالیت می کنند. با توجه به این که کاربران همیشه در حال تعامل هستند، تالار گفتمان از نظر گوگل یک سایت فعال و ارزشمند است. هر چقدر یک سایت برای گوگل ارزشمند باشد، لینک های خروجی از آن هم برای گوگل ارزش زیادی دارند. حال فرض کنید شما لینک سایت خود را در سایت هایی منتشر می کنید که از نظر گوگل ارزش زیادی دارد! بنابراین انتشار لینک در تالار گفتمان می تواند به رشد بسیار زیاد سایت شما کمک کند.

انتشار لینک در تالار گفتمان هزینه دارد؟ قطعاً خیر. کافی است در تالارهای گفتمان مرتبط با سایت خود فعالیت داشته باشید و لینک هایی را در بین تاپیک هایی که ایجاد می کنید قرار دهید. در این صورت نه تنها می توانید تبلیغات سایت خود را به کاربران از طریق لینک های درج شده نشان دهید، بلکه به صورت رایگان هم بک لینک دریافت می کنید. اما در چه بخش هایی از تالار گفتمان می توانید تبلیغات درج کنید؟

  • انتشار لینک در بخش پروفایل

هنگامی که شما وارد یک تالار گفتمان می شوید، در اولین قدم باید ثبت نام کنید. البته ممکن است بتوانید تاپیک ها را بدون عضویت بخوانید اما برای فعالیت باید حتماً عضو شوید. هنگامی که در یک تالار گفتمان عضو می شوید، یک پروفایل برای خودتان دارید. به عبارت ساده تر شما یک صفحه اختصاصی برای خودتان دارید که اطلاعات شما در آن درج شده است. در این بخش به راحتی می توانید لینک سایت خود را در پروفایل خود قرار دهید. هنگامی که گوگل این صفحه را بررسی می کند، متوجه وجود لینک سایت شما می شود و این یعنی به سایت خود اعتبار بخشیده اید!

  • انتشار لینک در بخش امضاء

یکی دیگر از قابلیت هایی که در تالارهای گفتمان وجود دارد، امکان انتشار امضاء است. در این بخش شما می توانید متنی را بنویسید و در آن لینک قرار دهید. در واقع شما می توانید کلمه کلیدی مورد نظر خود را بنویسید و سپس لینک صفحه یا سایت مورد نظر را درج کنید. در چنین شرایطی شما یک بک لینک ایجاد کرده اید که قدرت زیادی دارد و می تواند به رشد رتبه سایت شما کمک زیادی کند. بنابراین در این بخش هم می توانید بدون آن که هزینه پرداخت کنید لینک قرار دهید! با کمی خلاقیت می توانید کپی رایتینگ جذابی بنویسید و کسب و کارتان را تبلیغ کنید.

  • شرکت در تاپیک های مرتبط با کسب و کارتان

اگر در تالار گفتمان مرتبط با کسب و کارتان فعالیت می کنید، می توانید بحث هایی را ببینید که مرتبط با موضوع کسب و کارتان است. اگر در آن حوزه تخصص دارید، می توانید پاسخ سوالاتی که بلد هستید را بدهید. اگر هم آموزشی در سایت شما وجود دارد می توانید لینک آن را در اختیار کاربران قرار دهید تا اطلاعات مورد نظر را بخوانند. حتی اگر محصول یا خدماتی در این زمینه دارید هم می توانید معرفی کنید و بازاریابی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. با کمی خلاقیت نه تنها می توانید در تاپیک ها بک لینک ایجاد کنید، بلکه می توانید بازاریابی را به شکلی مناسب انجام دهید.

  • انتشار پست آموزشی در تالار گفتمان

اگر اهل نوشتن هستید، می توانید با کمی زمان گذاشتن تاپیک های جذابی ایجاد کنید. کاربران هم دوست دارند که اطلاعات خوبی در مورد حوزه کاری شما به دست بیاورند و این مسئله بسیار ارزشمند است. می توانید تاپیک های ارزشمندی ایجاد کنید و از کاربران بخواهید برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شما شوند. شک نکنید که اگر محتوای ارائه شده ارزشمند باشد، کاربران بدشان نمی آید که اطلاعات بیشتری به دست بیاورند. حتی می توانید لینک سایت خود را روی کلمات کلیدی مورد نظر قرار دهید تا رتبه سایت شما با آن کلمه کلیدی در گوگل بهتر شود.

دو) انتشار محتوا در سایت های مختلف

یکی دیگر از روش های بسیار مفید و ارزشمندی که با استفاده از آن می توانید بک لینک دریافت کنید، انتشار محتوای ارزشمند در سایت های مختلف است. در اینترنت سایت هایی وجود دارد که به شما اجازه می دهد تا محتوای خود را در آن ها منتشر کنید. البته مقالاتی که منتشر می شود باید ارزشمند و مفید باشد تا بتواند برای کاربران مفید واقع شود. شاید فکر کنید که تنها سایت های خارجی به شما چنین قابلیتی می دهند اما اگر کمی در میان سایت های فارسی زبان هم جستجو کنید، قطعاً چنین سایت هایی پیدا می شود که بدون هزینه اجازه انتشار محتوای با ارزش را به شما می دهد.

در چنین سایت هایی قوانین مختلفی وجود دارد! مثلاً ممکن است از شما خواسته شود که چند محتوای ارزشمند تولید کنید و سپس به شما اجازه درج لینک بدهند. ممکن است در همان محتوای ارزشمند هم به عنوان نویسنده نام و لینک شما درج شود. بنابراین حتماً قوانین رسانه مورد نظر را بررسی کنید و سپس اقدام به انتخاب بهترین رسانه ها کنید. به صورت کلی در دو حالت می توانید محتوای ارزشمند در سایت های دیگر منتشر کنید:

  • انتشار رایگان محتوا

اولین روش انتشار رایگان است! سایت ها برای محتوای ارزشمند ارزش زیادی قائل هستند و اگر بتوانید محتوای مفید در آن سایت منتشر کنید، اجازه درج لینک هم می دهند. این کار به شما اجازه می دهد که علاوه بر انتشار بک لینک در سایت موردنظر، بتوانید اعتبار کسب و کار خود را هم بیشتر کنید. در واقع هنگامی که کاربران ببینند که شما محتوای ارزشمندی تولید کرده اید، به برند شما علاقه مند می شوند. هر چقدر کاربران به برند شما بیشتر علاقه پیدا کنند، بیشتر ترغیب می شوند که از سایت شما بازدید کنند و این یعنی ترافیک ارزشمندی جذب می کنید. این روش انتشار محتوا به صورت رایگان معمولاً با نام پست مهمان شناخته می شود!

  • خرید رپورتاژ آگهی

یکی دیگر از روش های انتشار محتوا در سایت های دیگر، خرید رپورتاژ آگهی است. برای انتشار رپورتاژ آگهی باید هزینه مربوط به آن را پرداخت کنید. هزینه هر رسانه برای انتشار رپورتاژ متفاوت است؛ ممکن است رسانه ای که قدرت بیشتری دارد، هزینه بیشتری هم دریافت کند که منطقی است. البته فراموش نکنید که هر چقدر یک رسانه قدرت بیشتری داشته باشد، تاثیری که روی سایت شما دارد بیشتر است. البته این موضوع که رسانه های گران قیمت را انتخاب کنید یا به جای آن از چند رسانه ارزان استفاده کنید، کاملاً بستگی به استراتژی سئو شما دارد. گاهی اوقات یک رسانه قدرتمند بیشتر از چند رسانه متوسط نتیجه می دهد و گاهی اوقات هم برعکس.

سه) استفاده از شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از روش هایی که با استفاده از آن می توانید برای سایت خود بک لینک ایجاد کنید، استفاده از شبکه های اجتماعی است. حتماً شما هم در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنید. در برخی از شبکه های اجتماعی امکان انتشار لینک وجود دارد و شما می توانید لینک های قابل کلیک ایجاد کنید. مثلاً در اینستاگرام شما می توانید لینک سایت خود را در بخش بیو قرار دهید. البته لینک های اینستاگرام بک لینک محسوب نمی شوند و نوعی سوشال سیگنال هستند که باز هم ارزش زیادی دارد. شبکه های اجتماعی دیگری نظیر توییتر و فیسبوک به شما امکان انتشار لینک می دهد و بسیار هم ارزشمند است.

بنابراین اگر به دنبال ایجاد بک لینک رایگان هستید، پیشنهاد ما به شما این است که در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید و لینک صفحات مختلف خود را در آن انتشار دهید. این کار به مرور زمان باعث می شود که رتبه بسیار خوبی برای سایت خود کسب کنید و به رتبه های اول گوگل دست پیدا کنید. البته باید سعی کنید محتوای شما به نحوی باشد که کاربران زیادی با آن تعامل برقرار کنند. هر چقدر تعامل کاربران با محتوا بیشتر باشد، ترافیک بیشتری جذب می کنید و این موضوع بسیار ارزشمند است.

چهار) فعالیت در سایت های پرسش و پاسخ

یکی دیگر از سایت های بسیار ارزشمندی که در دنیای وب وجود دارد، سایت های پرسش و پاسخ هستند. در سایت های پرسش و پاسخ کاربران سوالاتی که برایشان پیش می آید را مطرح می کنند. سپس کاربران دیگری که پاسخ آن را می دانند، پاسخ آن را می دهند. شما می توانید کاربری باشید که پاسخ سوالات کاربران را می داند و به راحتی پاسخگوی آن ها باشید. در این صورت است که شما می توانید لینک سایت خود را به عنوان یک منبع مناسب در بین محتوای خود درج کنید. البته نباید فراموش کنید که قوانین هر سایت با دیگری متفاوت است. مثلاً ممکن است برخی سایت ها به شما اجازه درج لینک ندهند.

همچنین این موضوع را در نظر داشته باشید که هر چقدر پاسخ های شما بهتر باشد، می توانید اعتماد کاربران بیشتری را جلب کنید. اگر به صورت منظم بتوانید سوالات حوزه تخصصی خود را پاسخ دهید، کاربران زیادی به شما اعتماد می کنند و می توانید به عنوان یک کانال بازاریابی موثر از آن استفاده کنید. علاوه بر سایت های پرسش و پاسخ ایرانی، می توانید در سایت های پرسش و پاسخ خارجی که کاربران زیادی دارد هم فعالیت کنید. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که در سایت های خارجی باید پاسخ خود را به زبان انگلیسی بدهید اما در نهایت تاثیر بسیار خوبی روی لینک سازی خارجی شما خواهد داشت.

پنج) انتشار بک لینک در سایت‌ سازها و وبلاگ ها

یکی دیگر از بهترین روش های لینک سازی این است که در سایت ها و وبلاگ های رایگان منتشر کنید. ایجاد وبلاگ رایگان است و هزینه ای برای شما نخواهد داشت. کافی است مدت زمانی را به انتشار محتوا در وبلاگ ها اختصاص دهید و از طریق آن، به سایت خود لینک بدهید. معمولاً سایت سازها و وبلاگ سازهای عمومی رتبه بسیار خوبی دارند و لینک هایی که در آن قرار می دهید نتیجه بسیار خوبی می دهد. پس اگر می خواهید لینک سازی رایگان انجام دهید اما نمی دانید که باید از کجا شروع کنید، وبلاگ و سایت سازها گزینه بسیار خوبی هستند.

اگر می خواهید نتیجه بهتری بگیرید، به تولید محتوای چنین وبلاگ هایی هم اهمیت زیادی بدهید! چرا که گوگل به محتوا اهمیت می دهد و اگر لینک سایت شما در یک محتوای ارزشمند قرار گرفته باشد، نتیجه بسیار خوبی به همراه خواهد داشت. نباید فراموش کنید که زیاده روی در لینک سازی خارجی به خصوص در چنین وبلاگ هایی می تواند باعث جریمه شدن شما شود! بنابراین تعادل را رعایت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

شش) ایجاد لینک در سایت های اشتراک گذاری ویدیو

یکی دیگر از منابعی که به شما اجازه می دهد تا لینک های سایت خود را درج کنید، سایت های اشتراک گذاری ویدیو هستند. در چنین سایت هایی شما به راحتی می توانید لینک سایت خود را درج کنید و نتیجه خوبی از آن بگیرید. بسیاری از سایت های اشتراک گذاری ویدیو به شما اجازه می دهند که لینک سایت خود را در بخش پروفایل درج کنید. بنابراین هنگامی که در این سایت ها عضو می شوید، در فیلد مربوط به سایت می توانید لینک سایت خود را وارد کنید تا به صورت رایگان لینک سازی انجام داده باشید. البته که تنها لینک در آن قرار می گیرد و نمی توانید با کلمه کلیدی دلخواه به سایت خود لینک بدهید.

در سایت های اشتراک گذاری فیلم بخشی به عنوان توضیحات ویدیو وجود دارد. گاهی اوقات در این بخش هم می توانید لینک قرار دهید و در برخی پلتفرم ها، امکان تعیین کلمه کلیدی و سپس لینک دادن به آن وجود دارد. اگر می خواهید نتیجه بهتری بگیرید، یک ویدیو ارزشمند و مرتبط با سایت خود انتشار دهید. چرا که ویدیوهای ارزشمند توسط کاربران دیده می شوند و در نهایت می توانید از آن به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده کنید و بهترین نتیجه را بگیرید. کاربران هم از طریق لینک وارد سایت شما می شوند و می توانید آن ها را به کاربران و مشتریان وفادار خود تبدیل کنید.

هفت) انتشار لینک در سایت های دیگر

علاوه بر مواردی که در بالا بررسی کردیم، سایت های دیگری هم وجود دارند که با کمک آن ها می توانید اقدام به ایجاد بک لینک رایگان برای سایت خود کنید. برای مثال در سایت های ارائه وبینار شما به راحتی می توانید یک وبینار ایجاد کنید و در بخش اطلاعات، آدرس سایت خود را قرار دهید. همچنین سایت های بسیار زیادی دیگری هم وجود دارد که با کمی جستجو به راحتی می توانید لینک سایت خود را در بخشی از آن قرار دهید و بهترین نتیجه را بگیرید. معمولاً در سایت هایی که می توانید پروفایل ایجاد کنید، در بخش بیوگرافی به راحتی می توانید لینک سایت خود را قرار دهید و از تاثیر آن بهره مند شوید.

علاوه بر این 7 مورد قطعاً راه های دیگری هم برای دریافت بک لینک رایگان وجود دارد. شما به راحتی می توانید در سایت های مختلف، شبکه های اجتماعی یا حتی اپلیکیشن های موبایل اقدام به ایجاد بک لینک کنید. اگر گوگل بتواند به آن ها دسترسی داشته باشد، بر اساس میزان قدرت آن سایت یا دامنه روی سایت شما هم تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت. در نتیجه می توانید به صورت رایگان برای سایت خود لینک ایجاد کنید و از نتایج آن شگفت زده شوید.

نتیجه گیری

اگر کسب و کاری داشته باشید، حتماً با اهمیت سئو سایت آشنا هستید! هر کسب و کاری استراتژی خاصی برای سئو دارد اما فعالیت هایی که باید روی سایت انجام شود، معمولاً یکسان هستند. تنها استراتژی استفاده از آن متفاوت است و هر سایت متناسب با شرایط و جایگاهی که دارد، استراتژی خاص خودش را استفاده می کند. یکی از مهم ترین فعالیت هایی که روی سایت باید انجام شود، لینک سازی است. اگر لینک سازی را به شکلی اصولی انجام دهید، می توانید شاهد رشد سایت خود باشید. شما می توانید لینک های رایگان و باکیفیتی دریافت کنید که در نهایت هزینه های لینک سازی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *