اگر استفاده‌ی شخصی از اینستاگرام دارید، بعید است خیلی برایتان اهمیت داشته باشد که چه کسی از دنبال کردن شما دست کشیده یا به اصطلاح شما را آنفالو کرده است. اما اگر این موضوع برایتان اهمیت دارد، حتما باید راه‌های ساده‌تری از مرور تمام دنبال کننده‌های خود پیدا کنید و ما قصد داریم در نوشته امروز این مسیرها را به شما آموزش دهیم.

اینستاگرام خود این ابزار را به شما نمی‌دهد، اما برنامه‌های دیگری هستند که به شما این امکان را می‌دهند که آنفالو کنندگان خود را پیدا کرده یا حتی کارهایی از جمله آنفالو کردن دسته‌ای آن‌ها را انجام دهید.

مشکلاتی که با برنامه‌های این چنینی خواهید داشت

البته که این برنامه‌ها بهترین و ساده‌ترین راه برای پیدا کردن آنفالو کنندگان هستند، اما این برنامه‌ها مشکلاتی را نیز همراه خود دارند و این به خاطر محدودیت‌هایی است که API اینستاگرام برای توسعه دهندگان دارد. مثلا اطلاعاتی که این برنامه‌ها به شما می‌دهند، از زمان دانلود آن‌ها و نصبشان است و اطلاعات قبل از آن را به شما ارائه نمی‌کنند. پس اگر دنبال این هستید که آنفالوکنندگان گذشته‌ی خود را پیدا کنید، وقت خود را با این ابزارها تلف نکنید، راهی برایش پیدا نمی‌کنید جز مرور دنبال کنندگانتان.

یکی دیگر از مشکلات موجود این است که این برنامه‌ها عموما از طرف اینستاگرام تایید نشده‌اند و ممکن است استفاده از یوزر پسورد اصلی خودتان در این برنامه‌ها، برایتان مشکلات امنیتی پیدا کند که باید این ریسک‌ها را به جان بخرید. نکته آخر هم اینکه اینستاگرام به تغییر مقررات API خود بدون اینکه به کسی اطلاع بدهد معروف است، پس ممکن است برنامه‌ها برای مدتی کار نکنند یا اینکه کلا بسته شوند، پس تا وقتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، دست به کار شوید.

Followmeter : بهترین و راحت‌ترین برنامه

ممکن است برنامه‌های زیادی را امتحان کنید، اما بدون شک هیچ کدامشان به راحتی Followmeter نخواهند بود و مهم‌ترین مزیت این برنامه رایگان بودن تمام امکاناتش است.

Followmeter

رابط کاربری برنامه بسیار ساده است و تمامی امکاناتش در همان صفحه اول وجود دارد و شما به راحتی با یک لمس به لیست مورد نظر خود رسیده و می‌توانید از همان جا کسانی که شما را به تازگی فالو کرده‌اند یا کسانی که شما را آنفالو کرده‌اند را دنبال کنید یا از دنبال کردنشان دست بکشید. Followmeter همچنین لیست‌های دیگری نیز در زمینه کسانی که شما را فالو کرده‌اند و شما آن‌ها را فالو نکرده‌اید یا برعکس را نیز به شما ارائه می‌کند.

Reports+: کُند اما امن

Reports+

دیگر برنامه‌ی مهم در این زمینه Reports+ است که امکاناتی مثل برنامه‌ی قبل داشته و آمار و ارقام را در قالب لیست به شما ارائه می‌کند. با این حال یکی از نکات بسیار جالب که برنامه دارد، اعلان‌ها یا همان نوتیفیکیشن‌هایی است که در هنگام آنفالو کردن یک کاربر جدید به شما اعلام می‌کند. به این ترتیب شما همیشه می‌توانید مراقب کسانی باشید که از دنبال کردن شما دست می‌کشند.

چند برنامه دیگر:

  1. Followers & Unfollowers – Android (رایگان)
  2. Follow Cop – Android (رایگان)
  3. Followers Tracker Pro – iOS (رایگان)
  4. Followers Track for Instagram! – iOS (رایگان)

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *