اگر از کاربران وردپرسی هستید، باید بگوییم که افزونه‌های زیادی برای ایجاد صفحات Cooming Soon در وردپرس وجود دارند که هر یک از آنها کارایی و البته فواید خود را دارند. در مقاله قبلی به بررسی افزونه EZP Coming Soon Page پرداختیم که در این مقاله نیز قصد داریم به بررسی بخش‌های دیگر این افزونه کاربردی بپردازیم.

Template

این بخش یکی از بخش‌های مهم این افزونه است که با استفاده از آن می‌توانید قالب نمایشی افزونه در صفحات سایت را شخصی‌سازی کنید.

Style

در این بخش می‌توانید استایل کلی و رنگ‌بندی‌های صفحه در دسترس ساخت نمایشی را مشخص کنید.

  • Background: با استفاده از این بخش به راحتی می‌توانید بک‌گراند سایت خود را شخصی‌سازی کنید و در آن از تصاویر یا رنگ‌های دلخواه خود استفاده کنید.
  • Type: با استفاده از این گزینه باید نوع بک‌گراند خود را مشخص کنید؛ در این بخش می‌توانید مشخص کنید بک‌گراند سایت یک تصویر یا یک رنگ باشد؛ پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید از تصویر استفاده کنید، تصویر شما باکیفیت و در عین حال کم‌حجم باشد تا فرآیند بارگذاری سایت برای کاربران در کمترین زمان ممکن صورت بگیرد.
  • Image: اگر در بخش قبلی استفاده از تصویر را انتخاب کرده باشید، در این بخش باید تصویر خود را آپلود کنید یا url مربوط به تصویر را وارد کنید.
  • Color: اگر گزینه رنگ برای بک‌گراند را وارد کرده باشید باید در این بخش برای سایت خود یک بک‌گراند انتخاب کنید.
  • YouTube ID: اگر حالت ویدیو را برای بک‌گراند انتخاب کرده باشید، در این بخش باید ID کانال یا حساب خود در یوتیوب را وارد کنید تا بتوانید یک ویدیو را برای بک‌گراند سایت انتخاب کنید؛ البته این گزینه در نسخه تجاری افزونه در دسترس است که در صورت نیاز باید از سایت توسعه‌دهنده آن را تهیه کنید.
  • Tile: با تیک زدن این گزینه یک کاور برای ایجاد افکت بر روی بک‌گراند ایجاد می‌شود که حالت زیبایی را برای سایت شما بوجود می‌آورد.
  • ایجاد تاریخ انقضای مطالب وردپرس با افزونه Post Expirator

Content

در این بخش می‌توانید متن‌ها و محتویات مربوط به افزونه را شخصی‌سازی کنید؛ به طور مثال به راحتی می‌توانید نام سایت خود را در صفحه اول درج کنید و در صورت نیاز توضیحاتی مربوط به حالت غیرفعال‌بودن سایت خود در اختیار کاربران قرار دهید.

CONTENT BOX

در این بخش باید جعبه محتوای نمایشی در صفحه در دست ساخت را وارد کنید تا به صورت دلخواه در سایت نمایش داده شود.

  • Opacity: در این بخش باید میزان شفافیت و وضوح محتویات و رنگ‌ها را مشخص کنید که در سایت با همان مشخصات نمایش داده شود.
  • Color: در این بخش باید یک رنگ برای نمایش متن‌ها و محتویات متنی انتخاب کنید تا با همین رنگ در سایت نمایش داده شود؛ این رنگ باید متناسب با رنگ بک‌گراند سایت شما انتخاب شود تا خوانایی کافی را داشته باشد.
  • ایجاد سیستم پیام خصوصی میان کاربران وردپرس با افزونه Front End PM

LOGO

این بخش تنظیمات مربوط به نمایش لوگو در سایت را شامل می‌شود تا با استفاده از آن بتوانید صفحه در دست ساخت را به راحتی به کاربران خود معرفی کنید.

  • Image: در این بخش باید تصویر لوگوی سایت یا برند تجاری خود را جهت نمایش در سایت انتخاب کنید؛ این لوگو اصلی‌ترین بخش صفحه در دست ساخت را تشکیل می‌دهد تا کاربران بدانند این صفحه مربوط به کدام سایت است.
  • Width: در این بخش باید عرضی برای لوگوی سایت خود انتخاب کنید؛ بهترین عرض، عرض خود تصویر است تا در سایت به کیفیت کامل و بدون افت نمایش داده شود.
  • Height: در این بخش باید ارتفاعی برای لوگوی سایت خود انتخاب کنید؛ بهترین ارتفاع، ارتفاع خود تصویر است تا در سایت به کیفیت کامل و بدون افت نمایش داده شود.

TEXT

این بخش تنظیمات مربوط به محتوای متنی را شامل می‌شود که باید فونت‌ها و رنگ‌بندی‌ها آن را جهت نمایش شخصی‌سازی کنید.

  • Headline: در این بخش باید یک فونت برای سربرگ صفحه در دست ساخت خود (بخش عنوان یا هدلاین) انتخاب کنید؛ سپس برای آن یک سایز مناسب انتخاب کنید تا با جلوه دلخواه شما نمایش داده شود. در نهایت کافی است برای متن این بخش یک رنگ مناسب انتخاب کنید.
  • Description: در این بخش باید یک فونت برای بخش توضیحات صفحه در دست ساخت خود انتخاب کنید؛ سپس برای آن یک سایز مناسب انتخاب کنید تا با جلوه دلخواه شما نمایش داده شود. در نهایت کافی است برای متن این بخش یک رنگ مناسب انتخاب کنید.
  • Disclaimer: در این بخش باید یک فونت برای بخش Disclaimer یا همان توضیحات اضافی در زیر باکس ایمیل صفحه در دست ساخت خود (بخشی که کاربران ایمیل و اطلاعات خود را جهت عضویت در خبرنامه وارد می‌کنند) انتخاب کنید؛ سپس برای آن یک سایز مناسب انتخاب کنید تا با جلوه دلخواه شما نمایش داده شود. در نهایت کافی است برای متن این بخش یک رنگ مناسب انتخاب کنید.
  • Footer: در این بخش باید یک فونت برای بخش کپی‌رایت و فوتر صفحه در دست ساخت خود انتخاب کنید؛ سپس برای آن یک سایز مناسب انتخاب کنید تا با جلوه دلخواه شما نمایش داده شود. در نهایت کافی است برای متن این بخش یک رنگ مناسب انتخاب کنید.
  • افزونه‌های کاربردی برای مدیریت گروهی سایت‌ وردپرس را بشناسید – بخش اول

EMAIL BUTTON

این بخش تنظیمات باکس درج اطلاعات ایمیل و نام کاربران را شامل می‌شود که باید متناسب با نیاز خود آن را شخصی‌سازی کنید.

  • Color: در این بخش باید یک رنگ برای دکمه نمایشی در بخش درج ایمیل انتخاب کنید تا متناسب با بک‌گراند شما جلوه زیبایی داشته باشد.
  • Width: در این بخش باید یک عرض برای دکمه نمایشی در بخش درج ایمیل انتخاب کنید تا متناسب با بک‌گراند شما نمایش مناسبی داشته باشد.
  • Height: در این بخش باید یک ارتفاع برای دکمه نمایشی در بخش درج ایمیل انتخاب کنید تا متناسب با بک‌گراند شما نمایش مناسبی داشته باشد.
  • Font: در این بخش نیز باید یک فونت مناسب برای متن‌های نمایشی در جعبه درج اطلاعات کاربران وارد کنید تا نمایش خوانایی داشته باشد.

Advanced

این بخش مربوط به تنظیمات پیشرفته قالب افزونه است که با استفاده از آن می‌توانید کدهای افزونه را به صورت اختصاصی کدنویسی کرده و در این بخش قرار دهید.

  • Custom CSS: اگر قصد استفاده از استایل اختصاصی خود را برای بخش صفحه در دست ساخت دارید، در این بخش باید کدهای CSS خود را وارد کنید؛ توجه داشته باشید که برای دسترسی به مستندات افزونه باید بر روی CSS Styling Tips کلیک کنید تا وارد صفحه مستندات شوید! سپس با استفاده از کلاس‌ها و آی‌دی‌های CSS کدهای خود را بنویسید و در این بخش وارد کنید.

TEXT

این بخش تنظیمات مربوط به محتوای نمایشی در صفحه اول و صفحاتی که قرار است صفحه در دست ساخت نمایش داده شود، است! به راحتی می‌توانید متن‌های این بخش را فارسی‌سازی یا شخصی‌سازی کنید و سپس در سایت نمایش دهید.

TITLE

این بخش مربوط به عنوان نمایشی در تب مرورگر است و در موتورهای جستجو نیز با همین عنوان نمایش داده می‌شود؛ البته افزونه‌های سئو کمک زیادی برای حفظ رتبه سایت در موتورهای جستجو است.

  • Window Title: در این بخش باید عنوان نمایشی در تب مرورگر را وارد کنید تا سایت با این عنوان به کاربران نمایش داده شود.
  • CONTENT: این بخش محتوای اصلی و متن‌های نمایشی درون صفحه اصلی سایت را شامل می‌شود و می‌توانید به راحتی شخصی‌سازی کنید.

MAIN TEXT

این بخش همان بخش متن‌های اصلی صفحه اصلی است که باید اطلاعات سایت خود را درج کنید.

  •  Headline : در این بخش باید عنوان اصلی را وارد کنید تا با فونت و سایزی که در بخش قبلی مشخص کرده‌اید نمایش داده شود.

اگر به دنبال یک افزونه کاربردی برای سایت وردپرسی خود هستید تا بتوانید صفحات به‌زودی را در سایت وردپرسی خود فعال کنید، افزونه EZP Coming Soon Page یک انتخاب بی‌نظیر است. در این بخش به بررسی برخی از بخش‌های افزونه پرداختیم و در مقاله بعدی نیز به بررسی بخش‌های دیگر افزونه می‌پردازیم تا بتوانید یک صفحه Cooming Soon حرفه‌ای برای سایت وردپرسی خود ایجاد کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *