سامسونگ چندی پیش Notebook 9 Pro را در دو نسخه‌ی ۱۳ و ۱۵ اینچی و با سخت‌افزاری قوی روانه بازار کرده است. بدین معنی که دارای  پردازنده‌ Core i7، ۱۶ گیگابایت RAM، حافظه SSD 128/256/512 گیگابایتی و نمایشگرهای LED 1080p HDR است. قیمت پایه مدل ۱۳ اینچی ۹۴۹ دلار و نسخه ۱۵ اینچی با قیمت ۱،۲۹۹ دلار آغاز می‌شود.

در این مقاله اشاره می‌کنیم که چرا سامسونگ به اسم آن Pro اضافه کرده است. هر دو لپ‌تاپ با یک قلم S Pen و Windows Ink و Air Command سامسونگ عرضه شدند که این خود به نوعی یک جهش در خانواده سامسونگ محسوب می‌شود. با توجه به اینکه کاربران مدت زیادی از Galaxy Note استفاده کرده‌اند با شیوه‌های کار با قلم لپ‌تاپ آشنا هستند قبل تر چند ویژگی مهمGalaxy  Note 8 را که به نوعی پرچم‌دار سامسونگ به حساب می‌آید برسی کردیم

استفاده از قلم لپ‌تاپ در مورد لپ‌تاپ‌های ویندوزی سال جاری نیز صادق است. پشتیبانی از قلم به لپ‌تاپ اضافه شده و ویندوز۱۰ نیز برای پشیبانی بهتر از قلم بروزرسانی‌هایی اعمال کرده است.

طبق گفته سامسونگ، این قلم نسخه خاصی از S Pen نوت۸ با نوک ۰٫۷ میلی متری،و سطح حساسیت فشار ۴،۰۹۶ است، تنها تفاوت این است که یک پوشش پلاستیکی منحصر به فرد مناسب برای ساختار Notebook 9 برایش در نظر گرفته شده است.

با استفاده از صفحه لمسی Microsoft Precision نهایت بهره وری انجام شده و اندازه آن دقیقا متناسب و با کاربری آسان است. همچنین S Pen در یک شکاف، کنار لبه‌ی لپ‌تاپ جای می‌گیرید. شاید اوایل مجبور باشید چندبار تلاش کنید تا قلم را بیرون بکشید اما به زودی شیوه‌ی درست را یاد خواهید گرفت. این بهتر از راه حلی است که سازندگان لپ‌تاپ‌های دیگر برای نگه داشتن قلم با حلقه‌های پارچه‌ای و آهنرباهای ضعیف که اغلب کار نمی‌کنند، ارائه داده‌اند. در واقع S Pen را باید بخشی از دستگاه به حساب آورد نه قطعه‌ای جانبی.

با مقایسه صفحه کلید و پد لمسی Notebook 9 Pro با دو لپ‌تاپ هم‌اندازه دیگر در بازار، به راحتی می‌توان به عملکرد بسیار خوبش پی برد. گرچه دستگاه مانند دیگر رقبایش خیلی باریک نیست در عوض سبک است و جنس بدنه‌اش احساسی خوب را به کاربر منتقل می‌کند. قبل‌تر نگاهی اجمالی به رقبای این نوت‌بوک یعنی ویژگی‌های مک بوک پرو ۱۵ اینچ و مقایسه آن با پیکسل‌بوک وسرفس‌بوک داشتیم  .

با این حال، همه چیز در مورد سخت افزار Notebook 9 Pro چندان خوشایند نیست. برای نمونه بلندگویی در جلو وجود ندارد چرا که هر دوی آنها در زیر واقع شده و صدا دور و فاصله‌دار بنظر می‌رسد. سیستم خنک‌کننده نیز دارای نقص بزرگی است. به این معنی که در طول اجرای ویدئو و یا باز کردن چند برنامه‌ی همزمان، دستگاه شروع به داغ شدن کرده و کاربر این گرما را در زیر سرانگشتانش حس می‌کند.
لپ‌تاپ‌هایی با سیستم عامل ویندوز و صفحه نمایش لمسی و قلم از گذشته شایع بوده‌اند، پس سامسونگ برای تمایز چه نوآوری انجام داده است؟ علاوه بر S Pen واقعیت این است که تنها چند برنامه مدیریتی خاص سامسونگ در ویندوز باقی می‌ماند که عموما کسی از آن‌ها استفاده نمی‌کند. اما این که نوآوری خاصی در آن انجام نشده به این معنی نیست که محصول بد باشد یا ارزش خرید نداشته باشد. Notebook 9 Pro لپ‌تاپی عالی در این رنج قیمت به شمار می‌رود که کاری که از پس کاری که قرار است انجام دهد به خوبی بر می‌آید.

باطری دستگاه در مجموع عملکردی قابل قبول دارد. در استفاده از ۸۰ درصد روشنایی و باز کردن چندین صفحه کروم و دیگر استفاده‌های معمولی بین ۷ تا ۸ ساعت دوام می‌آورد. البته ممکن است با استفاده‌ی سنگین‌تر این رقم به ۶ ساعت نیز برسد. دو حالت شارژ نیز برایش در نظر گرفته شده که اولی مربوط به پرت اختصاصی شارژ و دموی به وسیله پورت USB-C است.

Notebook 9 Pro برای کاربرانی که می‌خواهند یک لپ‌تاپ ویندوز، سبک با صفحه نمایش ۱۳ و ۱۵ اینچی و مزایای استفاده از S Pen داشته باشند بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *