اگر اهل عکاسی با موبایل و استفاده از برنامه‌های مختلفی همچون اسنپ چت و اینستاگرام باشید، حتما از اینکه نمی‌توانید با یک کارت حافظه چند ده گیگابایتی، فضای بیشتری به گوشی خود بدهید، شاکی هستید و به دنبال راهی برای خالی کردن حافظه داخلی گوشی. یکی از این راه‌ها، پاک کردن عکس‌هایی است که به هر دلیلی چند بار ذخیره شده‌اند یا عکس‌هایی که به کلی نیازی به آن‌ها ندارید.

حذف دستی این برنامه‌ها کار دشوار و زمان‌بری است، به همین خاطر ما این پنج برنامه را به شما معرفی می‌کنیم، تا به سادگی بتوانید کار خود را پیش ببرید.

قبل از شروع، چند نکته مهم

  1. یادتان باشد که عکس‌های پاک شده به پوشه Recently Deleted می‌روند و باید از آنجا نیز به صورت دسته‌ای پاک شوند
  2. حتما قبل از پاک کردن عکس‌ها از پوشه Recently Deleted، نگاهی کلی بندازید تا احیانا عکسی مهم را حذف نکنید
  3. درمورد پاک کردن از iCloud بیشتر از هر چیزی باید مراقب باشید

و اما برنامه‌ها …

۱- Remove Master for Camera Roll

Remove Master for Camera Roll

این برنامه با استایل تیندر مانندش، یه شما کمک می‌کند تا به راحتی عکس‌ها را پاک کنید. شکل انتخاب عکس‌ها در این برنامه به صورت کشیدن است و به همین خاطر به راحتی می‌توانید در میان عکس‌هایتان به انتخاب مشغول شوید. البته امکاناتی هم برای پیدا کردن عکس‌های تکراری در برنامه گنجانده شده که از آن‌ها نیز می‌توانید بهره ببرید.

نسخه رایگان برنامه امکانات محدودی دارد و برای استفاده از نسخه ویژه باید یک دلار بپردازید.

لینک دانلود Remove Master for Camera Roll

۲- Remo

ریمو اختصاصا برای این موضوع به کار می‌رود که در گوشی شما گشته و تمامی عکس‌هایی که چند باره ذخیره شده‌اند را پیدا کند. بعد از اینکار آن‌ها را به شما نشان داده تا نگاهی کلی بندازید و سپس اقدام به حذف کلیه آن‌ها کنید.

Remo

نگران این نباشید که کلیه عکس‌های شما به یک باری حذف شد، چون این برنامه ابتدا خود به شما یک هشدار می‌دهد و در ادامه نیز عکس‌ها تازه به Recently Deleted می‌روند. خوشبختانه این برنامه بسیار سبک و البته رایگان است و از انتخاب‌های عالی برای اینکار محسوب می‌شود.

دانلود Remo

۳- Gemini Photos

Gemini Photos

احتمالا اگر از کاربران سیستم عامل مک باشید، به این فکر می‌کنید که آیا این برنامه با duplicate file finder Mac app Gemini ارتباطی دارد یا نه، بله این برنامه از همان توسعه دهنده است و به همان خوبی هم کار می‌کند.

این برنامه به صورت خودکار عکس‌های یکسان، عکس‌هایی که از روی عکس‌های اصلی ویرایش شده‌ و سپس ذخیره گشته‌اند، فایل‌هایی که پشت هم عکاسی شده‌اند و فایل‌هایی این چنینی را پیدا کرده و به شما پیشنهاد می‌‌دهد تا آن‌ها را به صورت دسته‌ای پاک کنید. در میان عکس‌های انتخابی شما همه چیز می‌بینید. از فایل‌های ویرایش شده‌ای که چندین بار ذخیره شده‌اند، تا عکس‌های تاری که به واسطه لرزش دستتان بد گرفته شده است. این در بعضی موارد تنظیمات پیچیده‌تری نسبت به برنامه‌های هم‌ رده‌اش دارد اما در مجموع یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود. این برنامه به صورت رایگان عرضه می‌شود، اما بعضی امکانات آنلاین آن به واسطه تهیه اکانت ماهانه فعال می‌شود.

دانلود Gemini Photos

۴- Dr. Cleaner

این برنامه نه تنها به دنبال عکس‌های مشابه می‌گردد، بلکه اسکرین‌شات‌های اضافی، عکس‌های ویرایش شده و چندین بار ذخیره شده، ویدیوهای قدیمی و جا گیر و هر چیزی که بتواند کمی از فضای گوشی شما را آزاد کند، رصد کرده و برای پاکسازی پیشنهاد می‌کند.

Dr. Cleaner

این نتایج به صورت دسته‌بندی، در برگه‌های مجزا و در برگه‌ای به صورت کلی به شما نمایش داده می‌شد تا بتوانید به راحتی از میان آن‌ها، هر کدام که نیاز است را پاک کنید.

Dr. Cleaner تنها برای پیدا کردن عکس‌های اضافی بر روی گوشی استفاده نمی‌شود و امکانات بسیار بیشتری برای بهره‌وری بیشتر فضای گوشی به شما می‌دهد. خود برنامه و بسیاری از امکاناتش رایگان است، اما برای باز کردن تمامی ابزارها، باید اشتراک ماهیانه‌ای برایش تهیه کنید.

دانلود Dr. Cleaner

۵- Bulk Delete

یکی دیگر از برنامه‌هایی که به شما برای یافتن عکس‌ها و فایل‌های اضافی کمک می‌کند. برنامه‌ای یک دلاری که دو موهبت عمده دارد: امکان انتخاب سریع عکس‌ها و فایل‌ها و امکان پاک کردن تمامی عکس‌های گالری، اگر بخواهید همه چیز در گوشی شما از نو آغاز شود!

Bulk Delete

البته برای ارزیابی این امکانات، ۳۰ روز زمان دارید تا از نسخه رایگان آن استفاده کنید و در صورت صلاحدید نسخه پولی را خریداری کنید.

دانلود Bulk Delete

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *