اگر می خواهید بدانید که استراتژی اینستاگرام شما موثر است یا خیر، در این مقاله با ما همراه باشید تا ادامه این موضوع را بررسی می کنیم.

۱۲.روند اینستاگرام برند های تجاری بزرگ را دنبال کنید

روند در اینستاگرام سریعا در حال تغییر است ،یک هشتگ یا فیلتری خاص در یک لحظه میتواند مورد توجه قرار گیرد یا سقوط کند به همین دلیل برای جلوگیری از این اتفاقات از برند های بزرگ و شناخته شده پیروی کنید. چون این افراد در روند شبکه های اجتماعی بسیار موثرند.

۱۳.زمان و تعداد پست هایی که به اشتراک میگذارید را بهینه کنید

دارندگان برندها به کمک ابزارهای آنالیز آماری میتوانند تعداد پست هایی که در هفته میگذارند و حتی زمان این پستها را بهینه کنند تا بتوانند بهترین نتیجه را بگیرند.

۱۴.محتوایی برای استوری اینستاگرامتان تهیه کنید

فقط یک سال پس از اضافه شدن قابلیت استوری به اینستاگرام این بخش بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر را به خود اختصاص داد پس اگر قبلا به این بخش توجه نمیکردید سعی کنید محتوای مناسبی را برای استوری خود ایجاد کنید.

۱۵.بخشی از پست ها و تبلیغات اینستاگرامی خود را روی سایتتان بگذارید

شما میتوانید با گذاشتن برخی پست های صفحه اینستاگرامتان در سایتتان تعداد بازدیدهای اینستاگرامتان را بالا ببرید. (هر انتشار اینستاگرامی دارای یک کد جاسازی شده است که میتواند به راحتی در سایت شما قرار بگیرد)

۱۶.به مشتریانتان پیشنهاد دهید به حساب اینستاگرامتان بپیوندند

برخی سیستم های تجارت الکترونیک به شما در شناسایی مشتریان خود در اینستاگرام کمک میکند شما میتوانید از طریق ارسال پیام به مشتریان خود از آنها بخواهید به حساب اینستاگرامتان بپیوندند این استراتژی اینستاگرام باعث افزایش مخاطبان هدف شما میشود.

۱۷.با ایجاد لینک در مقالاتی که خواننده زیادی دارند کاربران خود را تشویق کنید که پروفایل شما را ببینند

برای این کار شما نیاز به ایجاد یک پایگاه مقاله دارید که در مجلات یا وبلاگها منتشر میشود این کار به شما این امکان را میدهد که به جمع آوری فالوور های جدید خود بپردازید.

۱۸.با یک عکاس حرفه ای برای ایجاد محتوا ی بی نظیر کار کنید

کیفیت تصاویر و ویدیو ها تاثیر زیادی در موفقیت صفحه تان دارد پس برای ایجاد یک محتوای خوب یک عکاس یا فیلمبردار حرفه ای را در نظر بگیرید. تولید محتوای اینستاگرام با ویدیو بسیار مهم و تاثیر گذار است.

۱۹.به کارکنان تیم مدیریتی تان این امکان را بدهید که محتوایشان را به اشتراک بگذارند

اگر شما قصد دارید خیلی سریع محتواهای مختلفی را برای اینستاگرامتان ایجاد کنید میتوانید از محتوایی که به وسیله کارکنانتان تولید میشود استفاده کنید، به آنها راهی موثر برای به اشتراک گذاری آن مانند slack یا google drive بدهید.

۲۰.از افراد تاثیر گذار استفاده کنید تا به سرعت حساب اینستاگرامتان را گسترش دهید

طبق مطالعات اخیر بازاریابان فکر میکنند که یک شخص تاثیرگذار یا استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ نتایج چشمگیری دارد پس در نظر داشته باشید که در تیم خود یک شخص تاثیر گذار یا حتی مولفه کوچکی را جذب کنید .

۲۱.ویدیو هایی را به صورت لایو تهیه کنید تا مخاطبان جدیدی را جذب کنید

اینستاگرام محتوایی تحت عنوان لایو که متفاوت از سایر محتواها ست ایجاد کرده، در واقع فالور ها  اعلان ویدیو زنده را میتوانند ببینند و اینستاگرام مارکترها از این طریق میتوانند به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنند .

۲۲.پست های خود را با یک موقعیت مکانی و هشتگ مناسب تکمیل کنید

با اضافه کردن حداکثر اطلاعات به پست های خودتان میتوانید تعداد بازدیدهایتان را بالا ببرید پس لازم است برای بیشتر دیده شدن محتوایتان بخش موقعیت مکانی را تکمیل کنید و استفاده از هشتگ های مناسب در اینستاگرام را فراموش نکنید.

۲۳.پست های اینستاگرام خود را روی شبکه های اجتماعی دیگر هم منتشر کنید

از شبکه های اجتماعی دیگر برای بیشتر دیده شدن محتوایتان استفاده کنید از آنجا که اینستاگرام دارای صدها میلیون کاربر است، احتمالا افرادی که شبکه های اجتماعی شما را دنبال میکنند دارای حساب اینستاگرام نیز هستند و وقتی پست های شما را در شبکه های اجتماعی شان ببینند به صفحه ی شما مراجعه میکنند.

۲۴.حساب اینستاگرامتان را در شبکه های اجتماعیتان منتشر کنید

این استراتژی اینستاگرام ممکن است عمل ساده ای بنظر برسد اما بسیار تاثیرگذار است ، با اضافه کردن اینستاگرامتان در شبکه های اجتماعی افراد کنجکاو میشوند صفحه ی شما را دنبال کنند .

۲۵.تجارب کاری خود را به عنوان یک وبلاگ توصیف کنید

اغلب مشتریان بالقوه ممکن است به استراتژی اینستاگرام شما علاقه مند باشند. با ارائه تجارب خود از طریق پست وبلاگ میتوانید به آنها مشاوره دهید و در عین حال بیشتر در معرض دید کاربران هدف خود قرار بگیرید. بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی برای آن که بتوانند محتوای ارزشمندی به کاربران ارائه کنند، بخش وبلاگ خود را راه‌اندازی می‌کنند تا بتوانند اعتماد کاربران را راحت‌تر جلب کنند.

۲۶.به تماشای رقبای خود بپردازید

شما میتوانید راهنمایی های زیادی با تماشای رقبای خود بدست آورید، با تماشای دقیق آنها شما میتوانید از استراتژی های موثرشان ایده بگیرید و استراتژی های نادرست خود را کنار بگذارید.

۲۷.داستان برند تجاری خود را به نحو قابل توجهی بیان کنید

برندهای بزرگ از محتواهای مختلفی برای بیان این داستان استفاده میکنند، شما باید یک داستان قابل توجه برای ایجاد ارتباط موثر با فالورانتان ایجاد کنید. برای مثال: اپل پست هایی در اینستاگرام منتشر میکند که کاربران چه استفاده هایی از محصولاتش میتوانند داشته باشند قالب و موضوعات پست های اپل مرتبا تغییر میکند ولی این داستان ثابت باقی میماند.

۲۸.توصیفاتی بنویسید که به ارزش محتوایتان بیفزاید

با درست کردن توصیفات قدرتمند پست های شما علاقمندان بیشتری را به خود جذب میکنند، با بررسی حساب هایی در اینستاگرام مثل:”Humans of Newyork” و”National geographie”میتوانید ببینید چطور یک توصیف قوی میتواند تعداد علاقه مندان به پست های شما را افزایش دهد.

۲۹.فیلم های جذاب اما بی صدا ایجاد کنید

حدود ۸۵ درصد کاربران در Facebook ویدیو های بی صدا را تماشا میکنند ،این میتواند در اینستاگرام نیز اتفاق بیفتد برای این کار اطمینان حاصل کنید که ویدیو های بی صدا شما جذاب هستند و همچنین برای درک آسان تر ان میتوانید از زیرنویس ها استفاده کنید.

۳۰.Instagram shopping را امتحان کنید تا تجربه مشترکان خود را بهبود ببخشید

اخیرا اینستاگرام قابلیت جدیدی را تحت عنوان Instagram shopping اضافه کرده، این قابلیت برندهای تجاری را قادر میسازد که به مقالات فروششان در سایت فروش آنلاین لینک بدهند و فقط کافیست که کاربر روی لینک کلیک کند تا بتواند محصول را خریداری کند و همه ی اینها بدون ترک اینستاگرام انجام میشود. شرکت های تجارت الکترونیک که از Instagram shopping استفاده میکنند نتایج باور نکردنی بدست اورده اند، بازاریابان از این استراتژی اینستاگرام برای بالا بردن لذت مشتریان از خرید، افزایش دسترسی به نشریات خود و بدست اوردن فالور بیشتر استفاده میکنند.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *