اگر شما هم یک سایت تجاری را مدیریت می‌کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که نحوه مدیریت پروژه‌های شما تأثیر بسزایی در آینده کاری شما دارند. بنابراین شما باید تمام تلاش خودتان را در این راستا در پیش بگیرید. خوشبختانه در دنیای وردپرس افزونه‌های بسیار زیادی وجود دارند که به شما برای مدیریت پروژه در وردپرس کمک می‌کنند. امروز قصد داریم در این مقاله به شما ۵ تا از بهترین و کاربردی‌ترین افزونه‌های مدیریت پروژه در وردپرس را معرفی کنیم. البته ما ضمن معرفی این پلاگین‌ها برخی از قابلیت‌های اساسی آن‌ها را هم برای شما بیان خواهیم کرد که انتخاب را برای شما تا حد زیادی راحت‌تر کنیم.

مدیریت پروژه در وردپرس

شاید بسیاری از افراد از این ویژگی جذاب وردپرس یعنی امکان مدیریت پروژه در وردپرس بی‌خبر باشند. اما خب خوشبختانه این سیستم مدیریت محتوا با افزونه‌های متنوعی که دارد این قابلیت را نیز در اختیار ما قرار داده است. خب قبل از اینکه بریم سراغ معرفی افزونه‌های وردپرسی باید این نکته را یادآور شویم که مدیریت کردن پروژه‌ها نه تنها روند کاری شما را تسریع می‌بخشد بلکه باعث می‌شود شما سازماندهی و نظارت همه‌جانبه‌ای بر روی پروژه‌های خودتان داشته باشید. به‌بیان‌دیگر شما با این کار تأثیر کار خود را چنین برابر خواهید کرد. خب حالا بیاید باهم این افزونه‌ها را موردبررسی قرار دهیم و پس‌ازآن شما نسبت به نیاز خودتان و امکانات این پلاگین‌ها یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

معرفی افزونه‌های مدیریت پروژه در وردپرس

پلاگین‌هایی که امروز معرفی خواهیم کرد به‌صورت کلی رایگان هستند و شما به‌راحتی این امکان را دارید که آن‌ها را از مخزن وردپرس خودتان دانلود کنید. برای نصب این پلاگین‌ها نیز می‌توانید مقاله آموزش نصب افزونه وردپرس را در سایت میهن وردپرس مشاهده نمایید.

افزونه Zephyr

افزونه Zephyr یکی از بهترین و کاربردی‌ترین پلاگین‌های وردپرس به شمار می‌آید. درسته که این پلاگین مدت‌زمان زیادی نیست که وارد عرصه شده است اما خب بااین‌ وجود توانسته در همین مدت کوتاه نیز جزء بهترین‌ها قرار بگیرد. یکی از ویژگی‌های بسیار کاربری این پلاگین که توانسته تعداد زیادی کاربر را به‌سوی خود جذب کند، امکان مدیریت پروژه‌ها در سیستم عامل اندروید است. یعنی شما به‌راحتی این امکان را دارید که پروژه‌های خودتان را از گوشی خود مدیریت کنید.

ازجمله دیگر ویژگی‌های دیگر این افزونه این است که شما می‌توانید یک تیم در این پلاگین بسازید و وظایف هریک از اعضای تیم را برای آن‌ها تعیین کنید، همچنین شما این امکان را دارید که این وظایف را با تقویم داخلی برنامه‌ریزی کنید و یا اینکه تاریخ و مدت‌زمان شروع و پایان برای آن مشخص کنید.

با استفاده از این پلاگین دیگر نیازی نیست نگران تعداد پروژه‌هایی که می‌توانید تعریف کنید باشید. این پلاگین به شما اجازه می‌دهد تا بی‌نهایت در آن پروژه‌های جدید ایجاد کنید. مورد دیگر که بسیار حائز اهمیت است این است که شما روند پیشرفت هر یک از پروژه‌های خود را مشاهده کنید. با افزونه‌ی Zephyr می‌توانید یک نمودار پیشرفت خودکار برای تمامی پروژه‌ها ایجاد کنید.

افزونه Kanban Boards for WordPress

اگر بخواهیم به‌صورت ساده کارکرد این پلاگین را برای شما توصیف کنیم می‌توان گفت تا حد زیادی این افزونه مانند تسکولو و Trello عمل می‌کنند. نحوه کار این دو مورد به این صورت است که شما باید از یک سری کارت‌ها برای پیش بردن کارهای خود استفاده می‌کنید. معمولاً در سیستم Trello و تسکولو کارها به سه بخش تقسیم می‌شوند، یعنی کارهایی که باید انجام شوند، کارهایی که در حال انجام است و کارهایی که تمام شده است. درواقع شما می‌توانید این کارها را در کارت‌های مختلفی جاسازی کنید و جای آن‌ها را تغییر دهید. این افزونه در موبایل نیز نمایش مناسبی دارد، همچنین شما این امکان را دارید که همکاری بسیار آسانی با اعضای تیم خود داشته باشید و وظایف را به هر فرد به‌دلخواه بسپارید. افزونه‌ی Kanban Boards for WordPress پشتیبانی چندزبانه دارد و شما توانایی گروه‌بندی وظایف را در هر پروژه خواهید داشت.

افزونه WP Project Manager

دومین پلاگینی که برای شما معرفی می‌کنیم برای افراد حرفه‌ای و یا افرادی که به‌ دنبال مدیریت کردن کارهای شخصی خودشان هستند مفید است. WP Project Manager بدون شک یکی از افزونه‌های بی‌نظیر در خصوص مدیریت پروژه‌ها در وردپرس است و شاهد این حرف هم نصب بیش از ۷۰۰۰تایی آن است. شما در این پلاگین می‌توانید حتی کوچک‌ترین جزییات را هم مدیریت کنید، در این افزونه هیچ محدودیتی برای افزودن اعضا وجود ندارد. همچنین این امکان را دارید که یک بایگانی برای پروژه‌هایی که به‌پایان رسیده ایجاد کنید.

ارسال ایمیل به‌تمامی اعضای پروژه و علامت‌گذاری وظایف به‌عنوان کامل و یا ناقص نیز یکی دیگر از امکانات این پلاگین است. با پلاگین WP Project Manager می‌توان به‌راحتی, وظایف، اعضای تیم و نظرات را و هر جزییات دیگری را مرور کنید. این پلاگین دارای ۳ پلن حرفه‌ای می‌باشد که جزء امکانات حرفه‌ای این افزونه به شمار می‌آید و شما به‌راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. ۲ تا از این پلن‌ها دارای یک سری ماژول‌هایی هستند که می‌توانند کار را برای شما بسیار راحت کنند.

افزونه WordPress Project Management by UpStream

اگر می‌خواهید بدون هیچ دردسری پروژه‌های خودتان را از طریق پیشخوان لوکال هاست خود مدیریت کنید، افزونه UpStream می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

این افزونه یک رابط کاربری بسیار ساده دارد و شما به‌راحتی می‌توانید پروژه‌های جدید را ایجاد کنید. همچنین شما این امکان را دارید که پروژه‌های خود را از طریق فعالیت log پیگیری کنید.

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این افزونه امکان پیگیری و بررسی میزان پیشرفت هر پروژه، امکان افزودن زمینه‌های دلخواه، بارگذاری پرونده‌های رسانه‌ای و تعیین محدودیت برای مشاهده این رسانه‌ها، ردیابی مشکلات و واگذار کردن آن به اعضای دیگر و موارد دیگر است. همچنین این پلاگین دارای یک تابلو برای مذاکره افراد می‌باشد.

افزونه Project Panorama

به‌صورت کلی تمرکز این پلاگین بر روی این است که اعضا و شما بتوانید میزان پیشرفت هر پروژه را با نمودارها و داشبوردهای تعاملی مشاهده کنید. درواقع این افزونه به شما یک تجسم کلی از پروژه‌ای که در حال انجام آن هستید می‌دهد. شما به‌راحتی می‌توانید هر تعداد پروژه که به‌پایان رسانده‌اید و یا در حال انجام آن هستید را مشاهده کنید. همچنین شما دسترسی بسیار ساده و راحتی نیز به مشتریان و اعضای تیم خودتان خواهید داشت و قادر هستید آن‌ها را مشاهده کنید.

مورد دیگری که در پلاگین Project Panorama بسیار حائز اهمیت است، این است که تمامی کاربران شما یک داشبورد کاملاً مخصوص به خودشان را دارند، که از طریق آن می‌توانند به شما درخواست برخی تغییرات را بدهند.

در این مقاله بهترین افزونه‌های مدیریت پروژه را بررسی کردیم که امیدواریم مفید واقع شود.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *