بازی‌های دفاع از قلعه، یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین ژانرهای بازی‌های کامپیوتری برای روی موبایل است. در این بازی‌ها شما باید با استفاده از تجهیزاتی که اول هر مرحله به شما داده می‌شود، از قلعه خود در برابر حملات مختلف محافظت کنید. استفاده به موقع از این تجهیزات تنها راه حل شما برای رد کردن هر مرحله خواهد بود.

خوشبختانه بازی‌های بسیار خوبی در این ژانر برای آیفون و آیپد ارائه شده که این لیست، تنها به بهترین‌ عناوین حال حاضر اختصاص دارد. ما عناوین را در دو دسته بندی مسیرهای بسته و فضای باز قرار داده‌ایم تا دقیقا به بازی‌های مورد علاقه خود برسید.

بازی‌های دفاع از قلعه در مسیرهای بسته

Kingdom Rush Origins TD

یک ورود دوباره به دنیای جذاب و رازآلود Kingdom Rush. یکی از نقاط قوت این بازی، لوکیشن‌های فوق‌العاده جذاب و داستان پشت آن‌هاست که از جنگل‌هایی که الف‌ها در آن زندگی می‌کنند تا سرزمین‌های باستانی و شناور در آسمان را شامل می‌شود. در این بازی شما نقش الف‌هایی را دارید که به کمک سرزمین‌های مختلف می‌روند تا از آن‌ها بر علیه دشمنان غول پیکر دفاع کنند.

Kingdom Rush Origins TD

The Creeps! 2

این بازی دقیقا یک عنوان کلاسیک دفاع از قلعه است که با یک طراحی سه بعدی ارائه شده. نسخه اول این بازی به سال 2008 بر می‌گردد و از آن زمان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های دفاع از قلعه به حساب می‌آید و با به روزرسانی‌های مرتب، همیشه محتوایی جدید برایتان به همراه خواهد  داشت.

The Creeps! 2

iBomber Defense Pacific

این بازی ظاهر ساده‌تری نسبت به دیگر گزینه‌های لیست ما دارد، اما سرعت بالا، تنوع بالای مراحل و استفاده از تجهیزات جنگلی حال حاضر، جذابیت متفاوتی آن بخشیده است. در واقع iBomber Defense Pacific را باید به آن دسته کسانی که پیشنهاد کرد که طرفدار سفت و سخت بازی‌های دفاع از قلعه در مسیرهای بسته هستند، برای این گیمرها، iBomber یک چالش عالی با مراحل سخت محسوب می‌شود.

iBomber Defense Pacific

Cursed Treasure 2: Evil TD

این بازی قصه جالبی دارد و شما در آن، نقش افراد خبیث را دارید که از گنج‌های خود در مقابل قهرمانانی که قصد دارند آن‌ها را از چنگ شما در بیاورند‌، دفاع کنید. در Cursed Treasure 2 شما از نیزهای اهریمنی، جادوها و خیلی چیزهای دیگری که در دنیای تاریک وجود دارد، بر علیه قهرمانان روشنایی استفاده خواهید کرد.

Cursed Treasure 2: Evil TD

Bloons TD 5

نسخه جدید این بازی که از جمله بازی‌های بسیار معروف در این ژانر محسوب می‌شود با 50 مسیر جدید و کلی تجهیزات متفاوت، چند ماه پیش ارائه شد و در مجموع حدود 250 مرحله مختلف را برایتان به ارمغان آورده است. نکته جالب در مورد Bloons این است که شما در این بازی، باید از قلعه خود در برابر حملات هوایی هم دفاع کنید.

Bloons TD 5

بازی‌های دفاع از قلعه در فضای باز

Fieldrunners 2

بازی‌هایی که مسیرهای بسته ندارند، دستشان برای نوآوری بسیار بازتر است و شما می‌توانید این موضوع را به خوبی در Fieldrunners 2 مشاهده کنید. در این بازی، بازیکن است که می‌تواند با ساخت یک هزار تو از مسیرها و تجهیزات مختلف، دشمنان را گیر انداخته تا راه آن‌ها را برای رسیدن به قلعه سد کند.

Fieldrunners 2

Spice Bandits

در این بازی شما نقش فرمانده‌ای را دارید که باید در مقابل دزدان دریایی که به سرزمین شما حمله کرده‌اند، مقاومت کنید. در این جا شما از یک قلعه دفاع نمی‌کنید، بلکه از چندین منابع خود دفاع خواهید کرد. نکات جالب در مورد Spice Bandits بسیار زیاد است، اما مهم‌ترین آن حالت بازی آنلاین بوده که یکی در قامت مهاجم و دیگری در حالت دفاع قرار می‌گیرد. با توجه به این که بازی به صورت رایگان منتشر شده، دانلود و انجام آن را به همه شما پیشنهاد می‌کنیم.

Spice Bandits

Tower Madness 2

گرافیک سه بعدی، تجهیزات جالب علمی تخیلی و زمین‌های متنوع چیزی است که Tower Madness 2 را از دیگر بازی‌های این ژانر متفاوت می‌کند. قصه جالبی هم برای این عنوان در نظر گرفته شده و شما در آن باید از گوسفندهای دوست داشتنی خود دفاع کنید تا بیگانه‌های فضایی آن‌ها را شکار نکرده و به لباس‌هایی برای فرمانده خود تبدیل نکنند!

Tower Madness 2

پیشنهادهایی متفاوت

بازی‌های Castle Doombad و Plants vs. Zombies 2 شاید یک عنوان کلاسیک دفاع از قلعه نباشند و خیلی از طرفدارا این ژانر آن‌ها را در این دسته بندی نگنجند، اما به خاطر این که شمایلی این چنینی دارند، حتما باید در لیستمان به آن‌ها اشاره می‌کردیم.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *