در روزهایی که سفر رفتن ممنوع شده و خیلی از ما حتی دیگر نمی‌توانیم در جمع‌های دوستانه شرکت کنید، پناه بردن به پلت‌فرم‌های آنلاین، تنها راه ارتباط با دیگران به شمار می‌رود. یکی از بهترین روش‌ها برای سرگرم شدن نیز، بازی با دوستان یا افراد ناشناس در نقاط مختلف دنیاست.

امروز اما ما قصد نداریم از بازی‌های بتل رویال حرف بزنیم یا بازی‌های سنگین را به شما معرفی کنیم. Plato در واقع بیشتر شبیه به یک شبکه اجتماعی جمع و جور است که در آن می‌توانید با کسانی که می‌شناسید یا افراد مختلف در هر گوشه‌ای از دنیا به بازی‌های کوچک و ساده بپردازید. بازی‌هایی که روی هر موبایلی اجرا می‌شوند و می‌توانند، ساعت‌ها شما را سرگرم نگه دارند.

Plato، بازی‌هایی از گذشته تا حالا

Plato اگر چه از سال 2014 فعالیت دارد، اما در یک سال گذشته آمار کاربرانش به شدت افزایش پیدا کرده و خیلی‌ها هر روز مشغول بازی در این سرویس هستند. اما چه بازی‌هایی در Plato هستند و چطور می‌‌توان آن‌ها را بازی کرد؟ تنوع بازی‌ها در Plato بسیار عالی بوده و البته ما در ادامه به بررسی بعضی از بهترین‌ها خواهیم پرداخت، اما برای مثال می‌توان به بازی‌های قدیمی کارتونی، دومینو، نقطه خط یا کشتی جنگی اشاره کرد و حتی بازی‌های جدیدی همچون مافیا، اونو و امثال آن را نیز در مجموعه‌ی بازی‌ها دید.

شما برای بازی می‌توانید دوستانی که قبلا به لیست خود اضافه کرده‌اید را انتخاب کنید یا این که از Plato بخواهید تا شما را با یک کاربر یا سه کاربر دیگر (بسته به بازی که انتخاب کرده‌اید) وارد بازی کند. همه چیز در این بازی رایگان بوده و شما به راحتی می‌توانید هر عنوانی که خواستید را بازی کنید، اما برای بعضی چیزهای اضافه مثل چهره‌ی آواتار خود یا بعضی شخصیت‌های اضافه بازی باید سکه‌ پرداخت کنید.

این سکه‌ها هم از طریق برنده شدن در بازی‌ها یا ماموریت‌ها روزانه و هم از طریق پرداخت پول واقعی قابل دستیابی هستند.

Plato، یک شبکه‌ی اجتماعی جمع و جور

عملکرد Plato در زمینه‌ی ارتباط با دوستان، کاملا شبیه به یک شبکه اجتماعی ساده است. شما هم از طریق شماره تلفن و هم از طریق اکانت فیسبوک یا جیمیل می‌توانید در این پلت‌فرم ثبت نام کنید. همچنین 24 زبان نیز به صورت پیش فرض گنجانده شده تا حتما در حالت انگلیسی مجبور به استفاده از Plato نباشید.

این امکان برای شما مهیا خواهد بود تا با جستجوی نام کاربری هر کس که خواستید، او را به لیست دوستانتان اضافه نمایید. شما در طول بازی یا خارج از بازی می‌توانید به گفتگوی نوشتاری با آن‌ها بپردازید یا حتی در گفتگوهای گروهی شرکت کنید. یک سری چت روم هم برای بازی‌های مختلف در نظر گرفته شده که البته آن‌ها را باید از طریق یک برنامه‌ی اضافه به نام Plato-Games & Group Chats به سرویس اصلی اضافه کنید.

معرفی برخی از بازی‌های Plato

در ادامه فقط چند نمونه از بازی‌ها و ظاهر آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا یک ایده‌ی کلی در مورد پلاتو داشته باشید:

  • Ludo: این بازی در واقع همان منچ ماست که البته یک سری قوانین اضافی برای جذاب‌تر شدن نیز دارد و شما می‌توانید آن را به صورت دو یا چهار نفره بازی کنید.
  • Backgammon: تخت نرد معروف نیز در Plato وجود دارد و برای خود من همیشه جزو بازی‌های اعتیادآوری بوده که می‌توانم با رقبای خارجی آن را به انجام برسانم. اگر اهل شطرنج باشید هم می‌توانید آن را در Plato بازی کنید.
  • BankRoll: احتمالا به خاطر قوانین کپی رایت نمی‌شد از واژه مونوپولی استفاده کنند، وگرنه BankRoll تقریبا همان مونوپولی است و شما این بازی را نیز می‌توانید به صورت 2 تا 4 نفره بازی کنید. یکی از خوبی‌های این بازی سقف پیروزی است که باعث می‌شود زمان خیلی زیادی از شما گرفته نشود.
  • Match Monsters: یکی از عنوان‌های نسبتا جدید این پلت‌فرم است که شبیه به پوکیمون بوده و شما باید با چیدن خانه‌های همرنگ، حمله‌هایی را به طرف مقابل داشته باشید. هیولاها هر کدام قدرت‌های مختلفی دارند و در بازی می‌توانید آن‌ها را پیشرفت دهید.
  • Table Soccer: این بازی فوتبال رو میزی خیلی جالب است و با زدن ضربات مثل بیلیارد انجام می‌شود. در این بازی برخلاف نمونه‌های مشابه، امکان پاس دادن را نیز دارید.
  • Werewolf: این بازی دقیقا همان مافیاست با این تفاوت که شما مردم یک دهکده هستید که یک گرگینه در میانتان وجود دارد و باید آن را پیدا کنید.

البته بازی‌ها خیلی بیشتر از این موارد هستند و این‌ها تنها نمونه‌هایی از عناوین Plato هستند.

دیگر ویژگی‌های مهم Plato:

  • امکان انجام بازی دو نفر در مقابل دو نفر
  • امکان ارسال هدیه مثل سکه یا چیزهای قابل خرید در Plato برای دوستانتان
  • شرکت در تورنمنت‌های روزانه
  • امکان اضافه کردن مودهای مختلف و تغییر قوانین بازی

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *