عکاس‌ها، گرافیست‌ها، طراحان وب و حتی تولیدکنندگان محتوا، همیشه مجموعه‌ای بزرگ از عکس‌های مختلف را روی دستگاه خود دارند و مجبورند با پوشه‌های تو در تو در ویندوز آن‌ها را مدیریت کنند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که از برنامه‌های مختلفی که برای مدیریت عکس ارائه شده استفاده کنید. ما هم امروز قصد داریم، 5 تا از بهترین‌هایشان را به شما معرفی کنیم.

  • نکته: تا حد امکان سعی کرده‌ایم تا در این لیست از برنامه‌های که صرفا روی فضای ابری فعالیت‌دارند، فاصله بگیریم.
  1. On1 Photo Raw

این برنامه یک پکیج کامل ویرایش عکس است که می‌توان آن را رقیب کاملی برای لایتروم محسوب کرد، همچنین On1 دارای ابزار داخلی بسیار خوب برای مدریت عکس‌هاست که می‌تواند آن‌ها را بر اساس تگ، اسم و خیلی پارامترهای دیگر لیست کند و همچنین شما می‌توانید به صورت تکی یا دسته‌ای، بخش‌های مختلفی از این اطلاعات را تغییر دهید.

On1 Photo Raw

همچنین این امکان نیز برای شما در نظر گرفته شده تا بر روی عکس‌ها کیوورد یا متادیتا بگذارید و اطلاعات خود را به عنوان صاحب اثر در عکس‌ها درج کنید. دستیابی آسان به عکس‌ها، دسته بندی خیلی خوب و به طور کلی راحتی کار با On1 باعث شده تا ما این برنامه را در صدر لیست خود قرار دهیم.

  1. ACDSee PhotoStudio Home

ACDSee از دیرباز به عنوان یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های برای مدیریت عکس‌ها شناخته می‌شده و سال‌های زیادی است که کاربران در تمام دنیا از آن استفاده می‌کنند. نسخه 2020 این برنامه مجموعه‌ای کامل از ابزارهای مختلف را دارد و به نسبت خیلی برنامه‌ها، قیمت پایینی نیز دارد.

ACDSee PhotoStudio Home

در این برنامه نیز می‌توانید عکس‌ها را بر اساس پارامترهای مختلف از جمله تگ، دسته بندی، رنگ قالب، کیوورد و لیبل دسته بندی و لیست کنید و همچنین این اطلاعات را به صورت دسته‌ای یا تکی تغییر دهید. همچنین با توجه به امکان سینک شدن گوشی با دستگاه، می‌توانید به راحتی به عکس‌های گوشی خود نیز دسترسی داشته باشید یا حتی از این طریق، عکس‌های دوربین خود را نیز به راحتی به دستگاهتان منتقل کنید.

  1. SmartPix Manager 12

SmartPix Manager نیز از آن جمله برنامه‌هایی است که مدت‌های زیادی در زمینه‌ی ابزارهای مدیریت عکس فعالیت می‌کند کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. البته این برنامه نه تنها برای مدیریت عکس، بلکه برای فایل‌های صوتی، اسناد و ویدیوها نیز عملکردی عالی از خود نشان داده و به عنوان جایگزینی برای فایل اکسپلورر ویندوز نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

SmartPix Manager 12

از ویژگی‌های این برنامه سادگی رابط کاربری، سبک بودن و همچنین ابزارهای خیلی خوبی است که برای تغییر سایت، جهت، اسم و خیلی چیزهای دیگر به صورت دسته‌ای در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

  1. Adobe Bridge CC

خیلی‌ها این گزینه در مجموعه ادوبی را کاملا از یاد می‌برند، اما Adobe Bridge یک برنامه‌ی کامل در زمینه‌ی مدیریت عکس است و با توجه به این که همراستا با برنامه‌هایی همچون فتوشاپ و لایتروم کار می‌کند، می‌تواند برای گرافیست‌ها و عکاسان بسیار ارزشمند باشد و در وقت آن‌ها به خوبی صرفه جویی کند.

Adobe Bridge CC

خیلی از قابلیت‌های برنامه‌هایی که پیش از این برای شما برشمردیم نیز در Adobe Bridge CC وجود دارد و شما به سرعت می‌توانید اطلاعات مختلف درباره عکس‌ها را به صورت دسته‌ای تغییر دهید. این را هم فراموش نکنید که Adobe Bridge CC به Adobe Creative Cloud دسترسی خواهد داشت و از این جهت در مدیریت عکس‌های شما در فضای ابری نیز می‌تواند به درد شما بخورد.

  1. DigiKam Photo Manager

DigiKam گزینه‌ی رایگان ما در لیست امروز است، اما این دلیل بد بودن برنامه نیست و درست برخلاف انتظار، عملکرد بسیار خوبی از خود به جا می‌گذارد.

DigiKam Photo Manager

جالب این که DigiKam نه تنها رایگان است، بلکه به صورت کد باز ارائه داده شده و توسعه دهندگان به صورت مرتب، تغییراتی کاربردی را روی آن اعمال می‌کنند. بسیاری قابلیت‌های حیاتی برای یک برنامه‌ی مدیریت عکس در کنار امکاناتی همچون گذاشتن کامنت برای عکس یا پوشه، لیست کردن بر اساس پارامترهای مختلف و همچنین اجرای روان و سبک، از جمله قابلیت‌های DigiKam به حساب می‌آید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *