اگر کسب و کاری دارید و از بازاریابی اینستاگرام استفاده می کنید، مهم ترین چیزی که باید بدانید زمان انتشار پست ها است. در مقاله قبلی به بررسی این موضوع پرداختیم و این مقاله به بررسی ادامه این بحث می پردازیم

بررسی بهترین ساعت برای انتشار پست

یکی دیگر از فاکتور هایی که برای انتشار پست در اینستاگرام باید مورد توجه قرار بگیرد، شناسایی بهترین ساعت برای انتشار پست است. علاوه بر این که باید روزهای مربوط به فعالیت بیشتر کاربران را پیدا کنید، باید ساعت فعالیت آن ها را هم پیدا کنید. معمولاً در ساعات پس از شام (9 تا 11) کاربران فعالیت بیشتری در اینستاگرام دارند؛ زیرا این زمان که پس از صرف شام است، کاربران ترجیح می دهند مدت زمانی را در اینستاگرام باشند تا پس از آن به بقیه کار های خود رسیدگی کنند. معمولاً در ساعات ابتدایی روز کاربران کمتر از اینستاگرام استفاده می کنند و هنگام نهار و استراحت ظهر، این آمار تا حد زیادی افزایش پیدا می کند. همچنین در ساعت هایی که کاربران در حال بازگشت به منزل از سرکار هستند، اینستاگرام تا حدودی شلوغ می شود؛ دلیل آن هم این است که کاربران در مسیر بازگشت به خانه نمی خواهند بیکار باشند و در اینستاگرام فعالیت می کنند.

طبق تجربیات و مقالات متعدد، بهترین روز برای ارسال پست،‌ آخر هفته (پنجشنبه و جمعه) است. در کنار این دو روز، سه‌شنبه نیز روز مناسبی محسوب می‌شود. بدترین روزها را نیز می‌توان یک‌شنبه، دوشنبه و کمی هم چهارشنبه‌ها در نظر گرفت. طبیعتا آخرهفته‌ها به‌دلیل بیکاری و تعطیلات، مردم وقت بیشتری برای گذراندن اوقات‌شان در شبکه‌های اجتماعی دارند و از آن‌طرف، روزهای کاری هفته به‌دلیل مشغله‌ی ذهنی و شغلی تایم کمتری را به چک کردن اینستاگرام‌شان اختصاص می‌دهند. البته ذکر این مطلب الزامی‌ست که فصل تابستان به‌دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و برخی مشاغل در بیشتر موارد متفاوت است. بهترین ساعت انتشار پست در روزهای کاری و غیر کاری متفاوت است؛ برای بدست آوردن دقیق این آمار می توانید از بخش insights اینستاگرام خود استفاده کنید. در این بخش به شما نشان داده می شود که کاربران در کدام روز ها و در چه ساعاتی فعالیت بیشتری دارند.

شناسایی ساعت استراحت مخاطبان در روز های کاری

در روز های کاری معمولاً کاربران، ساعتی از روز را برای استراحت و صرف نهار بیکار می شوند و این زمان را برای چک کردن اینستاگرام خود غنیمت می شمارند. اگر در طی روز چندین پست منتشر می کنید، لازم است تا یکی از زمان های انتشار پست همین زمان استراحت افراد در روز های کار باشد. اگر شما زمان انتشار پست را دقیقاً زمانی انتخاب کنید که کاربران مشغول کار هستند، بازخورد خوبی نخواهید داشت و در نهایت، تعامل مناسبی از طرف کاربران در آن پست دیده نمی شود. این ساعت معمولاً بین 12 تا 2 است که باز هم برای بررسی دقیق تر، می توانید از ابزار insights اینستاگرام استفاده کنید.

تعداد پست هایی که می خواهید منتشر کنید

یکی دیگر از موارد بسیار مهم که در انتشار پست های شما اهمیت زیادی دارد، تعداد پست هایی است که می خواهید به صورت روزانه منتشر کنید. اگر تعداد پست هایی که در هفته منتشر می کنید، در حد 2 یا 3 پست است، شما می توانید اول، وسط و آخر هفته را انتخاب کنید و آن ها را در بهترین زمان منتشر کنید. اما اگر در طی روز چند پست منتشر می کنید، ضروری است تا بهترین زمان را برای آن انتخاب کنید. در این صورت شما علاوه بر زمان استراحت کاربران، باید زمان های کاری را که کاربر از اینستاگرام استفاده می کند را هم مشخص کنید. مثلاً زمانی که کاربر در حال بازگشت به منزل با استفاده از مترو است را هم در نظر بگیرید و در همان زمان پست منتشر کنید.

پیشنهاد می کنیم در روز حداقل 1 محتوای ارزشمند در اختیار کاربران قرار دهید. البته اگر کسب و کار شما به نحوی است که محتوای زیادی در اختیارتان نیست، می توانید کمیت آن را کمتر کنید اما روی کیفیت کار کنید. استوری اینستاگرام برای معرفی پست های منتشر شده گزینه مناسبی است تا اگر زمان مناسبی برای انتشار پست پیدا نکردید، آن را به کاربران نمایش دهید.

از ابزار insights صفحه اینستاگرام خود استفاده کنید

ابزار insights یکی از ابزارهای کاربردی اینستاگرام است که با استفاده از آن می توانید رفتار کاربران صفحه خود را آنالیز کنید. یکی از بخش های این ابزار به شما زمان فعالیت بیشتر کاربران را نمایش می دهد! مثلاً شما می توانید میزان فعالیت کاربران در روز شنبه را نسبت به روز های دیگر هفته مقایسه کنید و بهترین زمان برای انتشار پست در اینستاگرام را پیدا کنید. اگر در مورد بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام با استفاده از فاکتور های قبلی به مشکل برخوردید یا کاملاً دقیق نبودند، این ابزار کاملاً دقیق است! در واقع این ابزار داده های موجود از کاربران را آنالیز می کند و آن را به صورت نمودار در اختیار شما قرار می دهد. در این ابزار امکانات دیگری هم وجود دارد که با استفاده از آن می توانید روز های فعالیت اکثر کاربران را ببینید و همچنین زمان فعالیت در هر روز را هم به شما نمایش می دهد.

به طور کلی می توان گفت:
  • شنبه: ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر بهترین زمان ارسال پست در این روز است.(بیشترین زمان تعامل در ساعات ۱۲ تا ۲ بعد از ظهر می‌باشد)
  • یک‌شنبه: ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر بهترین زمان ارسال پست در این روز است.(بیشترین زمان تعامل در ساعت ۷ بعد از ظهر است)
  • دوشنبه: ۶ صبح و ۱۱ صبح تا ۲ بعد از ظهر بهترین زمان برای ارسال پست در این روز است.(بیشترین زمان تعامل برای ساعت ۱۲ ظهر می‌باشد)
  • سه‌شنبه: ۶ صبح و ۱۱ صبح تا ۳ بعد از ظهر بهترین زمان برای ارسال پست در این روز است.(بیشترین زمان تعامل برای ساعت ۱ بعد از ظهر می‌باشد)
  • چهارشنبه: ۶ صبح، ۹ صبح تا ۱۰ صبح، ۱۱ صبح تا ۲ بعد از ظهر و ۳ تا ۵ بعد از ظهربهترین زمان برای ارسال پست در این روز است.(بیشترین زمان تعامل برای ساعت ۱۱ صبح تا ۲ بعد از ظهر می‌باشد.)
  • پنج‌شنبه: ۹ صبح تا ۱۱ صبح بهترین زمان ارسال پست در این روز است.
  • جمعه: ۱۰ صبح تا ۱۲ بعد از ظهر بهترین زمان ارسال پست در این روز است.
  • بهترین اپلیکیشن‌های کاربردی اینستاگرام – بخش اول

بهترین زمان ارسال پست در مشاغل مختلف

در ابتدا نیز به این موضوع بسیار تاکید کردیم که باید رفتار مخاطبین خود را در حوزه‌ی کاری و صنعت خود بشناسید و با در نظر گرفتن آن، به زمان‌بندی انتشار پست در اینستاگرام بپردازید. حال در ادامه برخی از بهترین بازه‌های زمانی برای انتشار پست را معرفی کرده‌ایم:

بهترین زمان ارسال در اینستاگرام برای شرکت‌های حوزه تکنولوژی:

  • بهترین زمان: دوشنبه ساعت ۱۰ صبح
  • مشارکت مداوم: دوشنبه تا چهارشنبه از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • بهترین روز: سه شنبه
  • بدترین روز: جمعه

بهترین زمان ارسال در اینستاگرام برای شرکت‌های فروش محصول(B2C):

  • بهترین زمان: چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح و ۲ بعدازظهر
  • مشارکت مداوم: هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۳ بعدازظهر
  • بهترین روز: دوشنبه
  • بدترین روز: جمعه

بهترین زمان ارسال در اینستاگرام برای سازمان‌های آموزشی

  • بهترین زمان: شنبه ساعت ۸ صبح
  • مشارکت مداوم: روزهای هفته از ۱۰صبح تا ۳ بعدازظهر
  • بهترین روز: شنبه
  • بدترین روز: جمعه

بهترین زمان برای ارسال در اینستاگرام برای شرکت‌های حوزه سلامتی

  • بهترین زمان: یک شنبه ساعت ۱ بعدازظهر
  • مشارکت مداوم: یک‌شنبه تا چهارشنبه از ۹ صبح تا ۴ بعدازظهر
  • بهترین روز: یک‌شنبه
  • بدترین روز: پنج‌شنبه و جمعه

بهترین زمان برای ارسال در اینستاگرام برای سازمان‌های خصوصی

  • بهترین زمان‌ها: یک‌شنبه ساعت ۳ بعد از ظهر و ۹ شب ، دوشنبه ساعت ۳ تا ۴ بعدازظهر ، سه‌شنبه ساعت ۲ تا ۳ بعدازظهر و چهرشنبه ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر
  • بیشترین مشارکت مداوم: روزهای هفته از ساعت ۱ تا ۵ بعدازظهر
  • بهترین روز: دوشنبه
  • بدترین روز: پنج‌شنبه

نتیجه گیری

یکی از مهم ترین مسائلی که برای بازاریابی اینستاگرام اهمیت زیادی دارد، زمان انتشار پست در اینستاگرام است. تا زمانی که نتوانید بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام را پیدا کنید، نمی توانید تعامل زیادی از طرف کاربران داشته باشید. در این مقاله به بررسی کامل بهترین زمان انتشار پست پرداختیم که با استفاده از فاکتورهای بررسی شده، می توانید بهترین زمان برای صفحه خود را پیدا کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *