LinkedIn با بیش از 600 میلیون در 200 کشور دنیا، مهم‌ترین شبکه‌ی اجتماعی در زمینه‌ی کسب و کار به حساب می‌آید و به همین دلیل بودن در آن برای هر کسی که به دنبال ارتقای ارتباطات خود و پیشرفت و در کسب و کارش است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

مهم نیست در چه شغلی فعالیت دارید، شما در LinkedIn کاربران و شرکت‌های زیادی را پیدا خواهید کرد که در آن زمینه در حال فعالیت هستند. اگر تا به حال در LinkedIn ثبت نام نکرده‌اید و راه و رسم ورود به این شبکه‌ی اجتماعی را نمی‌دانید، ما یک آموزش ساده برای آغاز به کار شما در این سایت برایتان آماده کرده‌ایم.

شروع به کار در LinkedIn

ثبت نام در لینکدین واقعا ساده است. برای شروع ابتدا به این آدرس می‌روید و مسیر ثبت نام را با وارد کردن یک ایمیل معتبر و یک رمز آغاز می‌کنید. از آن به بعد در صفحات مختلف اطلاعات خود را وارد کنید. ابتدا اسم و فامیل، سپس موقعیت مکانی و شماره‌ی تماس و بعد از دریافت کد فعال سازی، شما اطلاعات ریزتر مربوط به کسب و کار و حرفه‌ی خود را وارد خواهید کرد.

عکس‌هایی که برای پروفایل خود انتخاب می‌کنید

یکی از اولین چیزهایی که در پروفایل شما دیده می‌شود، کاور صفحه‌ی شما و همچنین عکس پروفایلتان است. عکس پروفایل خود را عکس واقعی خودتان به صورتی که کاملا صورتتان مشخص باشد انتخاب کنید. در نهایت این صفحه، قرار است از طرف کسانی که ممکن است به شما پیشنهاد کار بدهند دیده شود. همچنین برای عکس کاور بهتر است کمی خلاقیت به خرج دهید و عکسی بگذارید که با ماهیت کاری که می‌کنید هم‌خوانی داشته باشد و همچنین در آن خلاقیت به کار گرفته شده باشد.

همانطور که در مثال بالا می‌بینید، ریچارد برانسون عکسی از آسمان برای کاور خود انتخاب کرده. وی بنیان گذار یک شرکت هوا فضا است و چنین عکسی به شکلی جذاب نشان‌گر کاری است که انجام می‌دهد.

تغییر آدرس پروفایل

وقتی در LinkedIn ثبت نام می‌کنید، یک آدرس به صورت خودکار برای پروفایل شما در نظر گرفته می‌شود. با توجه به بیش از 600 میلیون کاربر دیگری که در این جمع حضور دارند، آدرسی که شما دارید ترکیبی از اعداد و حروف است. اما شما می‌توانید این آدرس را به یک چیز شخصی‌تر تبدیل کنید. برای این کار در پروفایل خود می‌توانید روی Edit public profile & URL کلیک کرده و آدرس دلخواه خود را که بهتر است از اسم و فامیل شما تشکیل شده باشد، به عنوان آدرس پروفایل بگذارید.

اضافه کردن یک نوشته کوتاه به پروفایل

در کنار عکس و کمپانی و موقعیت مکانی، شما می‌توانید یک نوشته کوتاه در مورد خودتان بنویسید. سعی کنید این نوشته موجز و البته بیان‌گر قابلیت‌های شما باشد. مثل رزومه از سوم شخص استفاده نکنید و این نوشته را به صورت اول شخص بنویسید. از زیاده گویی پرهیز کنید، در عین حال سعی کنید در چند سطر، قابلیت‌ها، تحصیلات و زمینه‌ی کاری خود را بیان کنید.

مهارت‌های خود را اضافه کنید

شما می‌توانید 50 مهارت را در LinkedIn به پروفایل خود اضافه کنید. پیشنهاد می‌کنیم با توجه به خصوصیات خود از تمام این محدودیت استفاده کنید چون هر چه مهارت‌های شما بیشتر باشد، شانس بیشتری برای قرار گیری در الگوریتم‌های LinkedIn خواهید داشت. برای شروع حداقل 5 تا از مهارت‌ها را اضافه کنید و هر زمان که فرصت کافی داشتید این عدد را حداقل به 40 برسانید.

پر کردن بخش تحصیلات

در موقع پر کردن نام مدارس و دانشگاه‌ها، احتمالا می‌بینید که اطلاعات این محل‌ها در لیست LinkedIn وجود دارد، پس به جای نوشتن دوباره این اسامی، از این گزینه‌های آماده استفاده کنید. پر کردن بخش تحصیلات از اهمیت ویژه‌ای برخودار است، پس حتما آن را تکمیل کنید.

اضافه کردن ارتباطات

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید به مرور در LinkedIn انجام بدهید، ساختن ارتباطات خود است. اضافه کردن لیست مخاطبین ایمیل‌های خود در LinkedIn، دعوت از دیگران، و یا جستجو در میان کاربران دیگر و اضافه کردن آن‌ها به جمع خود، باعث می‌شود بازه‌ی بیشتری از کاربران در ارتباطات شما جای بگیرند. همچون سیستم کاری عادی، ارتباطات بیشتر، راه شما برای موفقیت را هموارتر می‌کند.

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *