اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید، حتماً مقاله قبلی در مورد آموزش سیستم مدیریت هاستینگ whmcs را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید با استفاده از این سیستم، مشتریان کسب‌وکار خود را مدیریت کنید و راحت‌تر فروش خود را افزایش دهید.

Invoice Unpaid Reminder: در این قسمت می‌توانید با وارد نمودن عددی مشخص کنید که اولین یادآوری جهت پرداخت صورتحساب چند روز قبل از موعد پرداخت صورتحساب به مشتریان ارسال گردد. در صورتی که در این قسمت عدد ۰ را وارد نمایید این گزینه غیرفعال خواهد شد.

First Overdue Reminder: در این قسمت می‌توانید مشخص کنید چه تعداد روز بعد از موعد سررسید صورتحساب پرداخت نشده اولین اخطاریه برای مشتری ایمیل شود.

Second Overdue Reminder: در این قسمت می توانید مشخص کنید چه تعداد روز بعد از موعد سررسید صورتحساب پرداخت نشده دومین اخطاریه برای مشتری ایمیل شود.

Third Overdue Reminder: در این قسمت می توانید مشخص کنید چه تعداد روز بعد از موعد سررسید صورتحساب پرداخت نشده سومین اخطاریه برای مشتری ایمیل شود.

Add Late Fee Days: در این قسمت می‌توانید مشخص نمایید پس از گذشت چند روز از سررسید مبلغ هزینه دیرکرد بر روی صورتحساب های پرداخت نشده اعمال شود.

Overage Billing Charges: این قسمت دارای ۲ گزینه به شرح ذیل است:

  1. Calculate & invoice on the last day of the month independantly from the related product: محاسبه و صدور صورتحساب در آخر هر ماه به طور مستقل از محصولات مرتبط است.
  2. Calculate on the last day of the month but include on the next invoice to generate for the client: محاسبه در آخر هر ماه است اما شامل صورتحساب بعدی برای کاربر می‌شود.

Credit Card Charging Settings (تنظیمات کارت‌های اعتباری)

هنگامی که برای پرداخت از یک دروازه پرداخت تجاری از کارت های اعتباری استفاده می شود، این تنظیمات نحوه شارژ کارت های اعتباری کاربرانتان را تشخیص می‌دهند. گزینه های موجود در این بخش به صورت زیر است:

  • Process Days Before Due: در این قسمت می‌توانید عددی را به عنوان تعداد روز قبل از موعد سررسید صورت‌حساب وارد کنید که می‌خواهید قبل از موعد پرداخت ، آن را دریافت کنید.
  • Attempt Only Once: با فعال کردن این گزینه، تلاش جهت پرداخت و اتصال به کارت اعتباری کاربران تنها برای ۱ بار صورت می‌گیرد و در صورت عدم موفقیت اقدامی دیگر انجام نخواهد شد. در حالت معمول تا زمانیکه پرداخت صورت نگرفته این اقدام مرتب انجام می‌شود.
  • Retry Every Week For: در این قسمت باید عددی را جهت مشخص نمودن تعداد دفعات تلاش برای پردازش کارت‌های اعتباری ناموفق به صورت هفتگی وارد کنید.
  • CC Expiry Notices Date: در این قسمت باید روزی از ماه را که می‌خواهید اطلاعیه انقضای کارت اعتباری برای ماه آینده ارسال شود را وارد نمایید. در این حالت اگر عدد ۲۵ را وارد کرده باشید، در روز  ۲۵ام هر ماه ایمیل اطلاعیه به کاربرانی که کارت اعتباری آن ها در ماه بعدی منقضی خواهد شد ارسال می شود. با ارسال این ایمیل اطلاعات کارت های اعتباری منقضی شده حذف می‌شود.
  • Do Not Remove CC on Expiry: با انتخاب این گزینه اطلاعات مربوط به کارت های اعتباری تاریخ گذشته و منقضی شده حذف نمی‌شود. در صورتی که گزینه قبل فعال شده باشد این گزینه منجر به عدم حذف اطلاعات خواهد شد.
  • درآمدزایی از کسب‌وکارهای اینترنتی؛ هر آنچه باید بدانید – بخش اول

Currency Auto Update Settings (تنظیمات بروزرسانی خودکار واحد پولی)

این تنظیمات به یک سیستم چند واحد پولی متصل شده است و می توانید در این قسمت تنظیمات مربوط به واحد پولی را تعیین کنید. گزینه های موجود در این بخش به صورت زیر است:

  • Exchange Rates: با انتخاب این گزینه به صورت روزانه نرخ ارز بروز رسانی خواهد شد.
  • Product Prices: با فعال‌سازی این گزینه قیمت محصولات شما مطابق با نرخ ارز یا واحد پولی شما به صورت خودکار تغییر خواهد کرد.

Domain Reminder Settings (تنظیمات یادآوری کننده تمدید دامنه)

در این قسمت می‌توانید تنظیمات مربوط به ایمیل‌های ارسالی جهت یادآوری تمدید دامنه‌ را تغییر دهید، فعال یا غیرفعال کنید. شما می‌توانید تا نهایتا ۵ ایمیل جهت اطلاع به کاربر برای تمدید دامنه اش ارسال کنید.در صورتی که که هر فیلد با مقدار ۰ تکمیل شود یعنی غیرفعال شده است. گزینه‌های موجود در این بخش به صورت زیر است:

  • First Renewal Notice: اطلاعیه اول جهت تمدید دامنه، X روز (قبل یا بعد از) تاریخ تمدید برای ارسال اولین یادآوری.
  • Second Renewal Notice: اطلاعیه دوم جهت تمدید دامنه، X روز (قبل یا بعد از) تاریخ تمدید برای ارسال دومین یادآوری.
  • Third Renewal Notice: اطلاعیه سوم جهت تمدید دامنه، X روز (قبل یا بعد از) تاریخ تمدید برای ارسال سومین یادآوری.
  • Fourth Renewal Notice: اطلاعیه چهارم جهت تمدید دامنه، X روز (قبل یا بعد از) تاریخ تمدید برای ارسال چهارمین یادآوری.
  • Fifth Renewal Notice: اطلاعیه پنجم جهت تمدید دامنه، X روز (قبل یا بعد از) تاریخ تمدید برای ارسال پنجمین یادآوری.
  • معرفی انواع سرور و سرویس‌های میزبانی وب

Support Ticket Settings (تنظیمات مربوط به تیکت های پشتیبانی)

در این قسمت تنظیمات مرتبط با تیکت های پشتیبانی را خواهید داشت. گزینه‌های موجود در این بخش به صورت زیر است:

Close Inactive Tickets: در این قسمت باید زمانی که می‌خواهید پس از آن تیکت‌های پاسخگویی شده بسته شوند را وارد کنید. برای مثال با وارد نمودن عدد ۷۲، یعنی پس از پاسخگویی به تیکت، در صورتیکه به مدت ۷۲ ساعت هیچ پاسخی از سمت کاربر ارسال نشود تیکت حل شده تلقی می شود و بسته خواهد شد.

فراموش نکنید که تنظیمات تیکت را با دقت زیادی انجام دهید! تیکت در مدیریت هاستینگ مهم‌ترین بخش whmcs است. زیرا این بخش مهم‌ترین راه ارتباطی شما با کابران است.

Miscellaneous (تنظیمات متفرقه)

در این قسمت برخی از تنظیمات متفرقه که در دسته بندی های بالا قرار نمی‌گیرند را خواهید داشت. گزینه‌های موجود در این بخش به صورت زیر است:

Cancellation Requests: زمانی که مشاهده لینک درخواست لغو سرویس هاست برای مشتریان از قسمت تنظیمات اصلی/General Setting ، تب متفرقه/ other فعال شده باشد، با انتخاب این گزینه به صورت اتوماتیک پکیج سرویس مشتری در زمان مورد نظر به صورت کامل حذف خواهد شد.

Update Usage Statistics: با فعال سازی این گزینه، آمار میزان استفاده از فضا و پهنای باند سرویس ها از کنترل پنل هاستینگ (در صورت پشتیبانی از این امکان) در داخل مدیریت WHMCS نصب شده بر روی هاستتان و ناحیه کاربری قرار خواهد گرفت و به صورت روزانه بروزرسانی خواهد شد.

Client Status Update: در این قسمت می‌توانید تنظیمات مربوط به وضعیت حساب‌های کاربری مشتریان را اعمال کنید. در حالت معمول کاربرانی که در حساب کاربری خود هیچ محصول/سرویسی ندارند توسط سیستم مدیریت هاستینگ شما به صورت غیرفعال تشخیص داده می‌شوند و وضعیت آن ها inactive(غیرفعال) خواهد شد.

گزینه های موجود در این بخش به صورت زیر است:

  1. Disabled never auto change client status: در صورتی که این گزینه انتخاب شود به هیچ عنوان وضعیت حساب کاربری مشتریان تغییر داده نخواهد شد.
  2. Change client status based on active/inactive products: در صورتی که این گزینه انتخاب شود و کاربر محصول/سرویس فعالی نداشته باشد، وضعیت حساب کاربری آن در اجرای کرون بعدی به غیر فعال تغییر داده خواهد شد.
  3. Change client status based on active/inactive products and not logged in for longer than 3 months: در صورتی که این گزینه انتخاب شود، کاربر هیچ محصول/سرویس فعالی نداشته باشد و  بیش از ۳ ماه هیچ ورودی به حساب کاربری خود نیز نداشته باشد، وضعیت آن در اجرای کرون بعدی به غیرفعال تغییر داده شود.

در پایان دقت داشته باشید این موارد همگی حساس بوده و تنظیمات نادرست آن ها می تواند باعث بروز اختلال در عملکرد سیستم شود، شما در تنظیمات اتوماسیون whmcs قادر شدید کد کرون جاب سیستم whmcs خود را دریافت کنید و تنظیمات زمان مسدود سازی یا حذف سرویس ها و تنظیمات زمان صدور صورت‌حساب‌ها و یادآوری های پرداخت صورتحساب و تنظیمات مربوط به زمان بسته شدن تیکت پشتیبانی از آخرین پاسخی که مشتری ارسال کرده است و تنظیمات مهم زمان ارسال ایمیل های یادآوری جهت تمدید دامنه‌ها را تنظیم کنید.

در مقاله بعدی به بررسی ادامه آموزش‌های whmcs می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *