دهه‌ها از ارائه کنسول خاطره‌ ساز SNES می‌گذرد و شاید خیلی از بچه‌هایی که حالا با بازی‌هایی همچون APEX یا فورتنایت بزرگ می‌شوند، انجام عناوینی که روی آن کنسول بازی می‌شد، عجیب به نظر بیاید.

اما بازی‌های کنسول‌هایی همچون Super Nintendo Entertainment System که به نام SNES معروف است، جذابیت خاص خودشان را داشتند و هنوز هم بعضی از آن‌ها با وجود نداشتن گرافیک بالا، بازی‌هایی قوی محسوب می‌شوند. شما اگر به دلایل نوستالوژیک یا برای امتحان کردن بازی‌های چند دهه قبل به دنبال یک شبیه ساز خوب می‌گردید، ما چند نمونه از بهترین‌ها برای پلت‌فرم‌های مختلف را در این نوشته برایتان گردآوری کرده‌ایم.

RetroArch

یکی از بهترین شبیه‌سازهای مخصوص SNES که برای پلت‌فرم‌های مختلف عرضه شده و دیگر نباید نگران باشید روی کدام دستگاه کار می‌کنید و به راحتی RetroArch را نصب کرده و به بازی مشغول شوید. رابط کاربری این شبیه ساز ساده طراحی شده تا شما به سرعت به بازی بروید و از فضای نوستالیژی عناوین مختلف لذت ببرید.

RetroArch

جالب این که RetroArch از بسیاری دسته‌های مختلف بازی نیز پشتیبانی می‌کند و تقریبا هیچ عنوانی نیست که نتوان آن را روی این شبیه ساز اجرا کرد. این محصول امکاناتی برای استریم بازی‌ها نیز دارد و اگر شما هم جزو استریمرهای بازی هستید، حتما باید RetroArch را امتحان کنید. این برنامه برای ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و حتی مرورگر ارائه شده و کاملا رایگان است.

Higan

در رده دوم Higan قرار می‌گیرد که شبیه سازی برای کنسول‌های مختلف است و از Nintendo Famicom تا SNES و Sega Mega Drive را پشتیبانی می‌کند. این برنامه عملکردی عالی در اجرای بازی‌ها دارد، اما مشکل اینجاست که روی دستگاه‌های قدیمی خیلی خوب کار نمی‌کند .

Higan

خوشبختانه Higan نیز برای پلتفرم‌های مختلف مثل ویندوز، مک و لینوکس عرضه شده، اما کسانی که از موبایل استفاده می‌کنند، نمی‌توانند ازآن بهره ببرند.

ZSNES

یکی از شبیه‌سازهای نسبتا قدیمی برای SNES که ظاهرش دیگر خیلی قدیمی شده و تقریبا شبیه به برنامه‌های تحت داس است. پشتیبانی از این شبیه ساز در سال 2007 به اتمام رسیده، اما هنوز هم به خوبی انواع بازی‌ها را روی ویندوز اجرا می‌کند. ZSNES سبک است، می‌توانید هر جایی از بازی که خواستید، پیشرفت خود را ذخیره کنید و حتی از چیت‌کدهای تعبیه شده در شبیه ساز نیز برای ساده‌تر کردن بازی‌ها استفاده نمایید.

ZSNES

SNES9x

SNES9x نه تنها برنامه‌ای بسیار سبک برای اجرای بازی‌های این کنسول است، بلکه استفاده از آن نیز خیلی ساده بوده و شما درگیر هیچ کدام از پیچیدگی‌های معمول شبیه‌سازها نخواهید شد. هر بازی ممکنی روی این شبیه ساز امتحان شده و تا حالا با هیچ کدام از عناوین به مشکل نخورده است. برای کسانی که می‌خواهند نرم‌افزاری دانلود و نصب کنند که سبک و قابل اتکا باشد و به راحتی کار را انجام دهد، حتما باید SNES9x را پیشنهاد کرد.

SNES9x

بهترین جا برای دانلود بازی‌های کنسول SNES

فراموش نکنید که این شبیه سازها بدون بازی به درد شما نخواهند خورد. ما چند سایت در ادامه برایتان لیست می‌کنیم که بهترین مجموعه از بازی‌های کنسول SNES را دارند و شما به راحتی و به صورت رایگان می‌توانید به دانلود آن‌ها بپردازید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *