برای دسترسی به دارک وب شما نیاز به مرورگرهایی دارید که اتصال شما به این سایت‌های در سایه را ممکن سازند. مرورگرهایی مثل کروم یا سافاری که خیلی بیشتر از مرورگرهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند، مناسب این کار نبوده و شما باید به دنبال برنامه‌های خاص‌تری باشید. برای انتخاب مروگری که مناسب ورود به این بخش از اینترنت باشد، بهتر است همراه ما مروری بر گزینه‌های این پست کنید.

  • نکته مهم: برای استفاده از دارک وب حتما آی پی خود را تغییر دهید

فراموش نکنید که فضای دارک وب، یک فضای آلوده و بدون هیچ گونه نظارتی است و این خود شما هستید که باید امنیت خود را در دالان‌های پر پیچ و خم طبقات پایینی اینترنت تضمین کنید. بهترین کار برای این منظور، استفاده از برنامه‌های تغییر آی پی است تا بتوانید بدون دلواپسی لو رفتن آی پی اصلی خود، به مرور در این فضا بپردازید.

یک گفته‌ای وجود دارد که می‌گوید در فضای دارک وب هیچ کس نمی‌تواند رد شما را بگیرد اما این یک گفته‌ی کاملا اشتباه است و آی پی شما به راحتی قابل ردگیری است و به همین دلیل حتما باید از برنامه‌هایی که پیشنهاد کردیم استفاده کنید. CyberGhost یکی از برنامه‌های مناسب به این منظور به شمار می‌رود.

معرفی بهترین مرورگرها برای دارک وب

 Tor Browser

برای پلت‌فرم‌های: ویندوز، لینوکس، مک و اندروید

این مرورگر سال‌های زیادی است که به عنوان محبوب‌ترین ابزار برای دسترسی به دارک وب مورد استفاده قرار می‌گیرد.‌ مرورگر بر پایه فایرفاکس درست شد و درون خود دارای پروکسی است که نسخه بهینه سازی شده‌ی NoScript و HTTPS Everywhere و برای اندروید نیز عرضه شده است.

 Tor Browser

وقتی شما از مرورگر تور استفاده می‌کنید، تمامی اتصالاتی که از طرف شما اجرا می‌شود از مسیر شبکه تور می‌گذرد و در نهایت شما می‌توانید وارد سایت‌های مربوط به دارک وب شوید. مرورگر بعد از این که برنامه را بستید به صورت آنی تمامی کوکی‌ها، تاریخچه مرور و بقیه اطلاعات محلی را نیز پاک می‌کند.

همچنین شما می‌توانید از سیستم TAILS نیز در تور برای اتصال به دارک وب استفاده کنید.

Invisible Internet Project

برای پلت‌فرم‌های: ویندوز، لینوکس، مک و اندروید

این مرورگر که با نام I2P نیز خوانده می‌شود، گزینه‌ای متفاوت است که به وسیله‌ی آن هم می‌توانید از فضای معمول اینترنت و هم دارک وب استفاده کنید. I2P برای اتصال به دارک وب از پلاگین داخلی Orchid Outproxy Tor‌ استفاده می‌کند و در زمان اتصال از طریق این پلاگین، اطلاعات شما از لایه‌های شبکه گذشته و سپس شما به سایت‌های مختلف وصل می‌شود که این نکته باعث می‌شود، ردگیری شما در فضای دارک وب بسیار سخت باشد.

Invisible Internet Project

یکی از ویژگی‌های جذاب‌ Invisible Internet Project استفاده از یک پلاگین دیگر با نام Tahoe-LAFS است که اطلاعات شما را به صورت غیر متمرکز ذخیره می‌کند و در نهایت امنیت بسیار بیشتری را برای شما فراهم خواهد کرد.

Firefox

برای پلت‌فرم‌های: ویندوز، لینوکس، مک، اندروید و iOS

بله، همین نسخه معمولی مرورگر فایرفاکس که روزانه میلیون‌ها نفر از آن استفاده می‌کنند نیز می‌تواند به فضای دارک وب متصل شود اما برای این کار باید تغییری در تنظیمات آن اعمال کنید. برای این منظور ابتدا برنامه فایرفاکس را روی هر دستگاهی که خواستید اجرا کرده و سپس در نوار آدرس عبارت زیر را تایپ کرده و اینتر بزنید.

about:config

حالا گزینه‌ی network.dns.blockDotOnion را جستجو کرده و تنظیمات آن را روی False بگذارید. در نهایت مرورگر را دوباره اجرا کنید.

Firefox

فراموش نکنید که باید افزونه‌های NoScript و HTTPS Everywhere را نصب کرده و از این به بعد می‌توانید با استفاده از فایرفاکس وارد سایت‌های فضای دارک وب شوید. این افزونه‌ها در مارکت خود فایرفاکس موجود هستند و تنها باید آن‌ها را جستجو نصب کنید.

Whonix

برای پلت‌فرم‌های: ویندوز، لینوکس و مک

این مرورگر دقیقا از کدی استفاده می‌کند که در تور به کار گرفته شده است. به همین دلیل شما در زمان استفاده از Whonix احساس کاملا مشابهی خواهید داشت و از نظر امکانات نیز این دو خیلی شبیه به هم هستند با این حال تفاوت‌هایی در زیر این پوسته‌ی آشنا به چشم می‌خورد که مهم‌ترینشان استفاده از ماشین مجازی و شبکه مجازی برای پنهان کردن آی پی شماست.

Whonix

توسعه‌ دهندگان این مرورگر عقیده دارند که تکنولوژی آن‌ها به خوبی آی پی اصلی شما را پنهان کرده و کسی در فضای دارک وب نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *