تبلیغات یکی از بخش های جدانشدنی در کسب و کار اینترنتی است و اگر به درستی انجام شود، می توانید راه چندین ساله را تنها در چند ماه طی کنید! یکی از مسائل بسیار مهمی که در تبلیغات وجود دارد، بودجه آن است. در واقع کسب و کارهای اینترنتی می خواهند بدانند که برای تبلیغات خود چقدر بودجه باید کنار بگذارند. به خصوص استارت آپ هایی که بودجه زیادی برای تبلیغات ندارند، می خواهند ببینند که چقدر بودجه لازم است و از کدام روش های تبلیغاتی باید استفاده کنند. در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل تبلیغات کسب و کار اینترنتی بپردازیم تا راحت تر بتوانید در این مورد تصمیم بگیرید.0

تاثیر تبلیغات در کسب و کار اینترنتی چگونه است؟

پیش از آن که بخواهیم به بررسی تاثیر تبلیغات روی کسب و کار اینترنتی بپردازیم، بهتر است اول ببینیم که تبلیغات اینترنتی چیست! در اینترنت میلیون ها کاربر وجود دارد و فرقی هم نمی کند که کسب و کار شما ایرانی است یا خارجی. در هر صورت شما با میلیون ها کاربر روبرو هستید که از این میان این تعداد، درصدی از آن ها مخاطبان هدف شما هستند. تبلیغات به شما کمک می کند تا بتوانید مخاطبان هدف خود را جذب کنید و محصولات / خدمات خود را به آن ها بفروشید. حال اگر بخواهید بدون تبلیغات خودتان را معرفی کنید، ممکن است چندین سال طول بکشد تا درصد کمی از مخاطبان هدف خود را پیدا کنید.

بنابراین تبلیغات در کسب و کار اینترنتی به شما کمک می کند تا بتوانید راهی که چندین سال ممکن است طول بکشد تا آن را طی کنید، در کمتر از چندماه طی کنید! البته تبلیغات نیازمند دانش و تخصص کافی است تا بتوانید از حداقل بودجه در نظر گرفته شده، حداکثر استفاده را ببرید. گاهی اوقات استارت آپ ها به دلیل عدم دانش کافی در زمینه تبلیغات اینترنتی، تنها بودجه خود را هدر می دهند و مشتری هم جذب نمی کنند. پس اگر در تیم بازاریابی خود متخصص تبلیغات ندارید، برای جلوگیری از هدر رفتن بودجه و زمان تبلیغات خود را به یک تیم متخصص برون سپاری کنید.

تعیین بودجه تبلیغات به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

تا اینجای مقاله سعی کردیم شما را با تبلیغات اینترنتی و اهمیت استفاده از آن آشنا کنیم! اما سوال مهمی که وجود دارد، این است که برای تبلیغات اینترنتی چقدر بودجه صرف کنیم؟ این سوالی است که نمی توان به صورت دقیق پاسخ داد. دلیل آن هم این است که بودجه هر کسب و کاری متفاوت است و همچنین هر کسب و کار با توجه به نوع محصول یا خدمات خود، نیازمند بودجه متفاوتی است. با این حال، ما 4 روش برای تعیین بودجه تبلیغات را در این بخش بررسی می کنیم تا بتوانید برای خودتان بودجه ای در نظر بگیرید:

  1. تعیین بودجه بر اساس توان کسب و کار

اولین روش برای تعیین بودجه تبلیغات کسب و کار اینترنتی، این است که ببینید توان کسب و کارتان برای پرداخت هزینه های تبلیغات چقدر است؟ روش های تبلیغاتی مختلف، هزینه ها و بازدهی متفاوتی دارند و این مسئله که از کدام روش تبلیغاتی استفاده کنید، کاملاً بستگی به بودجه کسب و کارتان دارد. اگر یک کسب و کار بزرگ باشید، معمولاً مشکلی در فراهم کردن بودجه تبلیغات اینترنتی نخواهید داشت اما اگر کسب و کارتان نوپا است، قطعاً با مشکل بودجه تبلیغات روبرو هستید. بنابراین در قدم اول ببینید که کسب و کارتان چقدر بودجه می تواند برای تبلیغات فراهم کند، سپس تصمیم بگیرید که از کدام روش استفاده کنید. حتی گاهی اوقات استفاده از روش های کم هزینه نظیر بازاریابی پیامکی هم اگر به درستی انجام شود، می تواند بازدهی عالی داشته باشد! بنابراین همیشه انتخاب راه پر هزینه بازدهی ندارد، بلکه باید راه درستی را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

  1. تعیین بودجه به روش درصد فروش

روش دیگری که می توانید برای تبلیغات اینترنتی در نظر بگیرید، استفاده از روش درصد فروش است! در این روش شما بخشی از فروش خود را برای تبلیغات کنار می گذارید تا به راحتی بتوانید محصول / خدمات خود را تبلیغ کنید. در این صورت، هزینه تبلیغات هم بخشی از هزینه محصول است و ممکن است بخواهید روی هزینه نهایی محصول محاسبه کنید. اما در این روش از کدام روش تبلیغاتی استفاده کنیم؟ این مسئله کاملاً به این موضوع بستگی دارد که چند درصد از فروش قرار است به تبلیغات اختصاص پیدا کند و این میزان، چقدر بودجه در اختیار شما قرار می دهد. همچنین نوع محصول / خدمات برای انتخاب بهترین روش تبلیغات هم بسیار مهم است و باید حتماً آن را در نظر بگیرید.

  1. تعیین بودجه به روش برابری با رقبا

یکی دیگر از روش های تبلیغات، برابر با رقبا است! در این روش شما باید تحقیق کنید که رقیبان شما چقدر تبلیغ کرده اند و شما هم به اندازه آن ها یا حتی بیشتر تبلیغ کنید. این روش برای همه کسب و کارها جواب نمی دهد اما برای رقابت با رقیب در بسیاری از کسب و کارها جواب خوبی از آن خواهید گرفت.

  1. تعیین بودجه بر اساس هدف و روش انجام کار

از دیگر روش های تعیین بودجه تبلیغات، توجه به هدف و روش انجام کار است! در واقع شما باید ببینید که هدفتان از تبلیغات چیست! آیا می خواهید برندسازی انجام دهید یا محصول خود را بفروش برسانید. بر اساس هدف و روش تبلیغ، می توانید بودجه را تخمین بزنید و همان مقدار را به صورت حدودی کنار بگذارید.

استارت‌آپ‌ها برای تبلیغات چقدر هزینه کنند؟

اگر یک استارت آپ دارید، حتماً این سوال برای شما پیش می آید که برای تبلیغات چقدر هزینه کنند! بسیاری از استارت آپ ها در ابتدای مسیر بودجه زیادی ندارند و همین مسئله باعث می شود که استفاده از روش های تبلیغاتی هزینه بر برای آن ها بازدهی خوبی نداشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم از روش های کم هزینه برای بازاریابی در ابتدای مسیر شروع کنید.

یکی از بهترین روش های بازاریابی که بازدهی بسیار عالی دارد، استفاده از تبلیغات پیامکی است! شما با هر بودجه ای می توانید برای افراد ساکن در یک منطقه یا شهر خاص پیامک ارسال کنید و تبلیغات خود را انجام دهید. شاید بگویید که مردم به پیامک های تبلیغاتی توجهی نمی کنند اما این طور نیست! کافی است از متن تبلیغاتی جذاب و قدرتمند استفاده کنید تا تاثیر بازاریابی پیامکی را ببینید. برای این کار شما می توانید یک پنل پیامکی تهیه کنید و خودتان از روش تبلیغات پیامکی استفاده کنید. خرید پنل اس ام اس هزینه زیادی برای شما ندارد اما تاثیر بسیار زیادی روش کسب و کارتان خواهد داشت. در بسیاری از پنل های پیامک شما می توانید انواع پنل اس ام اس را خریداری کنید و به شماره میلیون ها کاربر در سراسر ایران دسترسی داشته باشید و پیامک تبلیغاتی ارسال کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *