اگر در زمینه کسب‌وکار اینترنتی فعالیت داشته باشید، حتماً می‌دانید که روش‌های مختلفی برای بازاریابی و تبلیغات وجود دارد؛ هر یک از روش‌های تبلیغاتی مزایا و معایب خاص خود را دارند و بهتر است ابتدا هدف خود را مشخص کنید و سپس یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. یکی از بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی که نتیجه بسیار خوبی می‌دهد، تبلیغات همسان است! در واقع تبلیغات همسان یکی از بهترین روش‌هایی است که کمتر حس تبلیغاتی بودن به کاربر می‌دهد و همین مسئله باعث می‌شود تا بتوانید نتیجه خوبی از آن بگیرید. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی کامل تبلیغات همسان و هر آن چیزی که لازم است در مورد آن بدانید را بررسی کنیم.

تبلیغات همسان چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وارد یک سایت شده باشید و در آن یک مطلب پیشنهادی دریافت کرده باشید! اما هنگامی که بر روی آن مطلب کلیک می‌کنید، وارد یک سایت دیگر می‌شوید و متوجه تبلیغاتی بودن آن می‌شوید. در این صورت اگر آن سایت بتواند رضایت شما را جلب کند، داخل آن سایت می‌مانید اما اگر به درد شما نخورد، آن را ترک می‌کنید؛ این روش تبلیغاتی که کمتر متوجه تبلیغاتی بودن آن می‌شوید، تبلیغات همسان نام دارد. این تبلیغات از نظر شکل، ظاهر، ساختار و محتوا دقیقاً مشابه پلتفرمی است که در آن منتشر می‌شود و سازگاری کامل دارد. در حالی که در انواع دیگر تبلیغات این اتفاق نمی‌افتد و کاربر متوجه تبلیغاتی بودن آن خواهد شد.

تبلیغات همسان، در واقع نوعی تبلیغات آنلاین است که ساختار آن کاملاً مشابه با فضایی است که در آن منتشر می‌شود! در واقع تمرکز تبلیغات همسان روی این است که کاربر در نگاه اول متوجه تبلیغاتی بودن آن نشود و بر روی آن کلیک کند.در واقع یکسان بودن آن با ساختار کلی سایت، باعث می‌شود تا به جای حس تبلیغات، حس پیشنهادی بودن آن به کاربر دست دهد و در نهایت، بازدهی تبلیغات شما را بهبود ببخشد.

چرا باید از تبلیغات همسان استفاده کنیم؟

اکنون که با مفهوم تبلیغات همسان آشنا شدید، لازم است با مزایای آن هم آشنا شوید! در واقع استفاده از هر روش تبلیغاتی باید به نحوی باشد که واقعاً ارزش آن را داشته باشد. تا زمانی که شما با مزایای یک روش تبلیغاتی آشنا نباشید، نمی‌توانید ببینید که آن محتوای تبلیغاتی برای شما کاربردی دارد یا خیر! در این بخش از مقاله تبلیغات همسان می‌خواهیم به بررسی کامل مزایای تبلیغات همسان بپردازیم تا ببینید که این روش تبلیغاتی ارزش استفاده کردن در کسب‌وکار شما را دارد یا خیر. مهم‌ترین مزایای تبلیغات همسان عبارتند از:

  • کاربران بیشتری آن را می‌بینند

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث می‌شود تا کمپین تبلیغاتی با موفقیت روبرو شود، دیده شدن بهتر آن است! در واقع هر چقدر یک کمپین تبلیغاتی بیشتر دیده شود، موفق‌تر است. یکی از مهم‌ترین مزایای تبلیغات همسان نسبت به تبلیغات بنری، دیده شدن بیشتر آن است! بر اساس تحقیقات تبلیغات بنری تنها 20 درصد توسط کاربران دیده می‌شود اما تبلیغات همسان 25 درصد توسط کاربران دیده می‌شود. بنابراین اگر تبلیغات همسان در جایگاه درستی از سایت یا اپلیکیشن شما قرار بگیرد، بازخورد بسیار خوبی نسبت به تبلیغات بنری خواهید داشت.

  • کاربران مدت زمان بیشتری با محتوای آن درگیر می‌شوند

یکی از مشکلاتی که کمپین‌های تبلیغاتی زیادی با آن روبرو هستند، مشکل انتقال حس تبلیغاتی بودن محتوا به کاربران است! اگر کاربر حس کند که در حال دیدن یک محتوای تبلیغاتی است، در بسیاری از مواقع از دیدن آن خودداری می‌کند و علاقه‌ای به آن نشان نمی‌دهد. در حالی که اگر حس تبلیغاتی بودن به کاربر دست ندهد، کاربران کنجکاو می‌شود که آن محتوا چیست و آیا به دردش می‌خورد یا خیر! تبلیغات همسان به قدری برای کاربران جذاب است که مدت زمانی بیشتری با آن درگیر می‌شوند. تا جایی که ممکن است این زمان دقیقاً برابر زمانی باشد که کاربر محتوای سایت را می‌خواند؛ بر اساس گزارش‌ها، میانگین زمانی که کاربر به محتوای سایت نگاه می‌کند حدود 1.2 است و این زمان برای تبلیغات همسان به صورت میانگین 1 است. البته ممکن است مدت زمان مشاهده محتوای تبلیغات همسان توسط کاربران تا 2 برابر محتوای سایت هم افزایش پیدا کند.

  • برندسازی بهتری انجام می‌شود

یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در کمپین تبلیغات همسان رخ می‌دهد، برندسازی است! مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود تا تبلیغات همسان برندسازی بیشتری انجام دهد، این است که کاربران علاقه بیشتری به اشتراک‌گذاری تبلیغات همسان با کاربران دیگر دارند. بر اساس آمار کاربران تا 19 درصد تبلیغات بنری را به دوستان و خانواده خود معرفی می‌کنند که رقم بدی نیست، اما همین افراد تبلیغات همسان تا 32 درصد محتوای شما را به دوستان خود معرفی می‌کنند که رقم بسیار خوبی است. هر چقدر کاربران بیشتری محتوای شما را مشاهده کنند، برندسازی بهتر انجام می‌شود! بنابراین فراموش اجرای کمپین تبلیغات همسان گزینه بسیار خوبی برای برندسازی است.

  • فروش محصولات و خدمات بیشتر است

یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای کسب‌وکارها اهمیت دارد، فروش محصولات و خدمات است! در واقع یک کسب‌وکار، هر چقدر بتواند محصول یا خدمات بیشتری بفروشد، درآمد بیشتری خواهد داشت و این اتفاق مثبت در مدیریت آن کسب‌وکار است. یکی از مهم‌ترین مزایای این تبلیغات، افزایش فروش کسب‌وکارها است! در واقع تبلیغات همسان به افزایش 9 درصدی وابستگی تجاری و محبوبیت برند کمک می‌کند؛ از طرف دیگر، باعث افزایش 18 درصدی تمایل کاربران به خرید محصولات و خدمات آن کسب‌وکار می‌شود. بنابراین این تبلیغات نسبت به تبلیغات بنری بازدهی بسیار بهتری دارد و می‌تواند فروش شما را تا حد زیادی بهبود ببخشد.

  • کاربر از دیدن آن خسته نمی‌شود

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایایی که می‌توان برای تبلیغات همسان درنظر گرفت، این است که کاربران از این تبلیغات خسته نمی‌شوند! در واقع در بسیاری از مواقع تبلیغات همسان نه تنها خسته‌کننده نیست، بلکه می‌تواند برای کاربران جذابیت زیادی داشته باشد. این مسئله کاملاً بستگی به محتوایی دارد که در کمپین خود استفاده کرده‌اید اما اگر محتوای جذاب و بهینه‌ای استفاده کرده باشید، این مسئله می‌تواند به بازدهی بیشتر کسب‌وکارتان کمک زیادی کند. بر اساس آمار، تبلیغات همسان می‌تواند تا 3 برابر بیشتر وقت و توجه کاربران را نسبت به انواع دیگر تبلیغات جلب کند که رقم بسیار قابل توجهی است.

این موارد از مهم‌ترین مزایای تبلیغات همسان هستند و باعث شده تا بسیاری از کسب‌وکارها علاقه زیادی نسبت به تبلیغات همسان نشان دهند. اگر شما هم یک کسب‌وکار آنلاین دارید، می‌توانید از این تبلیغات استفاده کنید اما پیش از آن، پیشنهاد می‌کنیم در بخش بعدی همراه ما باشید تا ابتدا معایب آن را هم بدانید.

بزرگ‌ترین معایب تبلیغات همسان

در بخش قبلی با مزایای تبلیغات همسان آشنا شدیم اما هیچ روش تبلیغاتی بدون عیب نیست! در این بخش از مقاله تبلیغات همسان می‌خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که تبلیغات همسان چه معایبی دارد و با وجود این معایب آیا ارزش استفاده کردن از آن را دارد یا خیر! مهم‌ترین معایبی که برای تبلیغات همسان می‌توان در نظر گرفت عبارتند از:

  • زمان زیاد برای تولید محتوا

همان‌طور که در بخش قبلی گفتیم، مهم‌ترین دلیل موفقیت کمپین تبلیغات همسان این است که حس تبلیغاتی بودن به کاربران نمی‌دهد! محتوای آن یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باعث می‌شود تا به کاربر حس تبلیغاتی بودن آن منتقل نشود. یکی از مشکلاتی که تبلیغات همسان دارد، این است که زمان زیادی برای تولید محتوای آن نیاز است! زیرا محتوای آن نیازمند کپی رایتینگ قوی است تا بتواند نظر کاربران را جلب کند. همچنین تولید محتوای آن نباید به گونه‌ای باشد که حس تقلب یا دروغ در کاربر ایجاد شود؛ زیرا کاربران اینترنت باهوش هستند و سریع متوجه این موضوع خواهند شد. این مسئله نه تنها باعث موفقیت کمپین شما نمی‌شود، بلکه باعث برندسازی منفی در ذهن کاربران می‌شود.

  • زمان‌بر بودن فرآیند A/B تست

در هر کمپین تبلیغاتی، A/B تست بخش جدا نشدنی از آن است و باید حتماً انجام شود! در واقع تست A/B به شما کمک می‌کند تا ببینید کدام نوع محتوا می‌تواند بازخورد بهتری داشته باشد. در کمپین این تبلیغات انجام این تست کار ساده‌ای نیست و به همین دلیل زمان زیادی از شما خواهد گرفت! اگر قصد دارید این کمپین تبلیغاتی را اجرا کنید، باید حتماً این مسئله را در نظر داشته باشید. البته انجام این تست توسط افراد معمولی امکان‌پذیر نیست و باید حتماً توسط متخصص تبلیغات انجام شود تا از هدر رفتن وقت و سرمایه شما جلوگیری کند.

  • مشکل بودن محاسبه آگاهی از برند

بسیاری از کسب‌وکارها با هدف آگاهی از برند تبلیغات همسان انجام می‌شود! بنابراین در پایان کمپین می‌خواهند ببینند که چقدر آگاهی از برند اتفاق افتاده است. در حالی که تبلیغات همسان یک روش بسیار عالی در تبلیغات اینترنتی است، اما محاسبه عملکرد آگاهی از برند کار ساده‌ای نیست و اندازه‌گیری آن بسیار مشکل خواهد بود. بنابراین یکی از چالش‌هایی که در تبلیغات همسان با آن روبرو می‌شوید، محاسبه آگاهی از برند است.

  • کم‌تر بودن تعداد کلیک نسبت به تبلیغات کلیکی

با وجود آن که تبلیغات همسان توسط کاربران زیادی دیده می‌شود و تعامل بهتری صورت می‌گیرد، اما تعداد کلیک دریافت کمتر است! این مسئله شاید در ظاهر نگران کننده باشد اما در نهایت این تبلیغات بازدهی بیشتری برای شما خواهد داشت. دلیل آن هم این است که در تبلیغات بنری ذهن کاربر آماده نیست و نمی‌داند که با کلیک بر روی آن قرار است با چه چیزی روبرو شود. در حالی که در تبلیغات همسان ذهن کاربر آماده می‌شود و کاربران دقیقاً می‌دانند که با کلیک بر روی آن قرار است چه چیزی را مشاهده کنند. بنابراین تعداد کلیک آن نسبت به تبلیغات کلیک کمتر است اما بازدهی آن بیشتر خواهد بود!

این موارد هم از مهم‌ترین معایب تبلیغات همسان هستند که پیش از اجرای کمپین تبلیغات همسان باید حتماً از آن‌ها آگاه باشید.

انواع تبلیغات همسان کدام هستند؟

اکنون که با تبلیغات همسان، مزایا و معایب آن به خوبی آشنا شدید، زمان آن رسیده است که با انواع تبلیغات همسان آشنا شوید تا بتوانید بهترین روش آن را انتخاب کنید! اگر یک کسب‌وکار آنلاین دارید و می‌خواهید با استفاده از تبلیغات همسان نتیجه خوبی بگیرید، در این بخش همراه ما باشید تا انواع تبلیغات همسان را بررسی کنیم و بتوانید بهترین روش آن را انتخاب کنید:

  1. تبلیغات همسان درون محتوا

اولین روش استفاده از تبلیغات همسان، نمایش تبلیغات درون محتوای اصلی است! محتوای اصلی سایت همان چیزی است که نظر کاربر را جلب کرده است و باعث شده تا وارد آن سایت شده باشد. حال اگر کاربری وارد یک صفحه با محتوای خاص شده باشد، قطعاً مخاطب هدف آن است و پتانسیل تبدیل شدن به مشتری محصول / خدمات مرتبط را دارد. به همین دلیل شما می‌توانید محصول یا خدمات مرتبط با یک صفحه خاص را در آن صفحه تبلیغ کنید و به راحتی مخاطبان هدف خود را جذب کنید. البته این روش معمولاً داخل محتوای همان سایتی که محصول یا خدمات ارائه می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد!

  1. گوگل ادوردز یا تبلیغات کلیکی گوگل

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کرده باشید و در صد نتایج جستجو، چند نتیجه متفاوت از سایر نتایج به چشم شما خورده باشد. این نتایج حاصل از تبلیغات در موتورهای جستجو نظیر گوگل است که مدیران کسب‌وکارها با پرداخت هزینه، در صدر نتایج جستجوی مرتبط گوگل نمایش داده می‌شوند. گوگل ادوردز یکی از بهترین روش‌های تبلیغات همسان است که کمتر حس تبلیغاتی بودن به کاربران منتقل می‌کند! این روش در کوتاه مدت می‌تواند جایگزین سئو باشد اما هیچ‌گاه جایگاه سئو را نخواهد گرفت. دلیل آن هم این است که شما تنها یکی یا چند صفحه خاص خود را تبلیغ می‌کنید و تنها تا زمانی که شارژ حساب گوگل شما به پایان نرسیده باشد نمایش داده می‌شود.

  1. ابزارک مطالب پیشنهادی

یکی دیگر از روش‌های تبلیغات همسان، نمایش مطالب پیشنهادی در سایت‌ها است! شاید شما هم دیده باشید که در برخی سایت‌ها باکس‌هایی تحت عنوان مطالب پیشنهادی به شما نمایش داده می‌شود که با کلیک بر روی آن وارد سایت دیگری می‌شوید. این باکس توسط پلتفرم‌های تبلیغاتی طراحی می‌شود که کسب‌وکارها با پرداخت هزینه، محتوای خود را درون آن قرار می‌دهند و سایت‌های نمایش‌دهنده هم به ازای هر کلیک درآمد کسب‌ می‌کنند. در این روش تبلیغات همسان هم، کمتر حس تبلیغاتی بودن به کاربر دست می‌دهد و بازدهی خوبی برای شما ایجاد می‌کند.

  1. لیست تبلیغات سایت‌های نقد و بررسی

احتمالاً سایت‌هایی که در آن نقد و بررسی محصولات مختلف را قرار می‌دهند، دیده باشید! در چنین سایت‌هایی یک محصول را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند و در بخشی از محتوا، سایت‌های دیگری که آن محصول را می‌فروشند را درج می‌کنند. سایت‌هایی که به عنوان فروشنده معرفی می‌شوند، هزینه پرداخت می‌کنند تا در آن صفحه قرار بگیرند و کاربران از آن‌ها خرید کنند. این روش تبلیغاتی هم از مهم‌ترین روش‌های این تبلیغات است که طرفداران زیادی دارد و بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ از چنین روش تبلیغاتی استفاده می‌کنند.

  1. تبلیغات بنری همسان

جالب است بدانید شما به راحتی می‌توانید تبلیغات بنری را هم به نحوی اجرا کنید که حس تبلیغاتی بودن به کاربر ندهد! با استفاده از این روش خیلی راحت می‌توانید بازخورد تبلیغات خود را تا حد زیادی افزایش دهید و فروش خوبی ایجاد کنید. برای این کار کافی است تبلیغات بنری خود را در دقیقاً در صفحه‌ای مرتبط با آن تبلیغات منتشر کنید! به عنوان مثال اگر شما در حال فروش یک نوع موبایل هستید، می‌توانید تبلیغاتی بنری خود را در صفحه‌ مربوط به نقد و بررسی آن موبایل منتشر کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید! این مسئله باعث می‌شود تا تبلیغات شما حس پیشنهادی بودن به کاربر بدهد و کاربر کمتر حس کند که در حال تبلیغ آن هستید.

  1. تبلیغات همسان مربوط به اپلیکیشن و بازی موبایل

در بسیاری از اپلیکیشن‌های موبایل، بارها و بارها دیده‌ایم که پیشنهادی برای ما ارسال می‌شود! به عنوان مثال در اپلیکیشن‌های موزیک که عمدتاً با تبلیغات روبرو هستند، اپلیکیشن به ما پیشنهاد می‌کند که با پرداخت هزینه ماهیانه یا سالیانه، جلوی چنین تبلیغاتی را بگیریم و با خیالی راحت از آن استفاده کنیم. اگر شما یک اپلیکیشن یا بازی موبایل دارید که می‌خواهید از آن کسب درآمد کنید، استفاده از چنین روش‌هایی بسیار عالی است و می‌تواند درآمد خیلی خوبی برای شما ایجاد کند.

این 6 مورد از مهم‌ترین روش‌های تبلیغات همسان است که به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید و بازدهی این تبلیغات خود را تا حد زیادی افزایش دهید! البته روش‌های دیگری هم ممکن است وجود داشته باشد که متناسب با کسب‌وکار شما، بازخورد خیلی خوبی برایتان ایجاد کند. بنابراین فراموش نکنید هر روشی نمی‌تواند مناسب باشد و روش انتخابی باید حتماً متناسب با کسب‌وکار شما باشد.

تبلیغات همسان را از کجا شروع کنیم؟

اگر در مورد تبلیغات همسان فکر کرده‌اید و متوجه شدید که به درد کسب‌وکارتان می‌خورد، احتمالاً این سوال برایتان پیش آمده است که تبلیغات همسان را از کجا شروع کنیم! در این بخش می‌خواهیم 8 مرحله مهم تبلیغات همسان را با هم بررسی کنیم تا راحت‌تر بتوانید از این روش تبلیغاتی استفاده کنید:

  1. تعیین اهداف اصلی

پیش از آن که بخواهید هر اقدامی انجام دهید، باید ببینید که هدف شما از تبلیغات همسان چیست! به عبارت ساده‌تر، با اجرای تبلیغات همسان می‌خواهید به چه هدفی دست پیدا کنید و قرار است چه دستاوردی برای شما داشته باشد. به عنون مثال، ایجاد لید، آگاهی کاربران از برند، فروش محصول و… همگی از مهم‌ترین اهدافی هستند که با اجرای کمپین تبلیغات همسان قابل دست‌یابی هستند. بنابراین پیش از انجام هر کاری، اهداف خود را مشخص کنید تا در پایان کمپین بتوانید میزان دستیابی به آن اهداف را اندازه‌گیری کنید.

  1. شناسایی مخاطبان هدف

پس از آن که اهداف خود را در نظر گرفتید، اکنون زمان آن می‌رسد که مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید! شما باید ببینید که چه کسانی مخاطب هدف کسب‌وکار شما هستند و می‌توانید آن‌ها را جذب کنید. شناسایی مخاطبان هدف مهم است اما مهم‌تر از آن، این است که ببینید مخاطبان هدف چه ویژگی‌هایی دارند و چگونه می‌توانید نظر آن‌ها را جلب کنید. حتی در بخش تولید محتوای کمپین این تبلیغات هم باید ویژگی‌های مخاطب هدف را در نظر داشته باشید تا بتوانید با محتوایی که سلیقه مخاطبان هدف است، نظر آن‌ها را جلب کنید و بهترین نتیجه را از کمپین خود بگیرید.

  1. ارائه پیام مناسب برای مخاطبان

چیزی که باعث می‌شود تا مخاطب هدف جذب شما شود، تولید و انتقال یک پیام درست است! در این مرحله شما هدف خود را شناسایی کرده اید و می دانید که مخاطب هدف شما چه ویژگی‌هایی دارد؛ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها که شما می‌دانید، این است که به چه چیزی علاقه دارند و چه چیزی برایشان ارزشمند است. با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید ببینید که پیام مناسب برای مخاطب چیست و چه چیزی می‌تواند نظر آن‌ها را جلب کند. با انتخاب چنین پیامی به راحتی می‌توانید نظر آن‌ها را جلب کنید و با انتقال پیام درست، آن‌ها را به مخاطب یا حتی مشتری کسب‌وکار خود تبدیل کنید.

  1. انتخاب قوانین و چهارچوب دقیق

این تبلیغات ارزش زیادی دارد اما باید دقت زیادی هم داشته باشید! گاهی اوقات لازم است که حتماً پلتفرم درستی را انتخاب کنید تا بتوانید نتیجه خوبی از آن بگیرید. به عنوان مثال گاهی اوقات یک کمپین تبلیغاتی در موبایل خوب جواب می‌دهد؛ دلیل آن هم این است که از مخاطبان شما افرادی هستند که از موبایل استفاده می‌کنند. گاهی اوقات هم کمپین شما در کامپیوتر خوب جواب می‌دهد؛ باز هم دلیل آن، این است که مخاطبان شما افرادی هستند که از کامپیوتر استفاده می‌کنند. بنابراین باید چهار چوب مناسبی در نظر بگیرید تا بتوانید یک کمپین عالی برگزار کنید.

  1. تولید محتوای منحصر به فرد و جذاب

در این مرحله شما باید یک محتوای جذاب و منحصر به فرد که بتواند نظر کاربران را جلب کند، تولید کنید. محتوای تولید شده باید کاملاً هم راستای اهداف شما باشد و بتواند مخاطب را با هدف شما درگیر کند! از طرف دیگر، این محتوا باید به گونه ای تولید شود که نه تنها بتوانید هدف اصلی شما را محقق سازد، بلکه اهداف کوچک دیگری را هم فراهم کند. بنابراین تولید محتوا بخش بسیار مهمی از تبلیغات همسان است و باید به آن اهمیت زیادی داده شود!

  1. انتشار محتوای تولید شده

پس از تولید محتوای مربوط به تبلیغات همسان، زمان به انتشار محتوای تولید شده می‌رسد! تا اینجای کار تمام مقدمات لازم برای تبلیغات همسان را ایجاد کرده اید و اکنون زمان انتشار آن می‌رسد. شما در این مرحله باید به دنبال بستری مناسب برای انتشار محتوای تولید شده بگردید که این بستر کاملاً بستگی به محتوای شما دارد. در واقع بستر مناسب، بر اساس روش تبلیغات همسان انتخاب شده است و اگر به درست اجرا شود، می‌تواند کمک زیادی به شما کند تا اهداف خود را محقق سازید.

  1. اندازه‌گیری و تحلیل کمپین تبلیغات همسان

پس از انتشار محتوای مربوط به تبلیغات همسان، کمپین شما اجرا شده است! در این مرحله باید بررسی کنید و ببینید که کمپین شما چگونه در حال اجرا شدن است. اگر مشکلی وجود دارد، سریعاً آن را رفع کنید؛ حتی اگر مشکل بزرگ است، کمپین خود را متوقف کنید و پس از بهینه سازی آن، مجدداً آن را اجرا کنید. پس از اجرای کامل کمپین تبلیغات همسان هم زمان اندازه‌گیری و تحلیل آن می‌رسد! مواردی که باید در این مرحل بررسی کنید، تعداد کاربرانی که محتوای شما را دیده‌اند، زمان ماندگاری آن‌ها در صفحه تبلیغات،  نرخ کلیک، نرخ تبدیل، میزان تعامل و نرخ کلیک هستند که به شما کمک می‌کنند ببینید کمپین شما به خوبی اجرا شده است یا خیر! هر چقدر تبلیغات شما تاثیرگذارتر باشد، کمپین شما هم موفق‌تر بوده است.

  1. بهینه‌سازی کمپین و اجرای مجدد آن

این کمپین تنها کمپین شما نیست و مجدداً هم نیاز به برگزاری کمپین دارید! پس از تحلیل کمپین خود زمان آن می‌رسد که کمپین را بررسی و بهینه‌سازی کنید تا در کمپین های بعدی خود بتوانید کمپین بهینه‌تر و بهتری داشته باشید. بهینه‌سازی کمپین به دو مرحله تبدیل می‌شود که عبارتند از:

  • بهینه‌سازی کمپین در هنگام اجرای آن: در این مرحله شما هنگام اجرای کمپین نیاز به بهینه‌سازی کمپین خود دارید که گاهی اوقات نیاز به متوقف کردن کمپین خود دارید.
  • بهینه‌سازی کمپین برای اجرای بهتر کمپین‌های بعدی: در این مرحله شما پس از پایان کمپین، آن را بهینه‌سازی می‌کنید تا بتوانید کمپین‌های بعدی خود را به شکلی بهتر اجرا کنید. در این مرحله شما نواقص و کاستی‌های کمپین قبلی را بررسی می‌کنید و کمپین خود را به صورت کاملاً قدرتمند جلو می‌برید.

با استفاده از این 8 مرحله به راحتی می‌توانید کمپین تبلیغاتی خود را اجرا کنید و بهترین نتیجه را از آن بگیرید! البته ممکن است مراحل فرعی دیگری هم به بهبود کمپین شما کمک کند اما مراحل اصلی اجرای کمپین تبلیغات همسان همین مواردی هستند که در این بخش به بررسی کامل آن‌ها پرداختیم.

نتیجه گیری

تبلیغات همسان یکی از انواع تبلیغات اینترنتی است که با استفاده از آن می‌توانید کسب‌وکار اینترنتی خود را تبلیغ کنید! مهم‌ترین مزیت تبلیغات همسان این است که حس تبلیغاتی بودن به کاربران نمی‌دهد و در نهایت، می‌توانید بازخورد بسیار خوبی برای شما داشته باشد. تبلیغات همسان انواع مختلفی دارید و هر یک از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارد! در این مقاله به بررسی کامل تبلیغات همسان، مزایای و معایب آن، روش‌های اجرای آن و در نهایت 8 گام مهم در زمینه اجرای آن پرداختیم! اگر سوالی دارید، می‌توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *