اگر می‌خواهید صفحه‌ی کاری شما در اینستاگرام پیشرفت کند، تنها نباید به گذاشتن پست‌های مفید بسنده کنید و حتما استوری‌ها را جدی بگیرید. این روزها، استوری‌های اینستاگرام اگر از پست‌ها مهم‌تر نباشند می توانیم بگوییم به همان اندازه اهمیت دارند.

ما هم در ادامه قصد داریم کمکی به شما کرده و چند ایده جالب برای جذاب‌تر کردن استوری‌های اینستاگرام را به شما معرفی کنیم. پس همراه ما باشید و اگر ایده‌ای متفاوتی دارید، آن را در بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

ایده‌های طراحی استوری اینستاگرام

  1. تغییر رنگ پس زمینه، هماهنگ با عکس

اگر پستی در استوری خود می‌گذارید یا می‌خواهید عکسی را پست کنید که رنگ پس زمینه استوری مشخص است، بهتر است آن رنگ را با عکس هماهنگ کنید. برای این کار به ابزار نقاشی در بالای صفحه رفته و سپس ابزار رنگ را انتخا کنید. در بخشی از عکس که رنگ آن را مد نظر دارید برای چند لحظه لمس طولانی کنید، می‌بینید که پس زمینه تصویر به آن رنگ در می‌آید.

با استفاده از رنگ مشابه، ترکیب بهتری به استوری خود خواهید داد.

  1. پنهان کردن پست در استوری

اگر پست جدیدی گذاشته‌اید و می‌خواهید آن را در استوری به صورت پیش نمایش قرار داده و کاربران خود را کنجکاو برای دیدنش کنید، ابتدا آن را در استوری قرار داده و آنقدر بزرگ کنید که کل استوری را بپوشاند. حالا با ابزار کشیدن یک رنگ کامل انتخاب کنید و کل صفحه را با رنگ بپوشانید.

حالا به سراغ پاک کن بروید و هر جایی از صفحه که را خواستید با هر طرحی، پاک کنید تا نمایی از پست نمایش داده شود. در کنارش متن مورد نظر خود را مثل: “اگر می‌خوای ببینی کجاست، روش بزن” بنویسید و تمام!

خیلی اوقات حس کنجکاوی کاربران، آن‌ها را به سمت پست شما می‌کشاند.

  1. اضافه کردن افکت به ایموجی‌ها

شاید به این فکر نکرده باشید که می‌توان افکت‌های نوشتاری را هم به ایموجی‌ها اضافه کرد. کافی است روی ایموجی مورد نظر خود کلیک کرده و افکت مورد نظر خود را از ابزار نوشتن انتخاب کنید.

  1. یک افکت جالب و راحت

در این پست ما افکت‌های پیچیده را آموزش نداده‌ایم و افکت درخشش این بخش اگر چه ساده است اما اگر برای آن وقت بگذارید، می‌توانید خیلی زیباتر از کار ما بسازید. کار نیز خیلی ساده است، با ابزاری که در عکس زیر به شما نشان داده‌ایم، روی خود یک خط زیگزاگ بکشید. البته شما خیلی مرتب و منظم‌تر کار را انجام دهید!

حالا یک پاک کن برداشته و جاهایی که خودتان در تصویر هستید را پاک کنید. البته اگر یک مسیر از خطوط را از روی خود رد کنید، یک افکت سه بعدی بهتر خواهید داشت. در واقع این کار یک روش است و شما استفاده‌های مختلفی از آن می‌توانید ببرید.

  1. ساخت استوری‌هایی که در هر اسلاید کامل می‌شوند

این کار نیز روشی ساده است و شما با استفاده از یک عکس و استیکرهای مختلف، پست خود را کامل می‌کنید. برای مثال ما در استوری زیر سه نوشته قید کرده‌ایم و در هر استوری یک بخش از نوشته را آورده‌ایم اما شما می‌توانید از استیکر یا حتی اضافه کردن عکس‌های جدید که در بخش بعدی توضیح می‌دهیم، استفاده کنید.

برای انجام این کار، قبل از این که استوری را پست کنید آن را سیو کرده، استوری را بگذارید، به استوری سیو شده برگشته و سپس بخش جدید را اضافه کنید. این کار را برای هر چند بار که می‌خواهید، تکرار نمایید.

ایده‌های عکاسی در استوری اینستاگرام

  1. استفاده از دو عکس در استوری اینستاگرام

خیلی اوقات استفاده از دو عکس، می‌تواند جذابیت بیشتری به استوری شما بدهد. اگر در لیست استیکرهای خود گزینه اضافه کردن عکس را طبق گیف زیر داشته باشید، که خیلی راحت می‌توانید این کار را انجام دهید:

در غیر این صورت کاربران iOS می‌توانند از شیوه‌ی کپی پیست استفاده کنند به این ترتیب که عکس مورد نظر خود را روی استوری اضافه می‌کنند و سپس به گالری رفته، هر عکسی که می‌خواهند باز کرده و سپس آن را به شیوه‌ی زیر کپی و سپس در استوری پیست خواهند کرد.

برای اندرویدی‌ها هم یک روش جالب وجود دارد و آن هم با استفاده از کیبورد SwiftKey است. ابتدا این کیبورد را دانلود کنید. بعد از اجرا طبق آموزش پیش رفته و با زدن روی Enable SwiftKey سوییچ این کیبورد را روشن کنید.

حالا در استوری اینستاگرام بعد از این که عکس اول خود را اضافه کردید، ابزار نوشتن را باز کنید.

در کیبورد روی آیکون استیکر و سپس آیکون عکس بزنید.

در نهایت عکس خود را اضافه کنید. این روش شاید اولین بار به خاطر دانلود کیبورد کمی پیچیده باشد اما بعد از آن شما را راحت خواهد کرد.

  1. استفاده از عکس‌های لایو به عنوان بومرنگ

این کار تنها برای کاربران گوشی آیفون است به این ترتیب که شما عکس‌هایی که به صورت لایو گرفته‌اید را در استوری باز می‌کنید. سپس با لمس طولانی روی آن، می‌بینید که واژه Boomerang رویش نقش می‌بندد.

به همین سادگی عکس خود را به بومرنگ تبدیل کرده‌اید و کافی‌ست آن را پست کنید.

ایده‌هایی برای استفاده از استیکر در استوری اینستاگرام

  1. اشتراک گذاری چند جواب در یک استوری

احتمالا دیده‌اید که بعضی از کاربران چند جواب را بر روی استوری خود به اشتراک می‌گذارند. این کار تنها به روش استیکر جواب و اسکرین شات انجام خواهد شد. به این ترتیب که شما ابتدا یک استوری می‌سازید و سپس از استیکر جواب استفاده می‌کنید.

اسکرین شات را در استوری باز می‌کنید و سپس جواب دیگری را اضافه می‌کنید و این روند را تکرار می‌کنید تا به تعداد مورد نظر خود برسید.

نتیجه کار به شکل زیر خواهد شد.

  1. استفاده از کلیدواژه‌ها در گیف‌های اینستاگرام

گیف‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید اما خیلی اوقات در هزار توی بخش گیف گم شده و به تکرار استفاده از همان گیف‌های قبلی می‌پردازید. بهترین کار استفاده از کلیدواژه‌ها برای پیدا کردن گیف مورد نظر است. برای مثال شما می‌توانید در سایت‌هایی مثل پینترست گیف سرچ کرده و کلیدواژه‌ای مخصوص را پیدا کرده و در استیکر گیف استوری آن را جستجو کنید.

بعضی از کلیدواژه‌های محبوب برای گیف:

  • Latergif
  • The Uncommon Place
  • Happpyal
  • Studiojonesie
  • Rizzprint
  • Gladdest
  • Muchable

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *