در بخش اول این نوشته، 10 مورد از برترین بازی‌های ترسناک را به شما معرفی کردیم اما بازی‌های بیشتری هستند که می‌توان از آن‌ها اسم برد. لیست خودمان را با 10 بازی دیگر ادامه خواهیم داد و می‌دانیم بازی‌های محبوب زیادی از قلم خواهند افتاد، پس اگر بازی محبوب شما در این لیست نیست، نام آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذراید.

SOMA

استودیو Fictional Games بار دیگر با معرفی و انتشار SOMA قدرت خود را در ترساندن مردم نشان داد. بازی در زاویه اول‌شخص دنبال می‌شود و در سال 2017 برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی، سیستم عامل لینوکس و OS X منتشر شده است.

Bioshock

سری Bioshock در سرایش‌های متعددی می‌گنجد که نشان از راوی‌گری استادانه اثر می‌دهند اما بایوشاک روی دیگری نیز دارد که بسیار  ترسناک و دلهره‌آور است! بازی سال 2007 محصول Irrational Games و تحت نام 2K که یکی از موفق‌ترین و تأثیرگذارترین آثار دنیای بازی‌هاست. عنوانی که اگرچه بیشتر با شخصیت‌های ماندگار و دیالوگ‌ها و داستان‌گویی تکرارنشدنی‌اش شناخته می‌شود، اما برای ترساندن بازیکنان و قراردادن آن‌ها در شرایط سخت و ناخوشایند هم کم نمی‌گذارد.

Clive Barker’s Undying

در سال 1920، یک محقق ایرلندی به نام پاتریک گالووِی (Patrick Galloway) راهی یک بنای قدیمی می‌شود که به گفته نزدیکان و افراد مختلف محل وقوع پدیده‌های عجیب و ترسناکی بوده است. همین توضیح مختصر از داستانی نوشته Clive Barker، محل سرمایه‌گذاری الکترونیک آرتس می‌شود و نتیجه نیز ساخت یکی از بهترین بازی های ترسناک و یک اثر خوش رنگ و لعاب و باکیفیت در سبک شوتر اول‌شخص و وحشت و بقا بود.

Condemned: Criminal Origins

Condemned: Criminal Origins یکی از بهترین بازی های ترسناک و سبک بقای اول شخص است که شما را در یک ساختمان متروک به‌همراه تعداد زیادی انسان روانی و دیوانه رها می‌کند. این بازی از شما می‌خواهد تا در نقش یک افسر و کارآگاه به‌ بررسی صحنه جرمی فجیع و عجیب بپردازید. ایتن که یک فرد با سابقه و باتجربه است به همراه همکارانش باید رد یک قاتل سریالی را بزند که احتمالاً جایی در این ساختمان هزارتو مانند حضور دارد.

Slender: The Eight Pages

در سال 2012 شاهد عرضه یکی دیگر از بازی های خوب ترسناک و سبک وحشت و بقا بودیم. بازی Slender: The Eight Pages برای رایانه‌هاش شخصی و پلتفرم OS X منتشر شد و هنوز هم یکی از معروف‌ترین بازی‌هایی است که خاطرات ترسیدن بازیکنان بسیاری را رقم زده. در این اثر بازیکنان باید در محیطی تاریک، سرد و مخوف به دنبال هشت یادداشت مختلف بگردند و البته در عین حال از دست تنها رفیق حاضر در تمام نقشه بازی یعنی اسلندر من فرار کنند که در زمان خودش برای بسیاری تبدیل به کابوسی وحشتناک شده بود. تجربه سروکله زدن با دیوانه‌ای مثل اسلندرمن که در تاریکی می‌خزد و نگاهتان می‌کند، آن هم زمانی که در آن تاریکی به سختی او را می‌بینید برای عاشقان ترسیدن یک کابوس دوست‌داشتنی است!

P.T

P.T در واقع یک دموی منتشر شده از طرف کونامی بود که در سال 2014 به‌دست عده زیادی از بازی‌بازان رسید و نوید یک اثر جدی در سبک وحشت را می‌داد که هنوز هم برای بسیاری از بازیکنان، ترسناک‌ترین تجربه زندگی‌شان شمرده می‌شود. هیدئو کوجیما در این دموی هرچند کوتاه به‌همراه گیلرمو دل تورو استعدادهای کلانش را در ترسیدن و ترساندن نشان داد.

Resident Evil 7

کپکام با بازی Resident Evil 7 از یک فرمول جدید برای معرفی سری رزیدنت اویل استفاده کرد و نتیجه به‌قدری خوش و وحشتناک بود که کمتر کسی فکرش را می‌کرد. حالا آن انیمیشن اول‌شخص بازشدن درها در عناوین کلاسیک سری شغلشان را از پاره‌وقت، به تمام وقت تغییر داده بودند و تجربه این بازی در زاویه دید اول‌شخص به‌همراه تغییرات مناسبی که در مکانیک‌ها و گیم‌پلی بازی رخ‌نمایی می‌کردند، Resident Evil 7 را به یکی از بازی های ترسناک به‌یادماندنی تاریخ تبدیل کردند.

Layers Of Fear

بازی مطرح Layers Of Fear در ترکیبی موفق از سینما و ادبیات شما را در نقش یک هنرمند با مشکلات روانی قرار می‌دهد که در خانه‌ای غیرعادی برای ثبت اثر هنری خود به چاهی تاریک کشیده می‌شود. این اثر یکی از بازی های ترسناک استودیو بلوبر تیم است که پر شده از معماهای مختلف، پر راز و البته لحظه‌هایی فراواقعی که در مرز واقعیت و رویا، و توهم و خیال مدام جابه‌جا می‌شود. بازی Layers of Fear از این حیث یک بازی ترسناک روان‌شناختی است که در آن، باید از این توهم واقعیت و واقعیت توهمی جان سالم به در ببرید. حضور در یک خانه ناامن، با اینچنین مشکلاتی، مخصوصاً برای کسانی که طرفدار حل معما در بدترین شرایط هستند (!) قطعاً ارزش تجربه کردن را دارد.

Until Dawn

در عناوین انحصاری پلی استیشن 4، بازی Until Dawn به‌طرز قابل توجهی متفاوت نشان می‌داد. عنوانی که برپایه انتخاب‌ها و تصمیمات بازیکن برای شخصیت‌های متعدد بازی، نتایج مختلفی ارائه می‌دهد و همین موضوع استرس تجربه این اثر را دوچندان می‌کند. بازی Until Dawn یکی از بازی های ترسناک PS4 است که ترسی خالص را به مخاطب منتقل می‌کند. ترسی که که پرشده از جامپ‌اسکرها و عادات هرباره آثار ترسناک و مهم‌تر از همه، الهامات فراوان از فیلم‌های موفق تاریخ سینما.

Alan Wake

عنوان تحسین شده استودیو سرگرمی‌های رمدی که همانند بازی اخیرشان، Control، به‌واسطه فضاسازی سورئال و داستان‌گویی با محیط، رگه‌هایی شدید از ترس را به قلب بازیکنان راه می‌دهد و یکی از بازی های ترسناک خوب تاریخ محسوب می‌شود. بازی Alan Wake روایت‌گر داستان نویسنده‌ای با همین نام است که سعی دارد همسر گمشده‌اش را در شهر Bright Falls نجات دهد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *