گوگل موتور جستجویی است که تقریباً هر کسب و کاری به آن اهمیت می دهد. چرا که سئو یکی از بهترین کانال های بازاریابی محسوب می شود و گوگل بزرگ ترین موتور جستجوی دنیا است. بنابراین احترام به قوانین گوگل برای هر کسب و کار کوچک و بزرگی واجب است! چرا که اگر احترام نگذارید، تنبیه شده و در صفحات اول نتایج جستجوی گوگل قرار نخواهید گرفت. یکی از مسائل بسیار مهمی که در سئو به چشم می خورد، رقص گوگل یا گوگل دنس است. گوگل دنس یکی از مسائل مهمی است که اگر به آن توجه نکنید، نمی‌توانید از آن به درستی عبور کنید.

در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل گوگل دنس بپردازیم تا ببینید که این مفهوم که از سمت گوگل معرفی شده است، دقیقاً چیست و چرا باید به آن احترام گذاشت. به خصوص که اگر شما سایتی تازه تاسیس دارید، حتماً این مقاله را بخوانید تا بتوانید بهترین نتایج را کسب کنید.

رقص گوگل چیست؟

اگر در حوزه سئو فعالیت می کنید یا در حال یادگیری سئو برای بهبود سئو کسب و کارتان هستید، یکی از مفاهیم که قطعاً با آن روبرو می شوید رقص گوگل است. البته سوال اساسی که در مورد سئو و پیش از هر سوال دیگری پیش می آید، این است که سئو چیست و چگونه رتبه بندی سایت ها انجام می شود. ما قصد پاسخ به این سوال را نداریم و اگر می خواهید این مورد را یاد بگیرید، می توانید در پرشین تولز محتوای مرتبط با آن را بخوانید. اما اگر این سوال برایتان پیش آمده است که رقص گوگل چیست و چگونه روی سایت شما تاثیر می گذارد، در این بخش به بررسی آن می پردازیم.

واقعیت این است که گوگل برای رتبه بندی سایت های مختلف از الگوریتم های مختلفی استفاده می کند! در واقع هر کدام از این الگوریتم ها قوانین خاص گوگل هستند که باید رعایت کنید. هر سایتی که این قوانین را بهتر رعایت کرده باشد، رتبه بهتری در صفحه نتایج گوگل دریافت می کند. رقص گوگل مفهومی است که در سال 2003 توسط گوگل معرفی شد! این مفهوم به این معنی است که سایت ها رتبه بندی می شوند و جابجایی رتبه ها در بازه زمانی 3 تا 5 روز اتفاق می افتد. در واقع گوگل رتبه شما را جابجا می کند تا ببیند که رفتار کاربران با صفحات و سایت های مختلف چگونه است. بر اساس رفتار کاربران، در نهایت رتبه سایت شما را تثبیت می کند و تا زمانی که الگوریتم یا قوانین جدیدی توسط گوگل ارائه نشود، احتمالاً در آن جا باقی خواهید ماند.

اما هدف گوگل از رقص گوگل چیست؟ هدفش این است که ببیند کاربران با کدام صفحه رفتار بهتری دارند. هر چقدر رفتار یک کاربر با یک صفحه بهتر باشد، مشخص می شود که آن صفحه توانسته نیاز کاربران را بهتر پاسخ دهد. در واقع آن صفحه دارای اطلاعات ارزشمندی است که با استفاده از آن می تواند نظر کاربران را جلب کند. پس گوگل دنس بسیاری از سایت ها را شامل می شود و چاره ای نیست جز آن که از آن عبور کنید. شاید کمی زمان نیاز داشته باشید اما در نهایت به رتبه واقعی که باید بگیرید، خواهید رسید.

رقص گوگل را می توان یکی از الگوریتم های گوگل دانست؟

گاهی اوقات رقص گوگل به عنوان یک الگوریتم کامل گوگل شناخته می شود! اما آیا واقعاً گوگل دنس یک الگوریتم گوگل است؟ واقعیت این است که نمی توان رقص گوگل را یک الگوریتم گوگل دانست. چرا که این مسئله ویژگی های کامل یک الگوریتم را ندارد و نمی توان چنین عنوانی برای آن در نظر گرفت. البته که رقص گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد و نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد. البته گاهی اوقات بهتر است آن را جزئی از قوانین یا الگوریتم های گوگل در نظر گرفت. چرا که اگر چنین نباشد، ممکن است جدی گرفته نشود.

البته باز هم برخی از متخصصان سئو آن را به عنوان یک الگوریتم ساده در نظر می گیرند که باید جدی گرفته شود! با این وجود برخی دیگر می گویند که ویژگی های یک الگوریتم کامل را ندارد. چیزی که مهم است، این نیست که آیا یک الگوریتم است یا نه. بلکه چیزی که مهم است این است که باید برای آن ارزش و اهمیت زیادی قائل شد. اگر بتوانید به خوبی از زمانی که صفحات شما دچار رقص گوگل هستند عبور کنید، می توانید رتبه های خوبی بگیرید.

چرا رتبه های سایت ما در حال بالا و پایین شدن هستند؟

موتورهای جستجو در حال رتبه بندی میلیون ها سایت هستند و این موضوع حتی در ذهن ما هم مشکل است! چه برسد که گوگل در حال رتبه بندی واقعی است و به هر سایت رتبه مشخصی می دهد. یکی از مهم ترین سوالاتی که وجود دارد، این است که چرا گوگل در حال بالا و پایین کردن سایت ما است! آیا مشکلی با ما دارد یا در حال تلاش برای انجام بهترین رتبه بندی سایت ها است؟ قطعاً گوگل مشکلی با سایت ما یا سایت های دیگر ندارد. چرا که اگر مشکلی داشته باشد سایت بالا و پایین نمی شود، بلکه جریمه می شود و فقط به رتبه های پایین تر می رود.

رتبه بندی دقیق میلیون ها سایت توسط گوگل بسیار سخت است! در هر حوزه ای هزاران سایت وجود دارد که گوگل باید سعی کند بهترین محتوا را به کاربرانی که یک کلمه کلیدی خاص را جستجو می کنند، نمایش دهد. پس این موضوع کار ساده ای نیست و به همین دلیل است که گوگل در حال تلاش برای آن است. اگر سایت شما در حال بالا و پایین شدن است، به این معنی است که گوگل هنوز در حال تلاش است تا میان سایت شما و سایت های دیگر رتبه بندی درستی انجام دهد. زمان دقیقی هم برای این موضوع وجود ندارد و ممکن است چند هفته طول بکشد. شما می توانید از رقص گوگل به عنوان آب گل آلود نگاه کنید و از آن ماهی بگیرید! در واقع قله را فتح کنید و بهترین نتیجه را بگیرید.

چرا باید به گوگل دنس اهمیت داد؟

با توجه به این که رقص گوگل ممکن است برای هر سایتی پیش بیاید و هیچ راه حلی رهایی از آن نیست، پس چرا باید به آن اهمیت داد؟ واقعیت این است که بالا و پایین شدن رتبه سایت ها ممکن است فروش روزانه یک سایت را ده ها میلیون تومان کاهش دهد. حال اگر رتبه کاهش پیدا کند و دیگر بالا نیاید، ممکن است درآمد یک سایت بسیار کمتر از درآمد قبل آن شود. همچنین گاهی اوقات کاربران فکر می کنند که این بالا و پایین شدن سایت به منزله مشکلی در سایت یا محتوا است. به خصوص که اگر با رقص گوگل آشنا نباشند و کاهش رتبه را به معنای وجود مشکل بدانند.

این موضوع که چرا باید به رقص گوگل اهمیت داد، به این دلیل است که با آن آشنا باشید و نگرانش نباشید. البته منظور ما این نیست که منزوی نشسته و هیچ کاری انجام ندهید! بلکه باید با تولید محتوا اصولی، ایجاد صفحاتی که برای کاربران ارزشمند هستند و همچنین لینک سازی طبیعی به رشد سایت کمک کنید. به این موضوع فکر کنید که اگر بتوانید از این اوضاع به بهترین شکل ممکن خارج شوید، بهترین نتایج برای شما حاصل می شود و این یعنی برگ برنده در دست شما خواهد بود.

عملکرد رقص گوگل چگونه است؟

اکنون که با مفهوم کلیدی رقص گوگل آشنا شدید، احتمالاً این سوال برایتان پیش می آید که خب چطور گوگل صفحات سایت ما را می رقصاند! شاید به عنوان یک کاربر با خودتان بگویید که زمان جستجوی یک کلمه کلیدی معمولاً نتایج مشابه است و کمتر در آن تغییرات دیده می شود. درست است! رقص گوگل در واقع شامل همه صفحات و سایت ها نمی شود. بلکه تنها بخشی از نتایج جستجوی گوگل تغییر می کند تا رفتار کاربران بررسی شود. بنابراین این سوال اهمیت زیادی دارد که عملکرد رقص گوگل چگونه است و نتایج آن چطور نمایش داده می شود؟

هنگامی که شما یک محتوای جدید در سایت خود منتشر می کنید، در واقع یک صفحه جدید در سایت خود ایجاد می کنید. این صفحه جدید علاوه بر محتوای متنی، محتوای دیگر هم دارد. همچنین ویژگی های دیگری هم دارد که شما متوجه آن نیستید؛ ویژگی هایی مانند قدرت صفحه و لینک هایی که به آن صفحه داده شده است. از طرف دیگر، آن صفحه ممکن است برای کاربران مفید و ارزشمند باشد یا حتی نباشد! این مسئله از روی رفتار کاربران مشخص می شود. در واقع هنگامی که کاربر وارد آن صفحه می شود، رفتار خاصی دارد. مثلاً ممکن است آن را بخواند یا صفحه را بسته و سایت را ترک کند.

تعداد کلیک های دریافتی و همچنین رفتار کاربران بعد از ورود به سایت تعیین کننده همان چیزهایی هستند که گوگل با کمک رقص گوگل بررسی می کند. نتایجی که به دست می آید، با سایت مشابهی که قبلاً در همین رتبه بوده است بررسی می شود. نتایج هر کدام بهتر باشد، آن سایت در آن رتبه قرار می گیرد. اگر صفحه شما نتواند رضایت کاربران را جلب کند، مجدداً به همان رتبه ای که از قبل داشته است، باز خواهد گشت. بنابراین هنگامی که یک صفحه یا محتوا در سایت خود ایجاد و منتشر می کنید، باید به این فکر کنید که این صفحه می تواند برای کاربران ارزشمند باشد و رفتار خوبی از آن ها بگیرد یا نه. اگر پاسخ مثبت است، به راحتی می توانید صفحه سایت خود را منتشر کنید و بهترین نتایج را از رقص گوگل بگیرید.

گوگل دنس چگونه بر نتایج جستجو تاثیرگذار است؟

چند سالی است که رفتار کاربران در سایت های مختلف از نظر گوگل اهمیت زیادی پیدا کرده است! در واقع گوگل اعتقاد دارد که هر صفحه ای که در سایت شما وجود دارد، برای کاربران است. اگر آن صفحه برای کاربران مفید باشد، یک صفحه ارزشمند است و اگر نباشد، آن صفحه ارزش کمی دارد. البته که این دیدگاه منطقی است؛ چرا که ما هر فعالیتی انجام می دهیم و هر صفحه ای که در سایت ایجاد می کنیم، برای کاربران است. اگر از نظر کاربران آن صفحه ارزش نداشته باشد، در واقع اصلاً ارزشی ندارد و برای گوگل هم ارزشی نخواهد داشت.

در گذشته روش های مختلفی برای رتبه گرفتن وجود داشت! مثلاً یکی از روش ها کیورد استافینگ بود. با وجود آن که صفحه رتبه می گرفت، اما نمی توانست برای کاربران مفید واقع شود. اما اکنون که رفتار کاربران در صفحات سایت مورد بررسی قرار می گیرد، گوگل به راحتی صفحات ارزشمند را از طریق رفتار کاربران پیدا می کند. در گوگل رقص گوگل ابتدا رتبه های خوبی دریافت می کنید و با سایت های مختلفی که قبلاً در آن رتبه قرار داشتند، مقایسه می شوید. هر کدام که کاربران در آن رفتار بهتری داشتند، می تواند گزینه مناسبی باشد که همان رتبه را کسب کند. پس همیشه سعی کنید محتوا و اجزای صفحات سایت شما به طوری باشد که برای کاربران ارزشمند باشد و بتوانید رفتار مثبت آن ها را ببینید.

چگونه بفهمیم یک سایت در دوره رقص گوگل است؟

گوگل دنس شاید در نگاه اول یک مسئله ساده و پیش پا افتاده باشد اما در حقیقت تحلیل های پیچیده ای در حال بررسی است. از آن جایی که گوگل دنس شرایط پیچیده ای را رقم می زند، اهمیت زیادی دارد. پس اجازه بدهید فرآیند آن را به صورت کامل و ساده توضیح دهیم تا ببینید که این مسئله چطور مورد بررسی قرار می گیرد. هنگامی که یک محتوای تازه در سایت ایجاد و منتشر می کنید، آن محتوا در دوره سند باکس گوگل قرار می گیرد. سند باکس گوگل در واقع برای سایت های تازه تاسیس است که گوگل به آن ها اعتماد کمتری دارد! بنابراین سعی می کند تا با کمک سند باکس سایت های واقعی و معتبر را شناسایی کند و در لیست نتایج جستجو قرار دهد.

سایت هایی که در دوره سندباکس قرار می گیرند، شاهد بالا و پایین شدن رتبه های خود هستند. در چنین شرایطی ممکن است شک کنید که دچار جریمه گوگل شده اید یا گوگل در حال رقصاندن رتبه شما است. همچنین اگر شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، متوجه نمی شوید که این رتبه واقعی است یا امکان دارد به صفحات دیگر منتقل شوید. در واقع شک و شبهات زیادی برای شما پیش می آید که واقعاً هم نمی توان به آن پاسخ درستی داد. بنابراین اگر شما شک کردید که رتبه واقعی کسب کرده اید یا دچار رقص گوگل هستید، می توانید در بازه چند روزه سایت خود را مورد بررسی قرار دهید.

اگر سایت شما در یک بازه چند روزه دچار تغییرات رتبه فراوانی شد، باید بدانید که رقص گوگل گریبان شما را گرفته است. همچنین اگر محتوای خیلی خوبی منتشر کردید و مشکلات سایت خود را بهینه کردید، اما رتبه خوبی نگرفتید یا این که نوسان شدیدی داشتید، می توانید حدس بزنید که دچار رقص گوگل هستید. تقریباً هیچ راهی وجود ندارد که با اطمینان کامل بگویید دچار رقص گوگل شده اید و همه چیز بر اساس مشاهدات است. اما معمولاً سایتی که رتبه اش مدام بالا و پایین می شود، هیچ دلیلی جز رقص گوگل ندارد و تقریباً می تواند مطمئن بود.

اگر با مسئله رقص گوگل روبرو شدیم، چکار کنیم؟

یکی از مهم ترین مسائلی که باعث نگرانی و سردرگمی کسب و کارها می شود، تغییر رتبه صفحات سایت است. گاهی اوقات این تغییرات رتبه به قدری زیاد است که اصلاً نمی دانید چه کار باید کنید! حتی ممکن است فکر کنید که تلاش های شما بی فایده است اما واقعیت این است که این مسئله درست نیست. تلاش های شما بی فایده نیست، تنها دچار رقص گوگل شده اید. در چنین شرایطی بهتر است دست به کار شوید و محتوای ارزشمند تولید کنید. تولید محتوای ارزشمند، با کیفیت و منحصر به فرد تنها راه حلی است که می تواند به شما کمک کند تا در رتبه های اول باقی بمانید.

در واقع رقص گوگل این طور نیست که شما را بالا بیاورد و دیگر پایین نروید! بلکه همان طور که سریعاً بالا می آیید، همان طور هم ممکن است دچار افت رتبه شوید. پس بیکار ننشینید! گاهی اوقات برخی افراد می گویند که بهتر است هیچ کاری انجام ندهید که دچار افت رتبه شدید تر نشوید. این موضوع درست نیست و بلکه باید دست به فعالیت بزنید. لینک سازی با کیفیت می تواند کمک بسیار زیادی به شما کند. مثلاً شما می توانید اقدام به خرید رپورتاژ آگهی با کیفیت کنید تا لینک سازی های با کیفیت به شما کمک کند تا رتبه خوبی بگیرید.

رقص گوگل چقدر می تواند سایت ما را تحت تاثیر قرار دهد؟

اگر با مفهوم رقص گوگل آشنا شده اید که قطعاً همین طور است، حتماً نگرانی های شما بابت آن بیشتر می شود. الگوریتم رقص گوگل نصیب همه سایت ها می شود و هیچ چاره ای برای فرار از آن نیست! تنها می توانید با انجام کارهایی شرایط بهتری برای خود بسازید اما نمی توانید از رقص گوگل فرار کنید. چرا که گوگل برای هیچ سایتی که در شرایط یکسان هستند، استثنا قائل نمی شود. حال فرض کنید که هیچ اطلاعات کامل و جامعی هم در مورد رقص گوگل وجود ندارد! ما تنها با عملکرد آن آشنا هستیم اما با این موضوع که چطور چنین اتفاقی برای سایت های مختلف می افتد، هیچگونه آشنایی نداریم. به همین دلیل است که هیچ کار خاصی نمی توان برای آن انجام داد و بهترین کار این است که فعالیت سایت را حتی اگر دچار افت رتبه شدید، ادامه دهید.

بنابراین تمرکز خود را تنها بر روی این موضوع بگذارید که اگر به صفحه اول گوگل رسیدید، چگونه برای مخاطبان خود ارزش ایجاد کنید. البته نباید صفحات خود را به صورت کامل تغییر دهید، بلکه جزییات بیشتری به آن اضافه کنید یا کارهای کوچکی که منجر به بهتر شدن آن می شود انجام دهید. مثلاً می توانید یک ویدیوی چند دقیقه ای به صفحه اضافه کنید! محتوای ویدیویی یکی از محتواهای ارزشمندی است که می تواند به رشد صفحه شما کمک بسیار زیادی کند.

رقص گوگل چقدر طول می کشد؟

یکی از سوالات مهمی که در مورد رقص گوگل پیش می آید، این است که رقص گوگل چقدر طول می کشد! واقعیت این است که زمان مشخصی برای آن وجود ندارد. هدف گوگل این نیست که در مدت زمان مشخصی تصمیم گیری کند، بلکه هدفش این است که بهترین تصمیم را بگیرد. گوگل می خواهد با ارزیابی دقیق رفتارها و رضایت کاربران جایگاه درستی را برای صفحات و سایت های مختلف در نظر بگیرد. پس هیچ محدودیت زمانی برای گوگل وجود ندارد و ممکن است مدت زمان نسبتاً طولانی طول بکشد؛ البته نه آن قدر طولانی که سایت شما چند ماه در حال رقصیدن باشد!

نکته مهمی که در این مورد وجود دارد، این است که اگر به صفحه اول گوگل رسیدید، خیلی خوشحال نشوید! صفحه اول گوگل در زمان رقص گوگل خیلی طولانی نیست و تنها چند روز طول می کشد. ممکن است پس از آن به صفحه چندم گوگل منتقل شوید. در چنین شرایطی هم نباید خیلی ناراحت شوید! تنها چیزی که باید بدانید این است که صفحه سایت شما در حال رقصیدن است و تا زمانی که جایگاه ثابتی پیدا نکرده است، نباید خوشحال یا ناراحت شوید. باید حواستان باشد که رقص گوگل سیستم پیچیده و ناشناخته دارد و شما باید بر روی عملکرد و اقدامات اصولی تمرکز کنید، نه چیز دیگر.

کدام سایت ها بیشتر تحت تاثیر رقص گوگل قرار دارند؟

یکی دیگر از سوالات بسیار مهمی که در مورد رقص گوگل می شود، این است که چه سایت هایی بیشتر درگیر آن می شوند! در بخش های قبلی گفتیم که رقص گوگل خیلی سیستم مشخصی نیست و بسیار هم پیچیده است. هنگامی که یک سیستم ناشناخته باشد، پاسخ دادن به سوالات در مورد آن هم بسیار سخت می شود. اگر بخواهیم پاسخ این سوال را هم بدهیم که چه سایت هایی بیشتر درگیر رقص گوگل می شوند، واقعاً نمی توان پاسخ دقیقی برای آن در نظر گرفت. هیچ چیز معلوم نیست، حتی این که چه سایت هایی بیشتر دچار رقص گوگل می شوند.

با این وجود، می توان تا حدودی پاسخ این سوال را داد! هدف گوگل از رقص گوگل، این است که ببیند صفحات جدید سایت شما نسبت به سایت های دیگر چقدر خوب عمل کرده اند! بنابراین بیشتر به سراغ صفحات جدید سایت شما می رود. همچنین صفحاتی که در آن از کلمات کلیدی جدید استفاده کرده اید هم ممکن است دچار رقص گوگل شوند. گاهی اوقات سایت ها از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند که گوگل متوجه غیر طبیعی بودن آن می شود! چنین سایت هایی هم دچار رقص گوگل می شوند تا گوگل بر اساس رفتار کاربران ببیند که عملکرد آن صفحه چگونه بوده است. در نهایت در مورد آن صفحه تصمیم می گیرد؛ ممکن است صفحه اول گوگل نصیب شما شود یا صفحات چندم گوگل.

رقص گوگل گریبان کدام سایت ها را نمی گیرد؟

یکی دیگر از سوالاتی که برای کاربران در مورد رقص گوگل پیش می آید، این است که آیا ممکن است گوگل سایتی را تحت تاثیر رقص گوگل قرار ندهد؟ پاسخ کاملاً مثبت است. برخی سایت ها وجود دارند که تمام فرآیندهای سئو خود را به خوبی انجام داده اند و هیچ اثری از اشتباه یا سئو کلاه سیاه در آن ها دیده نمی شود. احتمال آن که چنین سایت هایی به رقص گوگل دچار شوند، بسیار بسیار کم خواهد بود. چنین سایت هایی از همان ابتدا رتبه مناسبی می گیرند و نیازی به آزمون و خطای گوگل برای دادن رتبه مناسب به صفحات آن ها نیست.

اگر شما از آن دسته سایت هایی هستید که فکر می کنید اصول سئو را به خوبی رعایت کرده اید، محتوای ارزشمند تولید می کنید و لینک سازی شما کاملاً طبیعی و استاندارد است احتمالاً سایت شما دچار رقص گوگل نمی شود. توجه داشته باشید که گاهی اوقات سایت ها جریمه می شوند و این موضوع با رقص گوگل تفاوت بسیار زیادی دارد! جریمه شدن سایت به این صورت است که سایت در بازه زمانی بلند مدت در رتبه بسیار پایینی قرار می گیرد. در حالی که رقص گوگل برای بازه زمان کوتاه مدت سایت بالا و پایین می شود. پس اگر مدت زمان طولانی است که در رتبه های پایین قرار دارد، حتماً مسئله پنالتی یا جریمه شدن سایت خود را چک کنید.

در دوره رقص گوگل، چگونه در صدر نتایج قرار بگیریم؟

تا الان به بررسی مسائل مختلفی در مورد رقص گوگل پرداختیم! شاید فکر کنید که رقص گوگل همیشه به ضرر شما است اما واقعیت این است که همیشه هم به ضرر شما نیست. به خصوص که اگر سایت شما به هر دلیلی رتبه های خوبی دریافت نمی کند، رقص گوگل یک شانس بزرگ برای شما است. مثلاً ممکن است سایت شما تازه تاسیس باشد که در چنین شرایطی رقابت با سایت های بزرگ تر بسیار سخت خواهد بود. رقص گوگل به شما کمک می کند تا در رتبه های بالاتر قرار بگیرید و بتوانید نظر کاربران را جلب کنید.

حال اگر به رتبه های بالا رسیدید، چگونه توجه گوگل را به خود جلب می کنید؟ پاسخ ساده است. صفحه سایت شما باید به نحوی باشد که تمرکز خود را بر روی مخاطبان و کاربران قرار دهد. اگر تمرکزتان مخاطبان باشد، محتوایی در سایت قرار می دهید که ارزشمند است. هر چقدر محتوای شما کاربردی تر باشد و تجربه بهتری برای کاربران ایجاد کنید، نظر گوگل بیشتر جلب می شود. حال اگر رفتار کاربران در سایت شما مناسب باشد، گوگل متوجه ارزشمند بودن صفحه شما می شود. در نهایت رتبه سایت شما را در رتبه های بالاتر نسبت به قبل قرار می دهد و می توانید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید.

با موج سواری روی رقص گوگل، به شماره یک صفحه نتایج تبدیل شوید!

رقص گوگل همیشه موضوع بدی نیست و گاهی اوقات به سایت ها کمک زیادی می کند! سایت هایی وجود دارند که حتی رسیدن به صفحه اول گوگل را در مدت چند ماه تجربه نمی کنند. در حالی که اگر به رقص گوگل دچار شوند، می توانند به صفحه اول گوگل بیایند. مسئله اصلی این است که گوگل تلاش می کند تا بهترین محتوا را در اختیار کاربران قرار دهید و چاره ای ندارد که سایت های مختلف را در رتبه های مختلف قرار دهد تا رتبه مناسب هر سایت را پیدا کند. به همین دلیل از رقص گوگل استفاده می کند تا بر اساس رفتار کاربران رتبه بندی مناسب برای سایت ها انجام دهد.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *