اگر از گوگل داکس در گوشی‌ اندرویدی استفاده کرده باشید، حتما می‌دانید که بسیاری از ویژگی‌هایی که در نسخه دستکتاپ در دسترس کاربران وجود دارند در نسخه اندروید جایی ندارد و این ضعفی بزرگ برای سرویس پرطرفدار گوگل به حساب می‌آید. اما خبر خوب این که گوگل در حال اضافه کردن بعضی از این قابلیت‌ها در نسخه اندروید بوده و قرار است در آینده، گوگل داکس و گوگل درایو، با تمامی امکانات خود در گوشی‌ها حضور داشته باشند.

تغییرات نسخه اندروید گوگل درایو و گوگل داکس

ماه گذشته گوگل از تغییرات جدیدی که قرار است روی گوگل درایو و گوگل داکس ارائه کند، رونمایی کرده که مهم‌ترین آن‌ها در نسخه اندروید انجام می‌شود و بسیاری از امکاناتی که قبلا در این نسخه در دسترس نبودند، برای کاربران گوشی‌های هوشمند ارائه خواهند شد و تجربه استفاده از این ابزارها را برای آن‌ها بهتر خواهند کرد.

اما قبل از هر چیز، یکی از امکانات جدیدی که به گوگل درایو اضافه می‌شود، رابط کاربری بهینه شده آن برای دستگاه‌های تاشو اندرویدی است. این امکان شامل پیش نمایش فایل‌ها، برنامه‌های مختلف تحت گوگل درایو و بهینه شدن رابط کاربری در هر دو حالت باز و بسته بودن گوشی می‌شود.

برای مثال، آیکون‌های کنترل برنامه در حالت بسته به پایین صفحه رفته و در حالت باز به سمت چپ می‌روند و اگر در حالت باز، شما گوشی را به شکل عمودی نگه دارید، دوباره آیکون‌ها به پایین صفحه منتقل می‌شوند تا فضای بیشتری در خود صفحه برای کار کردن داشته باشید.

دومین تغییر بزرگ، مربوط به صفحه بندی گوگل داکس است که در نسخه اندروید کاملا عوض شده و کاملا شبیه به نسخه وب شده است. از زمانی که این آپدیت در دسترس تمامی کاربران قرار بگیرد، هر بار که برگه‌ای جدید برای تایپ باز کنید، از پیش صفحه بندی شده که تا حد زیادی کار با این ابزار را برای کاربران اندرویدی راحت می‌کند. با ارائه این به روز رسانی، ابزارهای در دسترس کاربرانی که به صورت تحت وب از گوگل داکس استفاده می‌کردند نیز در همان حالت پیش‌فرض در نسخه اندروید نیز موجود خواهند بود.

تاثیر تغییرات گوگل درایو و گوگل داکس بر کاربران اندرویدی

گوگل به روز رسانی جدید را بر روی سرورهای خود اعمال کرده است اما مثل همیشه، این به روز رسانی‌ها به مرور برای تمامی کاربران فعال خواهد شد. اگر یکی از مدلهای گوشی‌ تاشو را دارید، قابلیت‌های جدید رابط کاربری گوگل برای این گوشی‌ها، تغییرات ماهوی و بسیار خوبی را به وجود آورده است که استفاده از این سرویس آنلاین گوگل را بسیار بهتر می‌کند. خیلی از کاربران اندروید به طور کلی به خاطر کمبودها و مشکلات نسخه اندروید به سراغ برنامه‌های جایگزین می‌رفتند، اما حالا با امکانات جدید، حتی می‌توانید، اسناد خود را نیز بر روی گوشی اندرویدی خود تایپ و ویرایش کنید.

دیگر تغییرات گوگل درایو در نسخه جدید

گوگل درایو و محصولات مرتبط با آن مثل گوگل داکس یا گوگل شیت، به صورت مداوم در حال تغییر هستند و در هر به روزرسانی، رابط کاربری و امکانات آن‌ها تغییراتی را به خود می‌بینند. در نسخه جدید، ظاهر ساده و مینیمال این برنامه‌ها و خود گوگل درایو، کمی ساده‌تر هم شده است و به گفته گوگل، عملکرد کل سیستم نیز سریع‌تر شده.

یکی از تغییرات مهم در زمینه نظر گذاری در اسناد به وجود آمده که حالا شما جدا از امکان گذاشتن نظر، پاک کردن و پست نظرهای مختلف بر روی اسناد، امکان ویرایش نظری که گذاشته‌اید را نیز خواهید داشت. این مورد یکی از موارد مورد علاقه کاربران بود و از زمان ارائه امکان نظر گذاری، نبود آن حس می‌شد.

همچنین با این که قابلیت‌های مهم و اصلی برنامه، تغییرات زیادی نکرده‌اند، اما مکان‌ آن‌ها در منو تغییراتی داشته است. مثلا تاریخچه تغییرات که به صورت آیکون ساعت نشان داده می‌شود به سمت راست بالای تصویر منتقل شده. پس اگر در پیدا کردن بعضی از قابلیت‌ها دچار مشکل شدید، دنبال آن گشته یا روی اینترنت مکان جدیدش را جستجو کنید، مطمئن باشید، قابلیت مد نظرتان پاک نشده است!

همچنین در خود گوگل درایو نیز تغییراتی مثل امکان جستجو بر اساس پارامترهای جدید همچون صاحب فایل یا آخرین تغییرات اضافه شده و انجام تغییرات همزمان روی چندین فایل نیز بهبود پیدا کرده است. در مجموع به روزرسانی جدید گوگل، از جمله بهترین تغییراتی بوده که گوگل در طی ماه‌های اخیر در گوگل درایو و به نفع کاربران اعمال کرده است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *