با تصمیم ایلان ماسک، صاحب بخش عمده‌ای از سهام توییتر، از این به بعد این شبکه اجتماعی محبوب با نام X شناخته خواهد شد و لوگوی آن نیز چندی پیش به صورت کامل تغییر کرد. خیلی‌ها وقتی ابتدا این خبر را شنیدند، فکر می‌کردند که شاید ایلان ماسک در این باره شوخی کرده است، اما او ثابت کرده که همیشه ایده‌های عجیب و بعضا غیر ممکن خود را هم عملی کرده است، چه برسد به تغییر لوگوی یک شبکه اجتماعی!

تبدیل لوگو توییتر به حرف X

ایلان ماسک گفته بود که برند توییتر به‌زودی تغییر می‌کند و به‌تدریج باید با همه پرنده‌ها خداحافظی کنیم. حالا لوگوی جدید این شبکه اجتماعی ابتدا روی اکانت خود ایلان ماسک و درنهایت روی اکانت رسمی توییتر قرار گرفته است تا روند خداحافظی با پرنده آبی رسماً آغاز شود.

درحال‌ حاضر افزون بر لوگوی X که روی تصویر پروفایل صفحه توییتر دیده می‌شود، نام این اکانت هم به X تغییر کرده و اکانت‌های زیرمجموعه سازمان توییتر هم به‌جای لوگوی پرنده آبی، با لوگوی X دیده می‌شوند. البته هندل یا نام کاربری این اکانت همچنان Twitter باقی مانده است. به گفته ایلان ماسک، لوگوی جدید X درحال‌حاضر روی ساختمان مرکزی این شرکت در سان‌فرانسیسکو هم به نمایش درآمده است و در تصویر آن را در ادامه مشاهده می‌کنید.

روند تغییر لوگو توییتر

X.com یک بانک آنلاین اولیه بود، این شرکت در ابتدا توسط ایلان ماسک و گرگ کولی تامین مالی شد. آنها بعداً سرمایه‌گذاری‌های ماسک، تسلا و اسپیس ایکس را تأمین کردند.

مشارکت ماسک با نام تجاری “X” در سال 1999 آغاز شد، زمانی که او برای اولین بار شرکت را تاسیس کرد. با این حال، نتوانست به یک شرکت مستقل تبدیل شود و بعداً بخشی از Paypal شد. ماسک از حرف X در شرکت فضایی اسپیس ایکس و به عنوان بخشی از چندین نام مدل خودروی تسلا استفاده کرده است. تغییر برند توییتر به این معنی است که بعد از 30 سال، این شخصیت بالاخره یک برند مستقل خواهد بود.

ماسک در ماه مارس با تاسیس X Corp به عنوان شرکت مادر توییتر، راه را برای تغییر نام تجاری توییتر هموار کرد. این تغییر نام تجاری بخشی از چشم انداز ماسک برای ایجاد یک “برنامه فوق العاده” با عملکردهای متعدد، از جمله خدمات مالی، در بستر رسانه های اجتماعی بود. در ماه آوریل، توییتر ویژگی جدیدی را معرفی کرد که به کاربران اپلیکیشن اجازه می‌دهد از داخل اپلیکیشن به بازارهای ارزهای دیجیتال و سایر خدمات بازار مالی دسترسی داشته باشند.

دوران تصدی ماسک به عنوان رئیس توییتر از همان ابتدا بحث برانگیز بود. اما برنامه های او برای تبدیل توییتر به یک پلتفرم مالی مدت ها قبل از خرید شروع شد. ماسک در مصاحبه اخیر خود تکرار کرد که انگیزه اصلی تغییر نام تجاری به X، ایجاد یک «اپلیکیشن هر چیزی» است، مفهومی که در چین بسیار محبوب است. برنامه های کاربردی رسانه های اجتماعی چینی مانند وی چت نه تنها برای تماس های متنی و ویدیویی استفاده می شوند، بلکه مقرراتی برای پرداخت قبوض، رزرو تاکسی، رزرو رستوران و انجام سایر فعالیت های مالی بدون خروج از برنامه نیز دارند.

ماسک گفت که اگر به درستی انجام شود، X می تواند به یک پلتفرم مالی محبوب برای بانکداری، پرداخت ها و داده ها تبدیل شود و به مرور زمان به «نیمی از سیستم مالی جهانی» تبدیل شود. با این حال، تغییر نام تجاری توییتر مورد حمایت بسیاری از کاربران این اپلیکیشن قرار نگرفت، چرا که فکر می کردند این ایده خوبی نیست که 20 سال سنت را کنار بگذاریم و مفهوم جدیدی را معرفی کنیم.

خداحافظی با توییتر

با رسمی شدن تغییر نام تجاری و دامنه این رسانه اجتماعی، تمرکز بر آینده «X» و گام‌های بعدی این پلتفرم معطوف شده است. در حالی که توییت‌های اخیر ایلان ماسک به یک بازسازی همه جانبه اشاره دارد، اما جزئیات این تغییرات فاش نشده است. اینکه آیا توییتر مدیریت X@ را بر عهده خواهد داشت یا خیر هنوز مشخص نیست.

همانطور که برنامه «X» جا پای خود را در فضای دیجیتال محکم می‌کند، کاربران، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به فناوری در سراسر جهان به دقت اقدامات آن را زیر نظر خواهند داشت و مشتاقند ببینند که دیدگاه ایلان ماسک در تغییر شکل این غول رسانه‌های اجتماعی در آینده چه تأثیری بر آن خواهد داشت.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *