هیچ کس از نمایش تبلیغات خوشش نمی‌آید، اما در دنیای بازی‌های موبایلی، آن‌ها حیاتی به حساب می‌آیند و تنها راهی هستند که توسعه‌ دهندگان، می توانند بازی‌های خود را به صورت رایگان عرضه کنند. خیلی از بازی‌های آیفون و اندروید در حال حاضر شامل تبلیغات می‌شوند و حتما شما هم آن‌ها را هنگام بازی دیده‌اید.

بسیاری از تبلیغاتی که حین بازی پخش می‌شوند، مشکلی برایتان ایجاد نمی‌کنند، اما بعضی از بازی‌ها تبلیغات آزار دهنده‌ و نامناسبی دارند در این مواقع است که باید به سراغ خاموش کردن حالت نمایش تبلیغات برویم.

حالت هواپیما را روشن کنید

تقریباً تمام تبلیغات موبایلی از اینترنت بارگیری می شوند. بنابراین برای مشاهده تبلیغات، باید اینترنت گوشی شما وصل باشد. در نتیجه با خاموش کردن اینترنت حین بازی، یا با روشن کردن Flight Mode تبلیغات غیرفعال می شوند. البته باز هم ممکن است در قسمت هایی از برنامه تبلیغات جزئی نشان داده شود.

نقطه ضعف این روش این است که بسیاری از بازی های معروف برای شروع، به اتصال اینترنت نیاز دارند. یعنی این برنامه ها بدون اینترنت قابل استفاده نیستند. بنابراین خاموش کردن اینترنت یا روشن کردن حالت هواپیما در این نوع بازی ها کارایی ندارد. اما اگر از بازی آفلاین در موبایل استفاده می کنید، قطع دسترسی به اینترنت یک روش کاربردی و سریع برای حذف تبلیغات است.

ممکن است در طول روز به اینترنت گوشی نیاز داشته باشید. در این شرایط با قطع دسترسی اینترنت یک برنامه خاص، می توانید اینترنت همان بازی را قطع کنید. با این کار امکان تماس تلفنی و استفاده از اینترنت برقرار است و در همان بازی به خصوص، دسترسی به اینترنت قطع می شود.

استفاده از DNS خصوصی

تغییر تنظیمات DNS یکی از بهترین روش ها برای حذف تبلیغات بازی ها به شمار می آید. می توانید AdGuard DNS را در دستگاه اندرویدی خود تنظیم کنید تا تبلیغات اینترنتی را مسدود کند. نکته خوب در مورد AdGuard DNS این است که تنظیم آن بسیار آسان است و نیازی به نصب هیچ برنامه ای ندارد. AdGuard DNS تبلیغات را در سطح سیستم مسدود می کند؛ یعنی می تواند تبلیغات را از همه جا از جمله برنامه ها، بازی ها و مرورگرهای وب مسدود کند.

برای تغییر تنظیمات DNS و استفاده از AdGuard DNS مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد Settings (تنظیمات) گوشی شوید.
  • در صفحه تنظیمات گزینه Network & Internet (در برخی گوشی ها Wireless & Networks) را انتخاب کنید.
  • در صفحه تنظیمات شبکه گوشی Private DNS را انتخاب کنید.
  • بر روی گزینه Configure Private DNS کلیک کرده و در کادر زیر آن عبارت adguard.com را وارد نمایید.
  • اگر می خواهید این مراحل به خوبی عمل کند، سعی کنید حافظه Cache بازی را هم پاک کنید. با این چند مرحله ساده، می توانید تبلیغات بازی مورد علاقه تان را حذف کنید.

استفاده از اپلیکیشن های حذف تبلیغ

یکی از کاربردی ترین روش ها برای حذف تبلیغات بازی ها استفاده از برنامه هایی است که به این منظور طراحی شده اند. هنگامی که شما از یک برنامه حذف تبلیغات قوی استفاده کنید، اکثر تبلیغات برنامه ها به طور خودکار حذف خواهند شد. برخی برنامه های امنیتی گوشی همچون آنتی ویروس های گوشی نیز، قابلیت حذف تبلیغات را دارند.

اپلیکیشن های Adblocker، Adblock Plus و luckypatchers بهترین مسدود کننده های تبلیغات، برای حذف تبلیغ بازی ها، گوگل پلی و مرورگر در اندروید هستند. برای بلاک کردن تبلیغات در پلتفرم های ios می توانید از برنامه AdGuard Pro استفاده کنید.

چرا باید تبلیغات بازی ها را حذف کنیم

در این مقاله روش هایی برای حذف تبلیغات از بازی ها و سایر نرم افزارهای گوشی های اندروید و ios آموزش دادیم. اما چرا تبلیغات برنامه ها تا این حد مهم هستند؟ علاوه بر اینکه دیدن تبلیغات اضافی خسته کننده است، این تبلیغات معایب دیگری نیز دارند.

زمانی که در حال بازی کردن هستید و انواع و اقسام تبلیغات ویدیویی برایتان نمایش داده می شود، حجم اینترنت زیادی از بسته شما مصرف خواهد شد. یادگیری روش حذف تبلیغات در بازی به ما در کاهش مصرف اینترنت کمک خواهد کرد. این موضوع باعث نصب بیش تر بازی ها در گوشی و اتلاف وقت بیش تر برای فرزندانمان خواهد شد.

این موضوع علاوه بر اتلاف زمان فرزندانمان، سلامتی آن ها را نیز به خطر می اندازد. آسیب به گوش، ستون فقرات، به هم ریختن عادات خواب و بیداری و… از جمله این مضرات هستند. به همین دلیل باید به دنبال روش حذف تبلیغات در بازی باشیم، تا از وقوع چنین مشکلی جلوگیری کنیم.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *