اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنید و نسخه جدید این نرم‌افزار را گرفته‌اید، می‌توانید سطح پیش ‌فرض زوم این مرورگر را در تمامی صفحات تغییر دهید. وقتی این کار را انجام دادید، هنوز قادر خواهید بود که زوم هر صفحه را به صورت جداگانه تغییر داده و کم و زیاد کنید. این امکان در فایرفاکس نسخه ۷۳ در نظر گرفته شده که در تاریخ ۱۱ فوریه ۲۰۲۰ ارائه شد. پس اگر هنوز مرورگر خود را به روزرسانی نکرده‌اید، حالا دیگر وقتش است!

تنظیم سطح پیش‌ فرض زوم در فایرفاکس برای تمامی سایت‌ها

تنظیم سطح پیش‌ فرض زوم برای تمامی سایت‌ها به صورت خودکار در فایرفاکس مسیری ساده دارد. برای این کار ابتدا باید روی آیکون منو مرورگر در سمت راست بالای برنامه کلیک کنید و سپس در پایین منو، گزینه‌ی Options را انتخاب نمایید.

حالا به سمت پایین صفحه اسکرول کنید تا به Language and Appearance در بخش General برسید. روی منوی کرکره‌ای در مقابل عنوان Default Zoom کلیک کنید تا لیستی از میزان زومی که در دسترس دارید برای شما به نمایش در بیاید. این اعداد بر اساس درصد بوده و از ۳۰ تا ۳۰۰ را شامل می‌شوند.

شما می‌توانید عدد مورد نظر خود را انتخاب کنید تا زوم در تمام صفحه اعمال شود، اما اگر تنها نیاز دارید که نوشته‌ها زوم شوند، می‌توانید تیک زیر Default Zoom را که نوشته Zoom Text Only بزنید. در واقع با زدن این گزینه، نوشته‌ها کوچک یا بزرگ‌تر خواهند شد و دیگر بخش‌های صفحات وب تغییر نمی‌کنند.

اگر Default Zoom را در این صفحه پیدا نمی‌کنید، یعنی فایرفاکس شما به روز نیست. به منو و سپس Help بروید و از بخش About Firefox گزینه‌ی check for updates را بزنید.

تنظیم سطح پیش‌ فرض زوم در فایرفاکس برای یک سایت خاص

گزینه‌ی همه‌ی سایت‌ها یک امکان جذاب است، مخصوصا برای آن‌هایی که می‌خواهند نوشته‌های سایت‌های خبری بزرگ باشد تا بتوانند به راحتی آن‌ها را مطالعه کنند. با این حال هنوز بعد از تنظیم این حالت، می‌توانید زوم هر سایت را به صورت مجزا تغییر دهید. برای این کار سایت مورد نظر خود را لود کنید و سپس دوباره به گوشه‌ی سمت راست برنامه رفته و روی آیکون منو کلیک کنید.

در این جا شما گزینه‌ی Zoom را خواهید دید و دو علامت + و –  که با آن‌ها می‌توانید زوم تصویر را تغییر دهید. همچنین شما می‌توانید بدون رفتن به منو، کنترل را نگه دارید و با اسکرول به پایین و بالای موس، زوم را تغییر دهید. میزان زومی که تغییر می‌دهید در حافظه‌ی فایرفاکس ثبت می‌شود و تا تغییر دوباره‌ی آن، این برنامه سایت را با سطح زومی که تنظیم کرده‌اید نمایش می‌دهد.

Join the Conversation

1 Comment

  1. صفحات فیس بوک در دیگر مرورگرها استاندارد و واضح نمایش داده میشود ولی تو فایر فاکس یع صفحه فیس بوک باز میکنم عکس سرصفحه ناقص نمایش میده کلیپها و فیلمها هم خیلی غیر استاندارد و بزرگ نمایش میده و هر رقم تنظیماتش رو بازنشانی کردم فایده نداشت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *