پرچم‌دار جدید شیائومی، یعنی اولترا 14 به بازار جهانی راه پیدا کرده و امکانات آن نوید یک گوشی بسیار قوی با تمرکز بالا روی عکاسی می‌دهد. در نوشته‌ای که امروز برای شما تدارک دیده‌ایم، نگاهی کامل به امکانات این گوشی خواهیم انداخت و برخی از ویژگی‌های آن را با نسخه پیشینش مقایسه می‌کنیم.

نگاهی کلی به شیائومی 14 اولترا

شیائومی 13 اولترا سال گذشته توانسته بود، نقدهای بسیار خوبی را کسب کند، مخصوصا به خاطر دوربین فوق‌العاده خوبش که عملکردی استثنایی داشت. حالا شرکت چینی شیائومی در نسخه 14 اولترا نیز همان مسیر را طی کرده و در کنار سخت افزار عالی و امکانات بسیار خوب، دوباره تمرکز خود را بیشتر روی عکاسی و فیلم‌برداری گذاشته تا بتواند موفقیت سال گذشته خود را تکرار کند.

در نگاه اول دو گوشی بسیار شبیه به هم هستند اما تفاوت‌های آشکاری بین آن‌هاست که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

دوربین شیائومی 14 اولترا

وقتی گوشی شیائومی 13 اولترا به بازار آمده بود، بسیاری آن را بیشتر یک دوربین عکاسی به شمار می‌آوردند تا یک گوشی هوشمند! حالا در 14 اولترا نیز اوضاع مثل سابق است و به همین دلیل اول از همه، به سراغ دوربین این گوشی گران قیمت رفته‌ایم. اولین پیشرفت ست دوربین شائومی اولترا 14 به سنسور یک اینچی سونی بر می‌گردد. نسخه جدید سنسور به نام LYT-900 از قوی‌ترین سنسورهای تصویربرداری موبایل در دنیا به حساب آمده که قبلا در Oppo Find X7 Ultra نیز استفاده شده است.

این سنسور 50 مگاپیکسلی بزرگ، کیفیت فوق‌العاده را برای عکس‌ها به همراه خواهد داشت، حتی اگر در نور کم به عکاسی بپردازید. همچنین یکی دیگر از تغییرات دوربین اصلی، بازتر بودن دیافراگ آن بوده که 1.63 است و نسبت به نسخه قبلی که 1.9 بود، نور بیشتری را از خود عبور می‌دهد.

یک لنز 120 میلی‌متری با دیافراگم 2.5، لنز 75 میلیمتری و یک لنز 12 میلیمتری نیز برای گوشی در نظر گرفته شده تا همه چیز برای عکاسی در شرایط مختلف آماده باشد. همچنین این را هم در نظر بگیرید که شیائومی نیز مدل‌هایی از هوش مصنوعی را با توجه به استفاده از چیپ مخصوص در این گوشی به کار می‌گیرد که در نهایت به گرفتن عکس‌های بهتر و همچنین ویرایش قدرتمندتر عکس‌‌ها منجر می‌شود.

طراحی شیائومی 14 اولترا

طراحی گوشی خیلی شبیه به نسخه قبلی است و تفاوت‌های بسیار ریزی در آن‌ها به چشم می‌‌خورد. البته خیلی‌ها با بخش دوربین بسیار بزرگ گوشی در پشت آن راحت نیستند، اما غیر از آن، همه چیز زیبا و شیک است. همچنین از شیشه‌ی مقاوم “دراگون کریستال” در پشت گوشی استفاده شده تا در برابر ضربه و افتادن مقاومت بالایی داشته باشد. نوار میانی گوشی از آلمینیوم است که به این حساب از آیفون 15 پرو نیز مقاوم‌تر خواهد بود.

باتری شیائومی 14 اولترا

برای گوشی در این اندازه حتما نیاز به یک باتری مناسب نیز هست و برای شیائومی اولترا 14 یک باتری 5300 میلی آمپر در نظر گرفته شده که به گفته سازندگان، از نظر عملکرد بهتر از نسخه قبل و در مجموع 17 درصد بیشتر انرژی در اختیار گوشی قرار می‌دهد. شارژ با سیم گوشی 90 وات بوده و در 12.5 دقیقه به 50 درصد می‌رسد.

سخت افزار شیائومی 14 اولترا

طبق انتظار از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل سوم در این گوشی استفاده شده که یک نسل بالاتر از پردازنده استفاده شده در اولترا 13 به حساب می‌آید. همچنین تا یک ترابایت فضای ذخیره سازی و 12 یا 16 گیگ رم نیز در گوشی تعبیه شده و به نظر نمی‌رسد، هیچ برنامه یا بازی خاصی در بازار بتواند از تمام ظرفیت سخت افزاری گوشی استفاده کند. همچنین با توجه به قطعات به کار رفته، سرعت ارتباط با سیم کارت‌های نسل پنجم در این گوشی 37 درصد رشد داشته و وای فای و بلوتوث نسل جدید نیز چیزی حدود 16 درصد سریع‌تر کار می‌کنند. همچنین ارتباط ماهواره‌ای دو طرفه نیز در این گوشی وجود دارد.

نمایشگر شیائومی 14 اولترا

نمایشگر بزرگ 6.73 اینچی شائومی اولترا 14 از تکنولوژی LPTO AMOLED استفاده کرده که 120 هرتز است و نه تنها برای بازی‌های رقابتی گزینه‌ای عالی به حساب می‌آید، بلکه به هیچ وجه چشم را آزار نمی‌دهد. روشنایی 3 هزار Nits نیز برای این نمایشگر در نظر گرفته شده و همچنین دارای تکنولوژی‌های Dolby Vision و HDR10+ هست.

همه‌ی این‌ها را قرار دهید در کنار رزولوشن 3200 × 1440 که به معنی 522 پیکسل در هر اینچ است تا به یکی از با کیفیت‌ترین نمایشگرهای گوشی در بازار برسید. البته در کل چنین نمایشگری را در 13 اولترا هم دیده بودیم و مهم‌ترین تفاوت بین این دو گوشی، روشنایی آن‌هاست که در نسخه قبلی 2600 نیت بود و در اولترا 14 به 3000 نیت رسیده است.

قیمت شیائومی 14 اولترا

شیائومی 14 اولترا یک گوشی گران قیمت بوده که قیمت پایه آن 1099 دلار در بازار جهانی‌ است. نسخه یک ترابایت با 16 گیگ رم این گوشی 1299 دلار قیمت دارد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *