اتصال دسته‌های کنسول‌های مختلف به PC آن‌قدرها که فکر می‌کنید ساده نبوده و این طور نیست که درگاه آن‌ها را به کیس یا لپتاپ وصل کنید تا همه چیز به خوبی و خوشی کار کند. به همین خاطر ما لیستی از دسته‌های کنسول‌های پر استفاده را برای شما آماده کرده‌ایم تا به وسیله این آموزش‌ها بتوانید آن‌ها را به ویندوز یا مک متصل کنید.

PlayStation 4 (DualShock 4)

DualShock 4

خوشبختانه هم سیستم عامل مک و هم ویندوز دسته‌های کنسول‌ نسل حاضر سونی را به راحتی می‌شناسند، اما به شرطی که شما آداپتور وایرلس تهیه کرده تا بتوانید از طریف WiFi  دسته را به دستگاه متصل کنید. مشکل کوچکی در این رابطه وجود دارد که در مک این دسته‌ها به عنوان یک دستگاه عمومی شناخته می‌شوند نه دسته‌ی بازی و به همین خاطر در بعضی بازی‌ها کار نخواهند کرد.

PlayStation 3 (DualShock 3)

DualShock 3

برای این دسته‌ها یک درایور مخصوص تهیه دیده شده که کار با آن کمی پیچیده‌تر است. شما برای انجام کار ابتدا نیاز به بسترهای  official Xbox 360 PC driver، .NET Framework 4.0 و Visual C++ خواهید داشت که در ویندوز ۱۰ از پیش نصب شده هستند. اما برای ویندوزهای قدیمی‌تر باید آن‌ها را دانلود و نصب کنید. سپس باید SCP Toolkit را دانلود و نصب کنید که این برنامه به شما امکان نصب درایور مخصوص را می‌دهد.

PlayStation 1 and 2 (DualShock 1 – 2)

DualShock 1

برای استفاده از این دسته‌ها نیاز به آداپتور مخصوص دارید تا درگاه‌های متفاوت این دسته‌ها به USB بدل شده و امکان نصب آن‌ها وجود داشته باشد. اگر در نسخه‌هایی از سیستم عامل ویندوز، دسته‌ها به صورت عادی نصب نشدند، باید مراحلی که برای دسته‌های دوال شاک ۳ رفته‌اید را تکرار کنید.

Xbox One

ویندوز به صورت کامل از دست‌های Xbox One پشتیانی می‌کند و شما تنها باید از طریق USB، وایرلس یا بلوتوث آن را به دستگاه متصل کنید. اگر از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، می‌توانید از طریق PC  فرمویر داخلی دسته را نیز به‌روزرسانی کنید.

دسته Xbox One

در مورد اتصال وایرلس، مک نیز کاملا به شما اجازه نصب دسته و استفاده را می‌دهد اما اگر بخواهید از طریق USB  این کار را انجام دهید باید درایور ۳۶۰Controller را نصب کنید که از دسته‌های Xbox One پشتیبانی می‌کند.

Xbox 360

دسته Xbox 360

دسته‌های USB بدون هیچ مشکلی با اتصال به دستگاه کار خواهند کرد اما برای دسته‌های وایرلس شما نیاز به یک آداپتور مخصوص دارید و بعد از نصب آن، دسته‌ها به خوبی برایتان کار خواهند کرد. در مورد مک اما شما نیاز به یک درایور مخصوص دارید که از طریق کرنل و با فرمان kexts, نصب می‌شود. در نظر بگیرید که مدل اتصال وایرلس در این حالت غیر فعال شده چون دستگاه را دچار مشکل می‌کند، پس تنها از طریق سیم می‌توانید دسته را متصل کنید.

Nintendo Switch Pro Controller

Nintendo Switch Pro Controller

این دسته‌ها که به صورت پیش‌فرض در بسته‌های نینتندو نیستند به صورت کاملا خودکار و بعد از اتصال از طریق بلوتوث، بر روی ویندوز کار می‌کنند، اما بهتر است آن‌ها را در استیم نیز تنظیم کنید.

Wii Remotes and Wii U Pro Controllers

این دسته‌ها تنها بر روی برنامه Dolphin که شبیه ساز بازی‌های این کنسول‌هاست کار می‌کند. البته کار کردن با این دسته‌ها واقعا ساده نیست و در همه‌ی موارد نیز به خوبی کار نمی‌کند.

Guitar Hero Controllers

Guitar Hero Controllers

دسته‌های گیتارهیرو برای تمام کنسول‌ها ارائه می‌شوند اما برای اتصال به PC شما باید برنامه CloneHero را نصب کنید و یک آداپتور وایرلس نیز برایش تهیه کنید. با این دو کار احتمالا بدون هیچ مشکلی کار برای شما به خوبی انجام شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *