سفر در دنیای وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها یکی از سرگرمی‌های امروز ماست. همان طور که در بخش اول دلایل محبوبیت وردپرس خواندید، این پلتفرم یکی از پرکاربردترین و آسان‌ترین راه‌های ساخت یک وب سایت است. به طوری که شما با کمی مطالعه و استفاده از منابع متنوع می‌توانید وبلاگ یا وب سایت مورد نظر خود را در هر زمینه‌ای که بخواهید به راحتی بسازید. در ادامه، در این متن چند دلیل مبنی بر برتریت وردپرس را در زمینه ساخت وب سایت به شما می‌گوییم.

۶. به روز رسانی منظم وردپرس

وردپرس به‌روزرسانی‌ها را اغلب منتشر می‌کند. از به‌روزرسانی‌های امنیتی و نسخه‌های کوچک گرفته تا به‌روزرسانی‌های اصلی که نحوه استفاده مردم از وردپرس را تغییر می‌دهند، متغیر است. نسخه وردپرسی که ما امروز استفاده می‌کنیم با وردپرس سال‌ها قبل بسیار متفاوت و بصری‌تر است و ویژگی‌های بهتر و بیشتری دارد. استفاده از وردپرس تضمین می‌کند که همیشه به به‌روزرسانی‌هایی دسترسی خواهید داشت که سایت‌های شما را ایمن‌تر و قدرتمندتر می‌کنند.

۷. امنیت

تلاش توسعه‌دهندگان وردپرس و سازندگان افزونه به تضمین امنیت وب‌سایت‌های وردپرس کمک می‌کند. تاکید وردپرس بر امنیت با این واقعیت نشان داده می‌شود که یک تیم امنیتی اختصاصی دارد. این تیم روی بهبود امنیت پلتفرم کار می کند. علاوه بر آن، سازندگان پلاگین با ایجاد افزونه‌های مختلف برای نیازهای امنیتی به معادله امنیتی کمک می‌کنند. به طور مثال افزونه‌ای به شما کمک می‌کند تا از سایت خود در برابر حملات brute force محافظت کنید، بدافزارها را حذف کنید و نظرات اسپم را مسدود کنید. افزونه دیگری به پشتیبان‌گیری از وب سایت کمک می‌کند و احراز هویت دو مرحله‌ای و اجرای رمز عبور قوی را ارائه می‌دهد.

۸. وبلاگ نویسی

وردپرس ابتدا به عنوان یک پلتفرم وبلاگ‌نویسی شروع شد. بنابراین جای تعجب نیست که انقدر برای وبلاگ‌نویسی خوب است. این یکی از تمیزترین و سریع‌ترین راه‌های نوشتن و انتشار پست‌های وبلاگ است. شما به کمک وردپرس به راحتی می‌توانید محتوای خود را مدیریت کرده و نظرات را پیگیری کنید. در کنار آن، افزونه‌های زیادی برای وبلاگ‌نویسی اختصاص داده شده است. به عنوان مثال، افزونه Yoast SEO به شما کمک می‌کند تا پست های وبلاگ خود را هم برای بازدیدکنندگان و هم برای موتورهای جستجو بهینه کنید. اگر می‌خواهید افراد از سایت شما بازدید کنند، باید محتوایی ایجاد کنید که مردم بخواهند به آن نگاه کنند. حتی اگر هدف وب سایت شما تنها فروش کالا باشد، باز هم می‌توانید با مقالاتی جذاب و آموزنده در مورد موضوع محصولات خود، مردم را تشویق به خرید کنید. به همین دلیل است که امروزه وب سایت‌های زیادی را می‌بینید که دارای وبلاگ هستند.

۹. نگهداری آسان

نگهداری وردپرس آسان است. به خصوص اگر وب سایت خیلی بزرگی نداشته باشد. فقط باید مطمئن شوید که کارهای زیر را انجام می‌دهید:

  • وردپرس خود را با انتشار نسخه جدید به آخرین نسخه به روز کنید.
  • پلاگین‌ها و تم‌های خود را هر زمان که در دسترس هستند به روز کنید.
  • به طور منظم از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • تست عملکرد را فراموش نکنید و لینک‌های خراب را شناسایی کنید.
  • بخش نظرات خود را تنظیم و پیوندهای اسپم را حذف کنید.
  • به امنیت سایت خود توجه کنید.

در عمل، اینها نباید زمان زیادی از شما بگیرند. وردپرس همچنین به‌روزرسانی موارد را برای شما آسان می‌کند، زیرا می‌توانید به‌روزرسانی‌ها را فقط با کلیک کردن روی یک دکمه اعمال کنید. در کنار آن، هر گونه به روز رسانی را مستقیماً در داشبورد وردپرس خود مطلع خواهید کرد تا آنها را از دست ندهید.

۱۰. یادگیری آسان

شروع به یادگیری وردپرس نسبتاً آسان است. از آنجایی که موانع زیادی برای دسترسی به نرم‌افزار وجود ندارد، هر کسی می‌تواند آن را نصب کرده و آن را یاد بگیرد. چند ساعتی را صرف کاوش کرده و پیدا می‌کنید که تنظیمات کجا هستند. همچنین مطالب آموزشی زیادی در مورد وردپرس وجود دارد. یک جستجوی آنلاین سریع انجام دهید و بسیاری از پست‌های وبلاگ، کتاب‌ها، فیلم‌های آموزشی انجمن‌ها و وبینارها را مشاهده کنید. آنها در یادگیری نکات و نکات وردپرس به شما کمک می‌کنند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *