شبکه های اجتماعی یکی از مواردی هستند که میلیاردها کاربر از آن استفاده می کنند! حتی در کشور خودمان هم کاربران زیادی در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند و میلیون ها کاربر فعال ماهانه در آن حضور دارند. شبکه های اجتماعی نقش بسیار مهم و موثری در رشد کسب و کارها داشته اند. اما آیا شبکه های اجتماعی روی رشد سئو و بهبود سایت در موتورهای جستجو نظیر گوگل هم تاثیرگذار هستند؟ بر اساس مفهوم سوشال سیگنال ها شبکه های اجتماعی تاثیر مثبت روی رتبه سایت شما در گوگل دارند؛ اما چگونه؟

سوشال سیگنال چیست؟

در دنیا شبکه های اجتماعی بسیار زیادی وجود دارد که هر یک از آن ها، کاربران زیادی را جذب کرده اند. شبکه های اجتماعی تاثیر بسیار زیادی روی زندگی ما انسان ها گذاشته اند و جالب است بدانید که کسب و کارها هم از این تاثیر بی بهره نبوده اند. در واقع شبکه های اجتماعی علاوه بر زندگی انسان ها، توانسته روی مدیریت کسب و کارها هم تاثیرگذار باشد. در اکثر مواقع تاثیر مثبت روی کسب و کار دارند اما گاهی هم ممکن است تاثیر منفی داشته باشد. چرا که شبکه های اجتماعی قدرت بسیار بالایی در وایرال شدن محتوا دارد و این مسئله می تواند به سود یا ضرر شما باشد.

یکی از مسائلی که باعث شده تا شبکه های اجتماعی تاثیر مثبت زیادی روی رشد کسب و کارها داشته باشد، مسئله سوشال سیگنال است. در واقع سوشال سیگنال همان سیگنال هایی است که از شبکه های اجتماعی برای گوگل و سایر موتورهای جستجو ارسال می شود. این سیگنال ها می تواند به موتورهای جستجو اعلام کند که کاربران در حال صحبت در مورد کسب و کار شما هستند و در نهایت، این مسئله روی بهبود رتبه سایت در گوگل تاثیرگذار است. اما این مسئله به همین جا ختم نمی شود و بسیار گسترده تر است که در بخش های بعدی مقاله به بررسی کامل تر آن می پردازیم.

سوشال سیگنال شامل چه مواردی می شود؟

پیش از آن که بخواهیم به بررسی تاثیر سوشال سیگنال روی رتبه سایت در موتورهای جستجو بپردازیم، اول باید ببینیم که سوشال سیگنال شامل چه مواردی می شود! در شبکه های اجتماعی اقدام های مختلفی وجود دارد که هر یک از آن ها تاثیر خاص خود را روی رشد سایت شما در گوگل دارد. اما برای آن که بتوانید بیشترین تاثیر را بگیرید، باید ببینید که کدام یک از اقدام های کاربران در شبکه های اجتماعی بیشترین تاثیر را دارد. این موارد عبارتند از:

 

  • لایک

اولین اقدامی که کاربران در شبکه های اجتماعی انجام می دهند، لایک کردن است! لایک کردن زمانی اتفاق می افتد که کاربر یک محتوا را در یک صفحه اجتماعی مشاهده می کند و به هر دلیلی آن را لایک می کند. مثلاً ممکن است یک پست سرگرم کننده ببینید و از آن خوشتان بیاید. در این صورت با لایک کردن نشان می دهید که آن پست برای شما مفید یا سرگرم کننده بوده است. هر چقدر تعداد لایک های یک پست بیشتر باشد، به این معنی است که کاربران بیشتری آن را دوست داشته اند. حال اگر تعداد لایک پست صفحات اجتماعی شما زیاد باشد، گوگل متوجه می شود که کاربران برند شما را دوست دارند.

  • کامنت

یکی دیگر از اقدام هایی که کاربران در شبکه های اجتماعی انجام می دهند، کامنت گذاشتن است. کاربران ممکن است با پستی که برایشان مفید یا سرگرم کننده بوده است، بخواهند تعامل بیشتری داشته باشند. در این صورت ممکن است لایک کردن نتواند آن ها را راضی کند و برای پست شما کامنت ارسال می کنند. همچنین ممکن است در مورد پست شما سوالی داشته باشند که این مورد در پیج های آموزشی زیاد دیده می شود. در این صورت سوال خود را مطرح می کنند و شما می توانید با پاسخ دادن به کامنت آن ها، تعامل صفحه را بیشتر کنید.

  • Share

یکی از قابلیت هایی که بسیاری از شبکه های اجتماعی امروزه در اختیار کاربران قرار داده اند، امکان شیر کردن پست ها است. در واقع ممکن است شما پستی را ببینید و بخواهید آن را برای دوستان خود هم ارسال کنید. به راحتی می توانید روی دکمه شیر کلیک کنید تا آن پست بیشتر دیده شود. در بسیاری از شبکه هایی که از استوری پشتیبانی می کنند، شما می توانید پست را در استوری خود به اشتراک بگذارید. کافی است پس از زدن دکمه اشتراک گذاری، گزینه شیر در استوری را انتخاب کنید. در این صورت کاربران هنگامی که استوری شما را باز می کنند، می توانند روی آن پست کلیک کنند و در نهایت وارد آن پست شوند.

  • ریتوییت

اگر در شبکه اجتماعی توییتر فعالیت می کنید، یکی از اقدام هایی که کاربران می توانند آن را انجام دهند ریتوییت است. هنگامی که کاربر توییت افراد دیگر را مشاهده می کند، ممکن است بخواهد آن را در صفحه توییتر خود هم منتشر کند. در این صورت روی گزینه ریتوییت کلیک می کند. هر چقدر تعداد ریتوییت ها بیشتر باشد، نشان دهنده جذاب یا مهم بودن آن محتوا است. گوگل برای توییتر ارزش زیادی قائل است؛ چرا که کاربران می توانند در آن لینک های قابل کلیک درج کنند. اگر شما هم می خواهید در گوگل رتبه بهتری با توجه به سوشال سیگنال ها بگیرید، می توانید در توییتر فعالیت بیشتری داشته باشید.

این مواردی که در شبکه های اجتماعی وجود دارد، از مهم ترین اقداماتی هستند که کاربران می توانند انجام دهند. اگر شما هم می خواهید از سوشال سیگنال حداکثر استفاده را ببرید، باید این اقدام ها را در صفحات اجتماعی خود بیشتر کنید.

سوشال سیگنال ها چه تاثیری روی رتبه بندی گوگل دارند؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از کاربران در مورد سوشال سیگنال می پرسند، این است که آیا می تواند روی رتبه سایت شما در گوگل تاثیر داشته باشد؟ دلیل پرسیدن این سوال، این است که در هیچ جایی به صورت رسمی توسط گوگل اعلام نشده است که این موارد می تواند روی رتبه سایت شما تاثیر داشته باشد. اما بر اساس تحقیق و تجربه متخصصان سئو، سوشال سیگنال تاثیر بسیار خوبی روی رتبه بندی اسیت دارند. در واقع این مورد به عنوان یک فاکتور اصلی سئو اعلام نشده است اما بر اساس تحقیقات و تجربیات، می تواند نتیجه خوبی روی رتبه بندی گوگل داشته باشد.

البته موتور جستجوی بینگ این مورد را یک فاکتور مهم دانسته است و در رتبه بندی سایت ها از آن استفاده می کند. بنابراین اگر شما یک صفحه اجتماعی بزرگ دارید یا این که با هر روشی نظیر پرداخت هزینه استراتژی مناسبی برای سوشال سیگنال داشته باشید، می توانید نتیجه بسیار خوبی در رتبه بندی گوگل بگیرید. دیدگاه دیگری هم در مورد این موضوع وجود دارد! آن هم این که برندهایی که محتوای قوی در سایت ها و شبکه های اجتماعی خود دارند، سوشال سیگنال بسیار خوبی هم دریافت می کنند و در نهایت این سوشال سیگنال می تواند روی رتبه سایت شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

بنابراین اگر بخواهیم به صورت کلی در مورد تاثیر سوشال سیگنال روی رتبه بندی گوگل صحبت کنیم، باید بگوییم که تاثیر بسیار خوبی روی آن خواهد داشت. به همین دلیل، پیشنهاد می کنیم برای برند خود در شبکه های اجتماعی مختلف ( به خصوص فیسبوک، لینکدین و توییتر) یک صفحه ایجاد کنید و فعالیت منظم داشته باشید. با این کار می توانید محتوای باکیفیت و جذابی برای کاربران خود تولید کنید و در نهایت به رشد سایت خود در گوگل کمک زیادی کنید. کیفیت محتوا مهم ترین چیزی است که می تواند باعث جذب سوشال سیگنال شود و باید به آن اهمیت بسیار زیادی بدهید.

سوشال سیگنال مصنوعی می تواند به رشد رتبه ما کمک کند؟

یکی از راه هایی که برای بهبود سوشال سیگنال توسط افراد مختلف پیشنهاد می شود، سوشال سیگنال مصنوعی است! در واقع چنین افرادی نام برند خود را توسط اکانت هایی که توسط خودشان ساخته شده است، به اشتراک می گذارند. اما آیا گوگل متوجه چنین موضوعی نمی شود؟ یکی از مسائلی که وجود دارد، این است که اکانت های واقعی با کاربران دیگر تعامل دارند. در حالی که اکانت های فیک چنین چیزی را ندارند و پست های آن ها لایک یا کامنت دریافت نمی کند. همین مسئله باعث می شود تا گوگل بتواند اکانت های فیک را تشخیص دهد.

استفاده از سوشال سیگنال مصنوعی تنها زمانی مجاز است که بتوانید تعامل کاربران دیگر با آن اکانت ها را افزایش دهید. مثلاً ممکن است بخواهید به یک اکانت در توییتر پولی پرداخت کنید تا در مورد برند شما چیزی بگوید. در این صورت افراد دیگر هم آن را ریتوییت می کنند و در نهایت نام برند شما در شبکه اجتماعی توییتر منتشر می شود. همین مسئله در نهایت باعث بهبود سوشال سیگنال و به رشد سایت شما در گوگل کمک زیادی می کند. بنابراین سوشال سیگنال با استفاده از اکانت های فیک اصلاً پیشنهاد نمی شود، مگر آن که اصول مربوط به تعامل آن اکانت را رعایت کرده باشید.
سوشال سیگنال ها به رشد ترافیک سایت کمک زیادی می کنند!

سوشال سیگنال از یک دیدگاه دیگر هم تاثیر بسیار زیادی روی سایت شما دارند! هنگامی که شما لینک سایت خود را در صفحات اجتماعی خود منتشر می کنید، کاربران کنجکاو می شوند که در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنند. بنابراین روی آن کلیک می کنند و آن صفحه را می بینند. هر چقدر ترافیک دریافتی توسط یک صفحه بیشتر باشد، قطعاً روی رتبه گوگل هم تاثیر زیادی دارد. چرا که بازدید یک صفحه یکی از فاکتورهای مهم برای رتبه بندی آن است و هر چقدر بازدید یک صفحه بیشتر باشد، شانس بیشتری برای جذب ترافیک بیشتر خواهد داشت.

این موضوع هم به کیفیت محتوای شما بستگی دارد! گاهی اوقات یک محتوای شما در شبکه های اجتماعی به قدری جذاب تولید می شود که کاربران به دنبال این هستند که ببینند برند شما در چه زمینه ای فعالیت می کنند. حتی ممکن است لینک سایت خود را هم درج نکرده باشید و تنها نام برند خود را مطرح کنید. در این صورت باز هم کاربران در گوگل نام برند شما را جستجو می کنند تا ببینند که برند شما دقیقاً چه محصول یا خدماتی ارائه می کند. همین جستجوی نام برند شما در گوگل هم می تواند تاثیر زیادی در بهبود رتبه و در نهایت ترافیک حاصل از شبکه های اجتماعی داشته باشد. بنابراین سوشال سیگنال تاثیر بسیار زیادی در بهبود رتبه و همچنین افزایش ترافیک سایت شما دارد؛ به شرط آن که محتوای جذاب و کاربرپسندی برای شبکه های اجتماعی خود تولید کنید.

بهترین شبکه های اجتماعی برای گرفتن سوشال سیگنال

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای کاربران پیش می آید، این است که شبکه های اجتماعی زیادی در حال حاضر وجود دارند و کاربران در بسیاری از آن ها فعالیت می کنند. اما برای آن که بتوان بهترین تاثیر را از سوشال سیگنال برای بهبود رتبه سایت در گوگل گرفت، بهتر است در کدام شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشید؟ در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی مهم ترین شبکه های اجتماعی که می توانید از آن ها سوشال سیگنال بگیرید، می پردازیم:

  • فیسبوک

فیسبوک بزرگ ترین شبکه اجتماعی در سراسر دنیا است که میلیون ها نفر در آن فعالیت دارند. فیسبوک یکی از مهم ترین شبکه های اجتماعی است که از آن برای دریافت سوشال سیگنال استفاده می کنند. چرا که روزانه میلیون ها کاربر در آن فعال هستند و شانس دیده شدن محتوای شما در آن بسیار زیاد است. از طرف دیگر، در فیسبوک می توانید لینک های قابل کلیک منتشر کنید و کاربران روی آن کلیک کنند. بنابراین گوگل هم متوجه می شود که شما در حال فعالیت در آن هستید و اگر فعالیت منظم و سوشال سیگنال قوی داشته باشید، به رشد سایت شما در گوگل کمک زیادی می کند.

  • لینکدین

لینکدین یکی از قوی ترین شبکه های اجتماعی است که در آن متخصصان حوزه های مختلف کاری حضور دارند. با فعالیت در لینکدین می توانید مخاطبان هدف خود را به خوبی جذب کنید و آن ها را به سایت خود هدایت کنید. این کار باعث می شود تا ترافیک سایت شما بهبود پیدا کند که این موضوع هم روی بهبود رتبه سایت در گوگل تاثیر زیادی دارد. از طرف دیگر، شما می توانید در لینکدین لینک های قابل کلیک منتشر کنید و در نهایت، گوگل آن ها را بررسی می کند. این مسئله همان سوشال سیگنال است که در نهایت می توانید روی رتبه سایت شما در گوگل تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

  • توییتر

توییتر یکی دیگر از شبکه های اجتماعی قدرتمند است که کاربران زیادی با هم تعامل دارند. به جرات می توان گفت که توییتر جزء چند شبکه اجتماعی برتر از نظر تعامل کاربران است و همین مسئله می تواند باعث ایجاد سوشال سیگنال بسیار قدرتمندی برای شما شود. نه تنها شما می توانید لینک های سایت خود را در آن درج کنید، بلکه کاربران دیگر هم با ریتوییت لینک شما را در صفحه خود منتشر می کنند. این کار در نهایت باعث سوشال سیگنال بسیار قوی می شود و به رشد سایت شما در گوگل کمک زیادی می کند.

  • پینترست

این شبکه اجتماعی در حوزه عکس فعالیت می کند و کاربران تصاویر مورد علاقه خود را در آن با کاربران دیگر به اشتراک می گذراند. در پینترست هم شما می توانید لینک های موردنظر خود را انتشار دهید و کاربران بر روی آن کلیک کنند. هر چقدر نرخ کلیک شما بیشتر باشد، کاربران بیشتری وارد سایت شما می شوند. همچنین در پینترست لینک های خود را منتشر می کنید و گوگل متوجه آن می شود. به مرور زمان لینک های شما در این شبکه اجتماعی زیاد می شود و شما به راحتی می توانید سوشال سیگنال بسیار قدرتمندی از این شبکه اجتماعی تخصصی عکس دریافت کنید.

  • سایر شبکه های اجتماعی

مواردی که بررسی کردیم، بزرگ ترین شبکه های اجتماعی دنیا بودند و تاثیر بسیار خوبی روی رشد رتبه سایت شما در گوگل خواهند داشت. اما شبکه های اجتماعی دیگری هم وجود دارند که صدها میلیون کاربر در آن فعالیت می کند. شما می توانید با انتشار لینک های خود در آن ها، به رشد رتبه سایت در گوگل به واسطه سوشال سیگنال ها کمک کنید. البته بهتر است شبکه های اجتماعی را انتخاب کنید که امکان انتشار لینک های قابل کلیک در آن وجود داشته باشد، چرا که گوگل هنگام بررسی صفحات مختلف آن ها به لینک های قابل کلیک توجه زیادی می کند و از آن جا به صفحات لینک داده شده شما مراجعه و آن را بررسی می کند.

راه های بهبود سوشال سیگنال کدام هستند؟

تا اینجای مقاله کاملاً با اهمیت سوشال سیگنال و نحوه تاثیرگذاری آن ها روی رتبه سایت خود در گوگل آشنا شدید! اکنون زمان آن رسیده است که ببینید راه های بهبود سوشال سیگنال کدام هستند. در واقع با بهبود سوشال سیگنال می توانید به رشد بیشتر سایت خود کمک کنید. از طرف دیگر، گوگل بهترین منبع برای جذب ترافیک هدفمند است و هر کاری که به بهبود رتبه سایت در گوگل کمک کند برای کسب و کارها ارزشمند است. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی مهم ترین راه های بهبود سوشال سیگنال بپردازیم تا با کمک آن ها به رشد سایت خود در گوگل کمک کنید:

  • استفاده از دکمه های اشتراک گذاری در صفحات سایت

یکی از ابزارهایی که در سایت های مختلف دیده می شود، دکمه های اشتراک گذاری در صفحات مختلف است. عملکرد این دکمه ها به این صورت است که کاربر بر روی آن کلیک می کند و در نهایت، لینک مربوط به آن صفحه به همراه عنوانی در اکانت آن کاربر در شبکه اجتماعی موردنظر منتشر می شود. در بسیاری از مواقع کاربران محتوای جذابی را مشاهده می کنند و دوست دارند که آن محتوا را با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارند. در این صورت این دکمه های اشتراک گذاری لینک کمک زیادی به کاربران می کند و شما به راحتی می توانید می توانید از چنین قابلیتی استفاده کنید.

یکی از مسائلی که باید در نظر داشته باشید، این است که بسیاری از شبکه های اجتماعی در ایران فیلتر هستند و هنگامی که کاربر بر روی دکمه اشتراک گذاری کلیک می کند، عملکرد آن مختل می شود. به همین دلیل بهتر است لینک شبکه های اجتماعی پرطرفدار ایرانی که فیلتر نیستند را هم قرار دهید تا کاربران بتوانند از آن ها هم استفاده کنند. البته قرار دادن لینک پیام رسان هایی نظیر تلگرام و واتس اپ هم بد نیست اما بهتر است شبکه های اجتماعی استفاده کنید که در گوگل ایندکس می شوند. این کار به رشد سوشال سیگنال کمک زیادی می کند و در نهایت باعث رشد سایت شما در گوگل خواهد شد.

اگر از سایت سازهای عمومی نظیر وردپرس استفاده می کنید، ابزارهای مختلفی برای قرار دادن دکمه های اشتراک گذاری وجود دارند. کافی است از پلاگین هایی نظیر WordPress Social Share که امکان قرار دادن دکمه اشتراک گذاری به شما می دهد استفاده کنید. البته در حال حاضر بسیاری از قالب های تجاری و رایگان وردپرس خودشان به صورت پیشفرض این قابلیت را دارند و کافی است آن را از طریق بخش تنظیمات قالب فعال کنید. این دکمه ها را در نسخه موبایل خود هم استفاده کنید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید؛ زیرا بسیاری از کاربران سایت شما از طریق موبایل از سایت شما بازدید می کنند.

  • فعالیت روزانه در شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از مسائلی که روی سوشال سیگنال تاثیر بسیار زیادی دارد و به بهبود آن کمک می کند، فعالیت روزانه در شبکه های اجتماعی است. در حال حاضر بسیاری از برندها در شبکه های اجتماعی فعالیت منظم و حرفه ای دارند و همین مسئله به رشد آن ها کمک زیادی کرده است. نه تنها در بهبود رتبه سایت در گوگل تاثیر دارد، بلکه شما می توانید با فعالیت منظم در شبکه های اجتماعی اعتماد کاربران و فروش خود را هم بیشتر کنید. بنابراین یکی از مسائلی که پیشنهاد می کنیم حتماً روی آن تمرکز کنید، فعالیت روزانه در شبکه های اجتماعی است.

برای آن که بتوانید در شبکه های اجتماعی فعالیت منظم داشته باشید، نیاز به یک تقویم محتوا برای انتشار در شبکه های اجتماعی دارید. در واقع تقویم محتوا همه چیز را برای شما مشخص کرده است! می توانید ببینید که در کدام روز قرار است چه محتوایی منتشر شود. اطلاعات تقویم محتوا باید به قدری کامل باشد هنگام تولید محتوا سوالی باقی نماند. از عنوان محتوا گرفته تا کسی که قرار است آن محتوا را به بهترین شکل ممکن طراحی کند. تقویم محتوا می تواند در پایان هر هفته برای هفته بعدی یا در ابتدای هر ماه، برای ماه جاری طراحی شود تا بتوانید تولید محتوای خود را به بهترین شکل ممکن جلو ببرید.

یکی دیگر از تاثیرهایی که شبکه های اجتماعی در رشد کسب و کارها دارد، این است که اگر همیشه به صورت منظم محتوا تولید کنید، کاربر همیشه محتوای شما را می بیند. در بخشی از محتوای خود لوگو یا نام برند مشخص است که در این صورت کاربران مدام در حال مشاهده آن هستند. در این صورت یک برندسازی قوی و مداوم در حال شکل گیری است و کاربران به راحتی می توانند با برند شما آشنا شوند. از طرف دیگر، می توانید هر روز لینک صفحه مرتبط با محتوای خود را منتشر کنید و در نهایت کاربران روی آن کلیک کنند. این مسئله به افزایش ترافیک و در نهایت رشد رتبه شما در گوگل کمک زیادی می کند.

  • تولید محتوا در زمینه های جذاب مرتبط با کسب و کار

یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای بهبود سوشال سیگنال انجام دهید، تولید محتوای جذاب است. هر چقدر محتوای شما جذاب تر باشد، کاربران تعامل بیشتری با آن می کنند و اعتمادشان نسبت به برند شما افزایش پیدا می کند. هر چقدر هم که اعتماد کاربران بیشتر شود، تعداد بیشتری از افراد روی لینک های شما کلیک می کنند و در این مسئله در نهایت منجر به بهبود رتبه سایت در گوگل می شود. بنابراین نباید فراموش کنید که محتوای جذابی تولید کنید تا کاربران با آن حداکثر تعامل را داشته باشند. اما برای تولید محتوای جذاب باید چه کاری انجام داد؟

اولین چیزی که روی تولید محتوای جذاب تاثیر بسیار زیادی دارد، انتخاب عنوان مناسب است. هر چقدر محتوایی که برای تولید انتخاب می کنید جذاب تر باشد، می توانید کاربران بیشتری جذب کنید. برای مثال در هر زمانی نوعی محتوا ترند است که در یک روز یا هفته مورد توجه کاربران بسیار زیادی قرار می گیرد. شما باید بتوانید چنین محتوایی را پیدا کنید و آن را به تیم تولید محتوای شبکه های اجتماعی خود بسپارید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین نتایج را بگیرید و در نهایت، با قرار دادن لینک های سایت خود در آن محتوا نرخ کلیک خود را افزایش دهید.

همچنین نحوه تولید محتوا و کیفیت آن هم تاثیر بسیار زیادی دارد! برای مثال شبکه اجتماعی اینستاگرام که بر پایه محتوای ویدئویی و بصری جلو می رود را در نظر داشته باشید. اگر محتوای شما عنوان و محتوای متنی جذابی داشته باشد اما نتوانید آن را با گرافیک جذابی طراحی کنید، محتوا تعامل زیادی از طرف کاربران دریافت نمی کند. به همین دلیل است که نه تنها نوع محتوا، بلکه نوع طراحی و کیفیت آن هم تاثیر بسیار زیادی روی سوشال سیگنال دارد. هر چقدر محتوای جذابی داشته باشید و این محتوا به بهترین شکل ممکن طراحی شده باشد، می توانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

  • تعامل با کاربران در شبکه های اجتماعی مختلف

یکی دیگر از مسائلی که روی قدرت سوشال سیگنال تاثیر بسیار زیادی دارد، تعامل با کاربران است. هنگامی که کاربران یک صفحه اجتماعی را دنبال می کنند، به دنبال این هستند که با آن صفحه تعامل داشته باشند، اما نه تعامل یک طرفه. در واقع کاربران به دنبال این هستند که با پیجی تعامل کنند که پاسخ آن ها را بدهد. در این صورت است که تعامل دو طرفه اهمیت زیادی پیدا می کند. این موضوع به قدری مهم است که اگر تعامل یک طرفه باشد، پس از مدتی کاربر تعامل خود را با شما قطع می کند و در نهایت به سراغ صفحات دیگری می رود. بنابراین تعامل دو طرفه و پاسخ به تعامل کاربران را فراموش نکنید.

یکی از مشکلاتی که باعث می شود تا صفحات مختلف نتوانند با افراد تعامل کنند، نیروی انسانی کم است. در واقع گاهی اوقات نیروی انسانی کم باعث می شود تا توان تعامل با کاربران از دست یک برند خارج شود. چرا که در شبکه های اجتماعی بخش دایرکت و کامنت پست ها اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر نتوانید آن را پاسخ دهید، کاربران نسبت به صفحه شما بی رغبت می شوند. در این صورت است که فالوورهای شما شروع به ریزش می کند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای مدیریت شبکه های اجتماعی خود حتماً از چندین نفر استفاده کنید تا بتوانید پاسخ کاربران را بدهید.

البته ابزارهای مخلتفی هم وجود دارند که به شما کمک می کنند تا بتوانید تعامل سازنده و بهتری با کاربران داشته باشید. اما چرا تعامل با کاربران اهمیت زیادی دارد؟ دلیل آن این است که اگر کاربران تعامل بیشتری با شما داشته باشند، به راحتی می توانید لینک های خود را در صفحات اجتماعی قرار دهید و کاربران هم روی آن کلیک کنند. هر چقدر نرخ کلیک شما بیشتر باشد، راحت تر می توانید از تاثیر سوشال سیگنال برای رشد صفحات سایت خود در گوگل کمک بگیرید. سعی کنید به صورت منظم با کاربران تعامل داشته باشید و لینک های سایت خود را هم در شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

  • اهمیت دادن با بازخوردهای کاربران در شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از مسائلی که باعث می شود تا بتوانید سوشال سیگنال را بهبود ببخشید، اهمیت دادن به بازخوردهای کاربران است! گاهی اوقات کاربران در صفحه اجتماعی شما فیدبکی استفاده می کنند که با توجه به آن می توانید وضعیت شبکه های اجتماعی خود را بهبود ببخشید. این فیدبک می تواند در مورد کیفیت محتوای شما باشد یا مشکلاتی که برند شما دارد. در هر صورت اگر بتوانید این مشکلات را رفع کنید، می توانید تعامل کاربران را بهبود ببخشید. هنگامی که تعامل کاربران بهبود پیدا کند، در نهایت نام برند شما در شبکه های اجتماعی وایرال می شود و این مسئله باعث بهبود سوشال سیگنال و در نهایت بهبود رتبه سایت شما در گوگل می شود.

این مسئله نه تنها به رشد شما در گوگل کمک می کند، بلکه می تواند باعث رشد برند شما هم شود. در واقع هنگامی که کاربران مشکلات برند شما را می گویند و آن را رفع می کنید، جایگاه خود را نزد کاربران بهبود بخشیده اید. حال اگر کاربران محتوایی در مورد برند شما منتشر کنند، آن محتوا مثبت است و کاربران دیگر هم جذب می شوند. در حالی که اگر اهمیت ندهید، کاربران نظرات منفی در مورد برند شما منتشر می کنند که به مرور زمان باعث کاهش محبوبیت شما نزد کاربران دیگر می شود. بنابراین همیشه باید با بازخوردهای کاربران در شبکه های اجتماعی توجه کنید تا مشکلی برای برند، محبوبیت شما و اعتماد کاربران به شما پیش نیاید.

برای آن که بتوانید بازخوردهای مثبت دریافت کنید، می توانید پست های مرتبط با کسب و کارتان منتشر کنید! در واقع علاوه بر پست های مربوط به کسب و کارتان، پست های جذابی هم وجود دارند که برای کاربران ارزش زیادی دارند. با انتشار آن و ارتباط دادن آن با کسب و کارتان می توانید به رشد برند و همچنین سوشال سیگنال خود کمک کنید. مثلاً می توانید در مناسبت های مختلف پست هایی منتشر کنید و حتی برای کاربران هدیه در نظر بگیرید. این مسائل به رشد سوشال سیگنال شما کمک می کند و می توانید نتیجه بسیار خوبی برای بهبود رتبه در گوگل بگیرید.

با سوشال سیگنال به رتبه اول گوگل برسید!

یکی از مهم ترین دغدغه هایی که بسیاری از کسب و کارهای آنلاین دارند، رسیدن به صفحه یک گوگل است. گاهی اوقات برندها هر کاری می کنند، نمی توانند به رتبه های اول دست پیدا کنند. در این صورت نیاز به یک راه حل دیگر دارند تا بتوانند به آن برسند. یکی از راه های بسیار عالی و موثری که برای رشد رتبه سایت خود در گوگل می توانید انجام دهید، سوشال سیگنال ها هستند. هر چقدر نام برند و لینک های شما در شبکه های اجتماعی بیشتر به اشتراک گذاشته شود، گوگل متوجه می شود که آن برند بیشتر برای کاربران ارزش دارد. سپس رتبه سایت شما در صفحه نتایج را بهبود می بخشد و می توانید رسیدن به صفحه اول گوگل و حتی رتبه های اول را تجربه کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *