اگر دوست ندارید که همه از فعالیت‌های شما در واتساپ با خبر شوند، باید یک سری ترفندها را به کار ببرید. مثلا در مورد تماشای استاتوس واتساپ، راهکار‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید، بدون این که طرف مقابل بفهمد، استاتوس وی را مشاهده کنید.

در زیر، این راهکارها را به صورت کامل برایتان شرح داده‌ایم:

  1. قبل از دیدن استاتوس، حالت هواپیما را روشن کنید

کارآمدترین و بی‌دردسرترین روش برای این که کسی متوجه نشود استاتوس او را دیده‌اید، استفاده از حالت هواپیما است. البته، شما می‌توانید به صورت دستی، وای فای خود را هم خاموش کنید و همان نتیجه را بگیرید اما با توجه به این که ممکن است، فراموش نمایید که اینترنت موبایل خود را هم خاموش کنید، پیشنهاد می‌کنیم، برای اطمینان، از حالت هواپیما استفاده کرده و با خیال راحت به استاتوس دیگر کاربران نگاه بندازید و مطمئن باشید که کسی متوجه آن نخواهد شد.

روش کار به این صورت است که وقتی واتساپ را باز می‌کنید، این برنامه به صورت موقت، استاتوس‌های افراد مختلف را ذخیره می‌کند و با این که شما اینترنت را قطع می‌کنید، باز هم آن‌ها را به شما نشان خواهد داد. برای این کار ابتدا باید واتساپ را باز کنید و کمی صبر نمایید تا اطلاعات مربوط به استاتوس‌ها به صورت کامل بارگذاری شود. سپس می‌توانید از منوی بالای صفحه اندروید استفاده نمایید.

یا این که به تنظیمات رفته و در بخش connection، سوییچ مربوط به Airplane Mode را روشن نمایید.

  1. غیر فعال کردن Read Receipts

Read Receipts در واقع همان قابلیتی است که به شما خبر می‌دهد پیغامی که ارسال کرده‌اید خوانده شده یا وقتی پیغام کسی را می‌خوانید، تیک آبی برای او ظاهر می‌شود. اگر چه خیلی‌ها فکر می‌کنند که Read Receipts تنها برای پیغام‌ها کاربرد دارد، اما غیر فعال کردن این قابلیت باعث می‌شود تا کسی متوجه نشود استاتوس او را دیده‌اید یا نه! این قابلیت به صورت پیش فرض فعال است و اگر می‌خواهید آن را غیر فعال کنید باید از سمت راست روی آیکون سه نقطه زده و به Settings بروید.

حالا به Privacy رفته و سوییچ مربوط به Read Receipts را خاموش نمایید.

  1. استفاده از فایل منیجر (تنها کاربران اندروید)

همان طور که گفتیم، واتساپ به صورت موقت، استاتوس‌هایی که کاربران ارسال کرده اند را در هنگام اجرای برنامه، روی دستگاه شما ذخیره می‌کند. بر همین اساس، شما می‌توانید این استاتوس‌ها را به به جای این که از واتساپ ببینید، درون فایل منیجر پیدا کرده و بدون این که طرف مقابل متوجه شود، آن را مشاهده کنید.

برای این کار، فایل منیجر را در گوشی خود باز کرده و به بخش حافظه داخلی گوشی بروید و پوشه WhatsApp را پیدا کنید. در این پوشه ابتدا به media رفته و سپس پوشه Statuses‌ را باز کنید. در این جا عکس‌هایی که در استاتوس‌ها منتشر شده‌‌اند را مشاهده خواهید کرد. پر واضح است که عکس‌ها به هم ریخته بوده و پیدا کردن استاتوس مورد نظر، کمی سخت است اما با این روش، به هیچ وجه کاربر مورد نظر، متوجه این نخواهد شد که شما استاتوس او را تماشا کرده‌اید.

حتی این امکان را هم دارید که گوشی خود را به کامپیوتر وصل کرده و این پوشه را به صورت کامل روی دستگاه خود کپی کنید و استاتوس‌ها را ذخیره نمایید. حتی اگر روی گوشی خود نیز فایل استاتوس را از پوشه media خارج کرده و به جای دیگری منتقل کنید، می‌توانید آن را نگه دارید. البته برنامه‌های متعددی برای دانلود استاتوس واتساپ وجود دارند اما این روش بسیار امن‌تر و راحت‌تر است.

  1. استفاده از برنامه‌های متفرقه

برنامه‌های متعددی بر روی اینترنت وجود دارد که بعضی از قابلیت‌های این چنینی را ارائه می‌کنند. البته قبل از این که به سراغ چنین برنامه‌هایی بروید، حتما باید در نظر بگیرید که برای ورود به آن‌ها، حتما باید اطلاعات امنیتی خود در واتساپ را در برنامه مورد نظر وارد کنید و با توجه به این که هیچ کدام از چنین ابزارهایی را شرکت‌های بزرگ و قابل اعتماد ارائه نکرده‌اند، امکان دزدیده شدن اطلاعات شما وجود دارد. البته برنامه‌های مذکور نیز از روش استخراج فایل از پوشه مدیا این کار را انجام می‌دهند و در واقع روش‌هایی که به شما آموزش داده‌ایم را برای شما راحت‌کرده‌اند. با این وجود، خطر امنیتی این روش بسیار بالاست و به هیچ وجه انجام آن را بهتان پیشنهاد نمی‌کنیم.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *