سری Galaxy A سامسونگ، گوشی‌های میان‌ رده‌ی این شرکت را شامل می‌شود که امکانات خیلی خوبی را با قیمت مناسب به خریداران خود ارائه می‌کنند. سامسونگ در سال 2019 سری Galaxy A را جایگزین گوشی‌های سری Galaxy J کرد.

قیمت این گوشی‌ها از کم‌تر از 100 دلار آغاز شده و مدل‌های مختلفی دارند که خیلی اوقات اسامی آن‌ها گیج کننده به نظر می‌آیند. مخصوصا این که از نظر سخت ‌افزاری مدل‌های آن بعضا خیلی متفاوت و در بعضی مواقع خیلی شبیه به هم هستند.

به همین دلیل ما مطالبی را در این نوشته برایتان گردآوری کرده‌ایم، که شما را برای انتخاب گوشی مناسب در سری Galaxy A کمک خواهد کرد. این لیست شامل بهترین گزینه‌ها در سری Galaxy A در بازه‌های قیمتی مختلف می‌شود.

Galaxy A72

نمایشگر بزرگ و باتری بسیار قوی اولین مشخصه‌های Galaxy A72 به حساب می‌آید. این گوشی شبیه به نسخه قبلی خود یعنی A71 است و نمایشگر 6.7 اینچی  AMOLED با رفرش ریت 90 هرتز دارد. این گوشی از پردازنده 730G، 6 گیگ رم و 128 گیگ حافظه‌ی داخلی بهره برده و به شما اجازه‌ی استفاده از حافظه microSD را هم می‌‌دهد که دیگر در گوشی‌های پرچم‌دار چنین امکانی گنجانده نمی‌شود.

Galaxy A72

این گوشی استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر خاک و آب دارد و دوربین 4 گانه پشتی آن، 64 مگاپیکسل است و دوربین جلوی آن 8 مگاپیکسل و در نهایت یک باتری 5 هزار میلی آمپر نیز براش در نظر گرفته شده است. البته یک نسخه گران‌تر 5G هم این گوشی دارد که نمایشگر آن 120 هرتز است و در دیگر موارد شبیه به گوشی قبلی است. نسخه 4G این گوشی با قیمت 450 دلار به فروش می‌رسد که از نمونه‌های گران سری Galaxy A به حساب می‌آید اما با توجه به این امکانات، قیمت خیلی خوبی دارد و به راحتی از پس تمامی کارهایی که بخواهید، بر خواهد آمد.

Galaxy A52

این گوشی نیز در دو نسخه 4G و 5G ارائه شده و از جمله گوشی‌های خیلی خوب این سری است که از سخت افزار خیلی خوب و قیمت نسبتا مناسب برخوردار است. این گوشی از نظر پردازنده و میزان رم و حافظه‌ی داخلی به مدل قبلی که معرفی کردیم بسیار شبیه است  و استاندارد مقاومت در برابر خاک و آبی نیز شبیه به همان دارد.

Galaxy A52

با این حال وقتی به سراغ نمایشگر می‌رویم، مدل 6.5 اینچی را مشاهده خواهید کرد. نسخه 4G و 5G از بسیاری جهات شبیه به هم هستند اما یکی از تفاوت‌های آن‌ها همین نمایشگر بوده که اولی 90 هرتز و دومی 120 هرتز است. همچنین سامسونگ می‌خواهد گوشی Galaxy A52s را نیز روانه بازار کند که 5G بوده و از پردازنده قوی‌تر 778G بهره می‌برد.

Galaxy A42 5G

اگر بخواهید با قیمتی مناسب یک گوشی خوب 5G بخرید، بهتر است Galaxy A42 5G را در انتخاب‌های خود لحاظ کنید. این گوشی کمی کم‌تر از 300 دلار قیمت دارد اما در مجموع یک دستگاه قوی نیست. دستگاهی که نمایشگر 6.6 اینچی آن رزولوشن 1600×720 AMOLE داشته که خیلی ایده آل نیست.

Galaxy A42 5G

پردازنده این موبایل Snapdragon 750G است و یک باتری 5 هزار میای آمپری باعث می‌شود دیر به دیر گوشی خود را شارژ کنید. A42 5G به صورت شارژ سریع 15 وات ارائه شده و دوربین آن نیز سه گانه بوده که لنز اصلی 48 مگاپیکسلی دارد. در جلو نیز این گوشی دارای یک دوربین 20 مگاپیکسلی است. در مجموع غیر از نمایشگر، A42 5G گوشی خوبی بوده که از نسل جدید اینترنت همراه پشتیبانی کرده و قیمت پایینی نیز دارد.

Galaxy A32 و A32 5G

A32 گوشی جالبی است چون خوبی‌های A52 و A72 را با هم داشته اما قیمت پایین آن، این مدل را به یک گوشی ایده‌آل تبدیل می‌کند. هر دو مدل گوشی بسیار شبیه به هم بوده و باتری 5 هزار میلی آپری، نمایشگر 6.5 اینچی AMOLED Full HD دارند و در مدل‌های 6 و 8 گیگ ارائه شده‌اند.

Galaxy A32

اما تفاوت این گوشی‌ها در دوربین و همچنین پردازنده اصلی است. نسخه 4G دوربین 64 مگاپیکسلی دارد و از پردازنده Helio G80 بهره می‌برد که جزو پردازنده‌های خیلی خوب نیست و نسخه 5G دوربین 48 مگاپیکسلی داشته اما از Dimensity 720G استفاده می‌کند که خب کمی بهتر از پردازنده قبلی است. Galaxy A32 5G قیمت پایه 280 دلاری دارد که برای چنین گوشی در مجموع خوب است.

Galaxy A13

یکی دیگر از انتخاب‌های ارزان سامسونگ که نظرات متنوعی در مورد آن ارائه می‌شود. Galaxy A13 دستگاهی قوی نیست و از پردازنده Dimensity 700 بهره برده و دارای 4 گیگ رم  و 64 گیگ حافظه‌ی داخلی است.

Galaxy A13

این گوشی نمایشگر TFT 90 هرتزی دارد که در مجموع خوب است و یک باتری 5 هزار میلی آمپری در آن قرار داده شده که با این سخت افزار، عمری طولانی در هر بار شارژ برایتان به ارمغان خواهد آورد. اما A13 به صورت 5G ارائه شده که برای گوشی‌های در این قیمت کم‌تر در نظر گرفته می‌شود. با این حال باید ببینید که آیا حاضر هستید، با این قیمت، سخت افزار نسبتا ضعیف آن را تحمل کنید تا به تکنولوژی 5G دسترسی داشته باشید؟ با توجه به این که چند سالی با فراگیری 5G در کشور ما فرصت هست، جواب به این سوال احتمالا منفی خواهد بود.

Galaxy A02s

و در نهایت یک گوشی بسیار ارزان از طرف سامسونگ داریم که حدودا 100 دلار قیمت دارد و بدون انتخابی بسیار ارزان برای آن‌هایی به حساب می‌آید که نمی‌خواهند، هزینه‌ی زیادی برای گوشی خود کنند.

Galaxy A02s

این دستگاه دارای نمایشگر 6.5 اینچی 720p است که حتی از پنل AMOLED که سامسونگ به صورت روتین روی گوشی‌های میان رده خود استفاده می‌کند نیز، بهره نمی‌برد. A02s از پردازنده Snapdragon 450 بهره برده و در مدل پایه 2 گیگ رم و 32 گیگ حافظه داخلی در خود دارد اما اجازه‌ی استفاده از اسلات microSD را هم به شما می‌دهد. دوربین پشتی آن 13 مگاپیکسلی بوده و دوربین پشتی‌اش 5 مگاپیکسل است. در مجموع A02s این روزها گوشی خوبی محسوب نمی‌شود اما گوشی ارزانی است. البته اگر طرفدار سامسونگ نباشید، در این رنج قیمتی گوشی‌های بهتری پیدا خواهید کرد که حداقل از A02s بهتر هستند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *