حالا دیگر مدت زیادی‌ست که قابلیت ریلز در اینستاگرام قرار گرفته و تمامی کاربران امکان استفاده از این قابلیت را دارند. از زمانی که ریلز به این شبکه اجتماعی آمده، برای خیلی از صفحات که از آن استفاده کرده‌اند، رشد قابل توجهی را به همراه داشته و با توجه به محبوبیت ویدیوهای کوتاه، کاربران اینستاگرام نیز از آن به خوبی استقبال کرده‌اند.

در راهنمایی که امروز برای شما تهیه کرده‌ایم، ابتدا به سراغ یک سری آموزش‌های اولیه در رابطه با ریلز می‌رویم و سپس درباره الگوریتم اینستاگرام و تغییراتش و یک سری نکات کاربردی خواهیم گفت تا بتوانید از این موارد، برای ساخت پست‌های پربازدید و رشد اکانت خود استفاده کنید.

قابلیت های اصلی ریلز اینستاگرام

  1. ویدیوهای تا 60 ثانیه ایجاد کنید و به اشتراک بگذارید.
  2. صدای خود را روی ویدیوهای دیگر بگذارید، یا آهنگ های موجود را بر روی ویدیوی خود پلی کنید.
  3. صدای دیگر ویدیوها را بردارید و بر روی ویدیوی خود بگذارید.
  4. ویدیوهای ری اکشن به محتوای سایر کاربران بسازید.

ریلزها در اکسپلورر اینستاگرام نمایش داده می شوند و باعث می شود تا علاوه بر فالوورهای خود، مخاطبان بیشتری داشته باشید. اگر ریلزی که توسط شما ایجاد می شود وایرال شود و به بخش ویژه اکسپلورر (Featured Explorer) راه پیدا کند، این شانس را خواهید داشت تا عده ی بی شماری آن را ببینند.

آموزش ساخت ریلز اینستاگرام

بر روی دکمه مثبت پایین اینستاگرام بزنید یا صفحه را به سمت راست بکشید تا وارد دوربین اینستاگرام شوید. سپس از پایین صفحه می توانید گزینه های نمایش داده شده را پیمایش کنید تا به گزینه Reels برسید.

نحوه رتبه بندی ریلز اینستاگرام

هدف اصلی ریلز های اینستاگرام سرگرمی است. در نتیجه، بسیاری از ویدیوهایی که می‌بینید از حساب‌هایی هستند که آنها را دنبال نمی‌کنید؛ از این نظر بسیار شبیه به صفحه اکسپلور است اما تفاوت اصلی آن این است که اینستاگرام به جای در نظر گرفتن آنچه ممکن است به آن علاقه داشته باشید، به طور خاص روی محتوایی تمرکز می کند که ممکن است شما را سرگرم کند.

اینستاگرام پیش‌بینی‌های مهمی را انجام می‌دهد، مانند اینکه چقدر احتمال دارد که یک ریلز را تا آخر تماشا کنید.

نکته مهم دیگر این است که چقدر احتمال دارد از صفحه صوتی بازدید کنید زیرا این می تواند نشان دهد که آیا می خواهید ریلز خود را بسازید یا نه.

مهمترین سیگنال های رتبه بندی شده برای ریلز های اینستاگرام عبارتند از:

  • فعالیت کاربر : اینستاگرام به ریلز هایی که اخیرا با آن‌ها در تعامل بوده‌اید نگاه می‌کند تا درک بهتری از محتوایی که ممکن است به شما مرتبط باشد، پیدا کند.
  • سابقه تعامل : برخی از ویدیوهایی که می بینید ممکن است از حساب هایی باشد که برای شما جدید هستند. اما اگر در گذشته با آنها تعامل داشته اید، به اینستاگرام کمک می کند تا بفهمد که چقدر ممکن است به محتوای آن ها علاقه مند باشید.
  • حقایق مهم درباره الگوریتم های اینستاگرام

  • اطلاعات ریلز: سیگنال‌های مربوط به عناصر محتوا در یک ریلز به اینستاگرام کمک می‌کند تا ویدیوها را به‌طور مناسب رتبه‌بندی کند. این ممکن است شامل اطلاعاتی مانند آهنگ های صوتی باشد.
  • اطلاعات در مورد پوستر : در ریلز، الگوریتم تلاش می کند تا به همه فرصتی برابر برای پیدا کردن مخاطبان خود بدهد. بنابراین سازندگان کوچک تر و حساب های جدید فرصتی برای درخشش و دستیابی به مخاطبان گسترده تری دارند.

نکات الگوریتم اینستاگرام 2022 برای افزایش بازخورد

نکاتی که باعث می شود الگوریتم اینستاگرام در سال 2022 برای شما کار کند!

تعداد تعاملاتی که دریافت می‌کنید نقش مهمی در دیده شدن محتوای شما دارد. بنابراین اگر می‌خواهید الگوریتم اینستاگرام برای شما کارآمد باشد باید محتوایی ایجاد کنید که تعداد زیادی لایک، اشتراک‌گذاری، کامنت و حتی ذخیره‌سازی یا سیو را به همراه داشته باشد.

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا رتبه خود را با الگوریتم اینستاگرام بهبود بخشید و حساب یا اکانت خود را رشد دهید:

1.ریلز های سرگرم کننده بسازید!

با توجه به اینکه اینستاگرام ریلز را به شدت تبلیغ می کند، می توانید از آن برای به دست آوردن دید بیشتر در پلتفرم استفاده کنید. در تقویم محتوای خود فضایی ایجاد کنید تا ریلز زیادی بسازید تا دنبال کنندگان خود را سرگرم نگه دارید و در نهایت افراد بیشتری را جذب کنید.

2. زمانبندی درست درج پست اینستاگرام

از آنجایی که تعاملات یک فاکتور قوی در رتبه بندی الگوریتم اینستاگرام می باشد، باید تا حد امکان لایک و کامنت بیشتری را در چند ثانیه اول ارسال محتوای خود دریافت کنید.

به همین دلیل مهم است که دنبال کنندگان خود را در زمانی که در فعال ترین حالت ممکن هستند جذب کنید، زیرا به احتمال زیاد در آن لحظه با پست ها و استوری های شما تعامل دارند؛ در غیر این صورت، محتوای شما می‌تواند در دریایی از پست‌ها و استوری های حساب‌های دیگر که در آن لحظه تعداد زیادی تعامل را دریافت کرده‌اند، دفن شود.

حتی می‌توانید استوری‌های خود را با استفاده از ابزارهای مناسب برنامه‌ریزی کنید. (گزینه‌های Later و Buffer محبوب هستند.)

3. افراد را توسط استوری اینستاگرام به تعامل دعوت کنید!

هنگام رتبه‌بندی استوری‌ها، اینستاگرام از محبوبیت به‌ عنوان سیگنال رتبه‌بندی استفاده می‌کند، به این معنی که محتوایی را در اولویت قرار می‌دهد که تعاملات زیادی داشته باشد.

بنابراین اگر می‌خواهید استوری‌های شما برای افراد بیشتری قابل مشاهده باشد، مطمئن شوید که کسانی که آن را مشاهده می‌کنند وسوسه می‌شوند تا با آن تعامل کنند. می‌توانید از نظرسنجی‌ها، برچسب‌های سوال و اسلایدرهای شکلک برای دعوت از مردم برای تعامل با استوری‌های خود استفاده کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *