درست است که الگوریتم اینستاگرام بیشتر به نفع کاربران عمل می‌کند، اما اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که نظر کاربران را در آن جلب کند، الگوریتم اینستاگرام کاملاً به نفع شما خواهد بود. در واقع الگوریتم اینستاگرام، صفحاتی را دوست دارد که کاربران با آن تعامل زیادی دارند. یکی از مواردی که سبب می‌شود تا تعامل بسیار خوبی با کاربران داشته باشید، تولید محتوا منظم است! مثلاً شما می‌توانید به صورت روز در میان پستی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کنید. در این صورت کاربران و طرفداران شما می‌دانند که در چه روزهایی پست منتشر می‌شود و صفحه شما را بازدید می‌کنند. این کار به افزایش تعامل شما هم کمک می‌کند و باعث می‌شود تا اینستاگرام شما را دوست داشته باشد. هر چقدر اینستاگرام شما را بیشتر دوست داشته باشد، پست‌های شما بیشتر دیده می‌شود! به عبارت ساده‌تر هر چقدر تعامل صفحه شما بیشتر باشد، اینستاگرام پست‌های صفحه شما را در بالای پست‌های دیگر در صفحه فید کاربران نمایش می‌دهد. بنابراین اگر به دنبال افزایش فالوور اینستاگرام هستید، اولاً پست‌های جذابی که سبب افزایش تعامل صفحه می‌شوند تولید کنید، دوماً پست‌های خود را به صورت منظم در صفحه اینستاگرام منتشر کنید. البته توجه داشته باشید که پست‌ها باید در زمانی منظم منتشر شوند! اما زمان مناسب چه زمانی است؟ شما با مطالعه زمانی که بیشترین کاربران آنلاین هستند، می‌توانید بازخوردهای کاربران صفحه خود را تا چند برابر افزایش دهید.

اگر یک صفحه تجاری اینستاگرام دارید، یک ابزار بسیار عالی برای آنالیز اینستاگرام وجود دارد! Insights اینستاگرام یکی از بهترین ابزارهایی است که به کمک آن می‌توانید صفحه اینستاگرام خود را آنالیز کنید. با استفاده از این ابزار هم می‌توانید ساعتی که کاربران در صفحه شما فعال هستند را ببینید و اطلاعات بیشتری در مورد کاربران خود کسب کنید. به عبارت ساده‌تر به کمک این ابزار می‌توانید هر اطلاعاتی که در مورد کاربران فعال خود به آن نیاز دارید را بدست آورید و در تدوین استراتژی اینستاگرام خود استفاده کنید.

عکس و فیلم‌های مربوط به کسب‌وکارتان را ادغام کنید!

عکس‌ها و فیلم‌ها به عنوان محتوای بصری شناخته می‌شوند و تاثیر بسیار خوبی بر روی کاربران دارند. البته در اینستاگرام که فضای اشتراک‌گذاری تصاویر است، فیلم‌ها تاثیر بیشتری بر روی مخاطبان دارند. گاهی اوقات به عقب برگردید و محتوایی که در صفحه خود منتشر کرده‌اید را ببینید! این محتواها چقدر توانسته‌اند بر روی تعامل کاربران تاثیرگذار باشند؟ شما باید متناسب با نوع کسب‌وکارتان از انواع فیلم‌ها و عکس‌های مرتبط با حوزه فعالیت خود استفاده کنید. فیلم‌ها نرخ تعامل صفحه را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهند؛ زیرا کاربران فیلم‌ها را می‌بینند و زمان بیشتری را در حال تعامل با صفحه شما هستند. از طرف دیگر فیلم‌ها تاثیر بسیار بیشتری روی کاربران دارند و می‌توانید کاربران را تشویق کنید تا شما را لایک کنند و برایتان کامنت بگذارند.

یکی از اهداف صفحه شما می‌تواند نگه داشتن بیشتر کاربر در صفحه باشد! به کمک ویدیو این هدف محقق می‌شود و می‌توانید چندین دقیقه کاربران را در صفحه خود نگه دارید. البته شرط آن، این است که ویدیوی شما جذاب، ارزشمند و برای کاربر مفید باشد! برای تاثیر بیشتر ویدیوها می‌توانید از افراد فعال در کسب‌وکارتان استفاده کنید. مثلاً اگر محصولی را عرضه می‌کنید، می‌توانید از بخش تولید یا پشتیبانی فیلم بگیرید و در اختیار کاربران قرار دهید. این کار به افزایش تعامل و همچنین اعتماد کاربران که در افزایش فروش تاثیر زیادی دارد، کمک می‌کند. در نهایت لازم است بگوییم استفاده از فیلم‌ها تاثیر زیادی بر روی افزایش فالوور اینستاگرام دارد و پیشنهاد می‌کنم تولید محتوای ویدیویی را در استراتژی اینستاگرام خود قرار دهید. احتمالاً شما نیز در پست‌های‌تان از هشتگ استفاده می‌کنید، اما شاید تا به الان نتایج دلخواه خود را این مورد نگرفته‌اید. تنها دلیل اینکه پست‌های شما خوب دیده نمی‌شوند، این است که کیفیت هشتگ‌های استفاده‌شده توسط شما، بسیار پایین است. کیفیت هشتگ‌ها اهمیت زیادی دارد. در کنار آن، باید به تعداد هشتگ‌ها در هر پست توجه داشته باشید. یعنی قراردادن هشتگ‌های زیاد در هر پست، احتمالاً باعث جریمه‌شدن صفحه شما توسط اینستاگرام خواهد شد.  اما اگر از هشتگ استفاده نمی‌کنید، پیشنهاد می‌کنم از این به بعد، حتماً از هشتگ‌های باکیفیت و مرتبط با موضوع صفحه‌ی خود استفاده کنید. هشتگ‌هایی که باعث جذب فالوورهای بیشتر می‌شوند.

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توان، فالوورهای بسیار زیادی را جذب کرد، این است که صفحاتی که حوزه کاری‌شان با شما نزدیک است را دنبال کنید. معمولاً در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید، صفحاتی هستند که در همان حوزه مشغول به فعالیت می‌باشند. دنبال‌کردن صفحات مشابه، این مزیت را دارد که باعث می‌شود افراد بیشتری صفحه شما را دنبال کنند. یعنی زمانی که شما صفحه‌ای را دنبال می‌کنید، جز فالوورهای آن صفحه قرار می‌گیرید.  در اینجا افراد زیادی هستند که فالوورهای یک صفحه را بررسی می‌کنند و معمولاً برای افزایش فالوور خود، این صفحات را دنبال می‌کنند. در ادامه امکان فالوو شدن شما توسط این صفحات، بسیار زیاد است. به علاوه لایک‌کردن پست‌های صفحات مشابه، باعث رشد بسیار سریع صفحه شما می‌شود، به این دلیل که باز هم هستند افرادی که لایک‌کنندگان یک پست را فالوو می‌کنند و این امکان وجود دارد تا شما نیز توسط این دسته از افراد، فالوو شوید. مطمئناً این مورد، یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش فالوور است که شاید زیاد به آن توجه نمی‌شود.

افزایش اعتماد کاربران با انتشار پست‌ها و ویدئوهای ارسالی کاربران

حتماً تاکنون برای شما هم پیش آمده است که محصولی از یک برند خاص را تهیه کرده و آن را به همراه تگ کردن آن برند در اینستاگرام به اشتراک گذاشته باشید! ساده‌ترین مثال برای این مورد، اشتراک‌گذاری تصاویر یک کافی‌شاپ و تگ کردن صفحه مربوط به آن است. کاملاً واضح است که کاربران بیشتر از خود کسب‌وکار، به مشتریان آن کسب‌وکار اعتماد دارند! هنگامی که یک کاربر تصویری از محصول یک برند خاص را به اشتراک می‌گذارد، کاربران دیگر هم به سراغ آن برند می‌روند و صفحه آن را دنبال می‌کنند. اما تمام فالوورهای آن کاربر، مخاطب برند شما نیستند و ممکن است بازدهی خوبی نداشته باشد.

تصویر، یکی از انواع محتواست که اهمیت زیادی دارد. مهم‌تر از این، جذاب‌بودن آن است، یعنی تصاویری که برای صفحه خود تولید می‌کنید، باید جذابیت بالایی داشته باشند. استفاده از تصاویر بی‌کیفیت یا نامرتبط، کمکی به پیشرفت صفحه شما نخواهد کرد! اگر خودتان می‌توانید تصاویر و بطور کلی محتوای خوب تولید کنید، حتماً اینکار را انجام دهید.  اما اگر تخصصی در این زمینه ندارید، پیشنهاد می‌کنم تولید محتوای خود را بدست افراد متخصص بسپارید. اما اگر باز هم احساس کردید که تصاویرتان چندان زیبا و دلنشین نیست، در اینجا می‌توانید از فیلترهایی که خود اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌دهد استفاده کنید. برخی از فیلترها باعث زیباتر شدن تصاویر می‌شوند. البته بهتر است که همیشه از فیلترها استفاده نکنید، تنها در مواردی که احساس می‌کنید تصاویر شما با فیلترها جذاب‌تر می‌شوند، از آنها استفاده کنید.

توجه کرده‌اید که تمام کاربرانی که صفحه کسب‌وکارتان را دنبال کرده‌ باشند، مخاطب شما هستند؟ اما بسیاری از آن‌ها به شما اعتماد ندارند! کافی است تصاویر اشتراک‌گذاری‌شده سایر کاربران را به همراه آی‌دی آن‌ها در صفحه تجاری خود به اشتراک بگذارید. در این صورت اعتماد اکثر مخاطبان جلب می‌شود و به مشتریان شما تبدیل خواهند شد. به این نوع محتوا، محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) می‌گویند و اهمیت زیادی در استراتژی اینستاگرام دارد. اگر تصاویر زیادی از کاربران دریافت می‌کنید، بهترین آن‌ها را در صفحه مربوط به کسب‌وکارتان به اشتراک بگذارید تا اعتماد مخاطبان را جلب کنید.

در مقاله بعدی به ادامه این بحث می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *