ممکن است وقتی صفحه‌ای را در مرورگر خود باز می‌کنیم، خطایی پیش بیاید و ما را از رسیدن به هدفمان باز دارد. در مقاله خطاهای سرور کدامند، انواع خطاها را بررسی کردیم و در این متن می‌خواهیم درباره ارورهای سری ۳۰۰ بیشتر بخوانیم و یاد بگیریم وقتی با هر یک از این خطاها روبه‌رو شدیم چه راه حلی ارائه کنیم.

ارورهای سری ۳۰۰

شما برای مشاهده این کدها می‌توانید از سایت‌های آنالیز وب استفاده کنید و معنی هر کدام را یاد بگیرید. به کدهای سری ۳۰۰ کدهای تغییر مسیر یا ریدایرکت می‌گویند. انواع کدها به صورت زیر هستند:

  • کد ۳۰۰: این کد به انتخاب چندگانه شناخته (multiple choices) می‌شود. به این صورت که سرور برای درخواست واسط کاربری چند منبع را پیشنهاد می‌دهد. انتخاب یکی از آن‌ها را به عهده مرورگر کاربر می‌گذارد. البته ممکن است که انتخاب به صورت خودکار نیز انجام شود. این بستگی به سیستم دارد. تصور کنید که خطای کد ۳۰۰ رخ داده و برنامه در حال بارگیری یک لینک است. این خطا اجازه نمی‌دهد که رو به جلو حرکت کند و آن را لود کند، بنابراین در حال بارگذاری باقی می‌ماند.

  • کد ۳۰۱: دریافت این کد از طرف سرور، به معنی انتقال همیشگی یک آدرس وب، به آدرسی دیگر است و به کد انتقال دائم شناخته می‌شود و یکی از مهمترین کدها در سئو به شمار می‌رود.
  • کد ۳۰۲: در کد انتقال موقت یا پیدایش، درخواست صفحه مورد نظر به صورت موقت به صفحه جدیدی ریدایرکت می‌شود.
  • کد ۳۰۳: این کد نشان دهنده منبع دیگر است. به این معنی که کاربر می‌بایست برای دریافت درخواست خود به محل دیگری مراجعه کند. کد ۳۰۳ انتقال موقت را با تاکید بر متد Get انجام می‌دهد.
  • کد ۳۰۴: اگر کاربر درخواست مشاهده آخرین تغییرات را داشته و از آخرین باری که آن را مشاهده کرده است، تغییری داده نشده باشد، این کد را می‌بیند و به او صفحه‌ای نمایش داده نمی‌شود. کد ۳۰۴ به کد بدون تغییر یا اصلاح نشده، شناخته می‌شود.
  • ۳۰۵:‌ کاربر زمانی می‌تواند از صفحه مورد نظر استفاده کند که از پروکسی استفاده کند. در نتیجه خطای استفاده از پروکسی می‌دهد.
  • کد ۳۰۶: این کد نیز مانند کد ۳۰۵ خطای پروکسی محسوب می شود، با این تفاوت که درخواست مبنی بر تعویض پروکسی است.
  • کد ۳۰۷: این کد مشابه کدهای ۳۰۲ و ۳۰۳ است. نکته‌ای که وجود دارد این است که انتقال مورد نظر نیاز به تایید کاربر دارد.

رفع ارور و کد خطای ۳۰۰ در مرورگر گوگل کروم

در مرورگر کروم خطای ۳۰۰ زمانی اتفاق می‌افتد که آدرس پیوند دارای چندین فایل در یک گیرنده باشد و باعث ایجاد یک خطای ناوبری شود. این خطا را به ندرت می‌بینید، اما ممکن است هر از گاهی با آن مواجه شوید. در این صورت برای رفع خطا باید به این صورت عمل کنید. اولین گزینه‌ای که می‌توانید امتحان کنید این است که صفحه را به‌روزرسانی کنید. این کار را با رفرش کردن و یا فشار دادن دکمه F5  انجام دهید. گزینه دوم این است که آدرس سایت خود (URL) را بررسی کنید، اگر آدرس نادرست باشد، آن را تصحیح می‌کنید.

رفع کد خطای ۳۰۰ در مرورگر وب اپرا

اپرا یکی دیگر از مرورگرهای پرکاربردی است که کاربران از آن برای اینترنت‌گردی استفاده می‌کنند. اما گاهی مشکلات مرورگرها می‌تواند با یکدیگر تفاوت داشته باشد. به همین دلیل خطاها را به صورت جداگانه در این دو مرورگر بررسی می‌کنیم. مرورگر وب اپرا مرورگری است که در رقابت مستقیم با گوگل است. شرکتی که درصد زیادی از کاربرانش روزانه تنظیمات این مرورگر را دستکاری می‌کنند. به همین دلیل  مرورگر اپرا به طور مداوم به روز می‌شود تا خدمات بهتری را به کاربران وب ارائه دهد و سیستم خود را با تغییرات ایجاد شده توسط وب سرورها تطبیق دهد. کد خطا ۳۰۰ زمانی ظاهر می‌شود که یکی از آن به‌روز‌رسانی‌ها در حال اجرا باشد و در آن لحظه شما با خطای ۳۰۰ روبه‌رو شوید.

در مرورگرهای دیگر هم کافی است در مواجهه با چنین مشکلی ابتدا صفحه خود را رفرش کرد و در صورت حل نشدن خطا، مرورگر خود را به روز کنید تا مشکلات ناپدید شوند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *