این روزها ساخت تصاویر مختلف با هوش مصنوعی رونق فراوانی دارد و هر روز به تعداد سایت‌هایی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، اضافه می‌شود. بسیاری از این سایت‌ها پولی هستند اما لئوناردو با عملکرد درخشان و البته امکان تولید تعداد محدودی عکس با امکانات کامل به صورت کاملا رایگان، گزینه‌ای عالی برای ساخت عکس‌ با هوش مصنوعی به حساب می‌آید.

لئوناردو مدل‌های مختلفی دارد که به شما امکان ساخت عکس‌هایی در سبک‌های مختلف از جمله واقع‌گرایانه را می‌دهد. اگر می‌خواهید با این سایت آشنا شده و روش کار با آن را یاد بگیرید، در ادامه این نوشته همراه ما باشید.

 ثبت نام در لئوناردو

قبل از هر چیز به آدرس leonardo.ai بروید و در بالای صفحه برای ثبت نام روی Create an account کلیک کنید. همان‌طور که در این صفحه هم به آن اشاره شده، برای ثبت نام نیازی به کارت اعتباری یا چیز دیگری ندارید و اگر تنها یک جیمیل‌ هم داشته باشید کفایت می‌کند. در صفحه‌ای که به شما نمایش داده می‌شود، روی Yes, I’m whitelisted بزنید.

بعد از این کافی است روی یکی از گزینه‌های گوگل، اپل یا مایکروسافت بزنید و با اکانت خود در آن‌ها لاگین کنید. سپس به صفحه اصلی لئوناردو هدایت می‌شوید.

آیا لئوناردو رایگان است؟

شما در لئوناردو برای تولید هر عکس -بسته به تنظیماتی که برایش در نظر می‌گیرید- میزانی از سکه‌های خود را مصرف می‌کنید. هر 24 ساعت 150 سکه به صورت کاملا رایگان به شما داده می‌شود که برای این که میزان دستتان بیاید، تولید هر عکس با کیفیت متوسط 4 سکه و برای استفاده از ابزارهای بهتر کردن کیفیت یا حذف پس زمینه، هر کدام 5 سکه نیاز خواهید داشت.

در کل اگر استفاده‌ی خیلی زیادی از لئوناردو نداشته باشید، می‌توان آن را سرویسی رایگان محسوب کرد اما اگر هر روز می‌خواهید ده‌ها عکس تولید کنید، حتما نیاز به خرید سکه خواهید داشت. قیمت پلن‌های پولی لئوناردو از 10 دلار آغاز می‌شود.

تولید عکس در لئوناردو

در صفحه اول لئوناردو بعد از ورود به این سایت، در بالای صفحه و در بخش Featured Models شما سبک‌هایی که لئوناردو در آن کار تولید می‌کند را دیده و می‌توانید از بین آن‌ها، یک گزینه را برای کار خود انتخاب کنید. برای مثال اگر می‌خواهید عکس واقع‌گرایانه درست کنید، باید روی PhotoReal بزنید و اگر به دنبال طراحی‌های پیکسل آرت هستید، باید Pixel Art را انتخاب نمایید. البته اگر در سمت چپ تصویر روی AI Image Generation کلیک کنید، در صفحه تولید اثر، پایین نوشته توضیحاتی که باید قید کنید، Featured Models را مشاهده خواهید کرد که از یک منو کرکره‌ای قابل تنظیم است.

پیشنهاد می‌کنیم، قبل از این که برای تولید اثر اقدام کنید، در صفحه اول در بخش Recent Creations، نگاهی به آثار تولید شده از طرف دیگران بندازید. در مثال زیر، یکی از عکس‌های تولید شده از طرف کاربران لئوناردو را می‌بینید.

تمامی ابزارهای هوش مصنوعی، یک سری دستورات را برای تولید اثر به کار می‌گیرند و اگر تجربه کار با آن‌ها را پیدا کنید، متوجه خواهید شد که این موارد را چطور باید بنویسید تا نتیجه بهتری بگیرید. در مثال زیر، نوشته‌هایی که برای دستیابی به عکس مورد نظر وجود دارد می‌بینید، حالا می‌توان این نوشته‌ها را کپی و برای یک کار جدید استفاده کرد و بعضی جاهای آن را تغییر داد.

به Ai Image Generation می‌رویم و در بالای صفحه در بخش Prompt این نوشته را paste می‌کنیم. سپس بعضی جاها را مطابق با چیزی که به آن نیاز داریم، تغییر می‌دهیم.

حالا در ستون سمت چپ، گزینه‌هایی هستند که با تغییر آن‌ها، می‌توانید نتیجه نهایی را تعیین کنید. برای مثال Number of Images تعداد عکس‌هایی هستند که بر اساس نوشته شما تولید می‌شوند. هر چه تعداد این عکس‌ها را بیش‌تر کنید، در هر نوبت، سکه‌های بیشتری خرج می‌کنید. اگر می‌خواهید، عکسی واقع‌گرایانه خلق کنید، حتما سوییچ PhotoReal را روشن کنید. در نهایت رزولوشن عکس و بعضی مشخصه‌های دیگر را نیز می‌توانید تغییر دهید.

در زیر Prompt، حالا که به دنبال عکس واقع گرایانه هستیم، Absolute Reality را انتخاب می‌کنیم. در نهایت روی Generate کلیک کنید.

کمی طول می‌کشد تا عکس‌ها آماده شوند و به محض این که روی دکمه Generate کلیک می‌کنید، سکه‌های شما هم کم می‌شود. از میان عکس‌هایی که تولید شده روی یکی که از دیگران بهتر است کلیک کنید. در زیر عکس یک سری گزینه‌ها برای بهبود یا تغییر در عکس می‌بینید که استفاده از هر کدام آن‌ها، از شما سکه کم می‌کند.

برای مثال شما می‌توانید به ابعاد عکس اضافه کنید، پس زمینه را حذف کنید، رزولوشن عکس را بالا ببرید یا این که از روی همان عکس، عکس‌های بیشتری تولید نمایید.

البته این تنها گوشه‌ای از امکانات لئوناردو به حساب می‌آید و برای آن‌هایی که در روز چند عکس تولید می‌کنند، باز هم این ابزار قوی و عالی، رایگان به حساب می‌آید و حسابی با آن می‌توانید، کارهای جذاب تولید کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *