وبسایت‌های کوییز یا سوال و جواب این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده و حتی خیلی از سایت‌های معروفی که حالا می‌شناسید، به وسیله‌ی صفحات این چنینی به شهرت رسیده‌اند. این سوال‌ها می‌توانند در هر زمینه‌ای باشند و به دلایل مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

در پست امروز، ما یک راهنمای قدم به قدم برای ساخت کوییزهای جذاب برای شما در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم از آن استفاده کنید و صفحات اینچنینی جذابی بسازید.

برای ساخت یک صفحه کوییز در وردپرس به چه چیزهایی احتیاج دارید؟

خوشبختانه برای ساخت چنین صفحاتی، به چیزهای زیادی احتیاج نیست:

بسته به این که بخواهید چند سوال را در صفحه خود بگنجانید، می‌توانید تمام مراحل ساخت صفحه مورد نظر خود را از اول تا آخر در عرض یک ساعت انجام دهید.

بهترین افزونه‌های کوییز آنلاین

بعد از این که وردپرس را بر روی وبسایت خود راه‌اندازی کردید (یا این که از قبل سایت دارید)، باید افزونه‌ی مناسب را روی وردپرس نصب کنید. در زیر بعضی از بهترین افزونه‌ها برای ساخت کوییز را برای شما لیست می‌کنیم:

  1. Formidable Forms

اولین گزینه‌ی لیست ما یک فرم‌ساز قوی است که کارهای زیادی از جمله ساخت کوییز یا ماشین حساب آنلاین را می‌تواند انجام دهد و چندین و چند تمپلیت دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اما از طرفی قابلیت ساخت کوییز در این افزونه تنها در نسخه پولی فعال است اما اگر این نسخه را در اختیار داشته باشید، با استفاده از تمام قابلیت‌های این فرم‌ساز، می‌توانید کوییزهای بسیار خوبی را بسازید.

  1.  Interact Quiz Maker

Interact Quiz Maker به صورت اختصاصی برای ساخت کوییز طراحی شده و امکانات بسیار خوبی دارد. این افزوه پر قدرت، دارای بیش از 800 قالب ساخت کوییز آماده بوده و شما با “کشیدن و رها کردن” می‌توانید در بخش‌های مختلف آن تغییر ایجاد کرده و رنگ و استایل هر کدام از این فرم‌ها را تغییر دهید. یکی از قابلیت‌های جذاب این افزونه، ساخت کوییزهای چند شاخه است که سوالات بعدی بر اساس جوابی که کاربر می‌دهد، انتخاب می‌شود. همچنین قابلیت‌های اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی و کارهایی از این دست نیز در این افزونه گنجانده شده است.

  1. MemberPress

یکی از بهترین افزونه‌های آموزشی که بیشتر از این که برای ساخت کوییزهای فان مورد استفاده قرار گیرد، برای ساخت سوالات آموزشی به همراه نمره و چیزهایی از این دست مورد استفاده قرار می‌گیرد. امکانات این افزونه بسیار گسترده بوده و شما می‌توانید، بسته به کلاس‌هایی که کاربران در آن‌ها شرکت می‌کنند، سوالات را در اختیارشان بگذارید و روش‌های پرداخت و کارهایی از این دست را نیز در این بین لحاظ کنید.

کسب درآمد از سایت

برای بسیاری از ما، ساخت چنین سایت‌هایی و سپس تبلیغ برای آن‌ها، به این دلیل است که در نهایت از سایت‌های مورد نظر، کسب درآمد کنیم. یکی از اولین روش‌ها به این منظور، دریافت ایمیل کاربران بوده که با استفاده از افزونه‌های داده شده، به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. خیلی از کابران برای شرکت در کوییز یا دریافت جوابشان، باید ایمیل صحیح وارد کنند. به این ترتیب شما لیست بلندبالایی از ایمیل‌های فعال دارید و سپس می‌توانید برای خبرنامه‌ی خود اسپانسر جذب کنید.

روش دیگر این است که با استفاده از افزونه‌های نمایش تبلیغات در فرم‌های گفته شده، به نمایش تبلیغات بپردازید و از این طریق نیز کسب درآمد کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *